CT157. CINTA SEDETIK LEBIH

Assalaamu’alaikum Warahmatullah Wabarakaatuh

CintaFatima1SedetikLebih

Bacakan dengan nama Tuhanmu…

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG 

…. bicarakan dalam nada iman, menyelimuti dinding malam tanpa noktah. Bisikan dalam nada zikir, menyelubungi tabir subuh tanpa lelah. Aku bangun dengan seluruh kudratku, menyatakan rahsia hatiku kepada Yang Maha Mencipta Cinta bahawa cinta yang bersemadi di hatiku adalah SETULUS HATI bagi mencapai keredhaan Ilahi.

KETAHUILAH…. AKU CINTA PADAMU SEDETIK LEBIH

i_love_u_53

****************

9 Mac 2013 (Sabtu)/ 26 Rabi’ul Akhir 1434H/ 9.15  malam – Sarikei, Sarawak

AKU…. walaupun terlihat lemah, tidak mewakili kelemahan itu dari pandang luar yang mencurigakan. Kekuatan yang paling kental untuk selalu terlihat cergas dan cerdas adalah memiliki jiwa yang mencintai Allah dan Rasul-NYA. Kelemahan hanya menjadikan aku terus gagal menikmati kehidupan yang hanya sekali. Ikhlaskan semua ujian yang ditempuhi. Semoga bunga-bunga cinta Ilahi menaburi seluruh jasadi yang tabah menghadapi agar menguntumkan kelopak-kelopak kemesraan yang abadi. Aamiin.

– SITI FATIMAH AHMAD –

***************

cintafatimaku1sedetiklebih

CintaFatima5BacaDengan NamaTuhanmu

SEBAIK SAHAJA CINTA MEMBUKA PINTUNYA… DUNIA TERSEBAR DENGAN WANGIAN BUNGA-BUNGAAN

*

14 thoughts on “CT157. CINTA SEDETIK LEBIH

  1. Assalaamu’alaikum wr.wb…

    CINTA tidak mungkin akan muncul buat kali kedua pada apa yang tidak kita cintai lagi. Yang menyebabkan rasa cinta menjadi tawar adalah apabila cinta itu diragui. Yang mengakibatkan cinta itu menjadi pahit adalah apabila cinta itu tidak dihargai. Mencintai Allah dan Rasul-NYA adalah penawar kepada penyakit yang meresahkan jiwa. Cinta terlalu sukar digambarkan dengan hati dan rasa. Kau harus memakannya untuk merasai kelazatannya.

    SEDETIK LEBIH by ANUAR ZAIN

    DEDIKASIKU UNTUKMU… Menganyam rindu dari kasih, menjalin bahagia dari sayang, mengikat setia dari cinta. Ku rakamkan isi hati dari sebuah ucapan perasaan betapa dunia ini semakin indah saat kau berada di sisi. Ku selit wajahmu dalam hati dan mesramu dalam ingatan. Percayalah… di hatiku selalu ada kamu. Tidak pernah berpaling. Doaku selalu mengiringi kepergianmu. Aamiin.

    Wassalaam. 😀

  2. waalaikumsalam,
    sesungguhnya mencintai ALLAH SWT dengan setulus hati kan berbalas pula dengan cinta yang luarbiasa indah, dengan kesetiaan sejati, tanpa rasa sakit hati karena dikhianati, dan diselingkuhi dan senantiasa melimpahkan kasih sayang sejati buat hamba pencinta-NYA…karena memang demikianlah yang sudah dijanjikan-NYA…,
    salam persahabatan dari Makassar – Indonesia 🙂

    • ‘Alaika salaam wr.wb, mas Hariyanto…

      Cinta adalah virus-virus merah jambu yang selalu mengindahkan dunia hati. Jika tidak disiram dengan kasih sayang, musim luruhnya akan tiba tanpa diundang. Oleh itu, semailah cinta dengan aroma cinta Allah dan cinta Rasul agar semua keindahan itu dinaungi mawaddah dan rahmah.

      Terima kasih mas Hariyanto untuk kongsian yang mengesankan.
      Salam hormat selalu. 😀

  3. Assalamualakum Mbak Siti. SUngguh pujian cintayg cantik kepada Sang Pencipta dalam karya ini. Ya aku paham bahwa cinta kepada Allah tak pernah berujung derita. Berbeda kalau cinta kepada manusia ya, ada perlukaan hati yg kadang lama sembuhnya 🙂

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, mbak Evi…

      Cinta Allah merupakan cinta hakiki yang sejati, mbak. Sudah semestinya kita umat Islam meletakkan cinta Allah dan Rasul paling tinggi di hati sebelum cinta manusia.

      Mudahan dengan mencinta manusia kerana Allah SWT, kehidupan akan semakin indah dan damai kerana di sana rahmat Allah menaunginya. Aamiin.

      Salam mesra mbak dan terima kasih. 😀

  4. Assalamu’alaikum Wr. Wb….

    Subhanallah, sungguh tulisan yang mencerahkan dan mengingatkan kita, bahwa tiada yang melebihi cinta Allah Swt kepada hamba-Nya, meski hamba-Nya telah bergelimang salah dan dosa.

    Terima kasih Bunda atas motivasi Bunda untuk lebih memahami cinta Allah…
    Salam hormat selalu.

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, anak-anak Galeri Siswa…

      Sama-sama kembali. Mudahan kita semua dalam lindungan Allah SWTdan dirahmati-NYA dalam apa juga aktiviti kehidupan.

      Terima kasih dan salam sukses semuanya di sana. 😀

    • Aamiin Ya Rabbal’alamiin.
      Insya Allah, setiap yang baik dilakukan tentu mendapat yang baik juga. Berdoa, berusaha dan bertawakallah kepada Yang Maha Esa.

      Terima kasih berkunjung perdana kemari.
      Salam kenal Wijayaanita78. 😀

  5. Assalamu’alaikum Wr. Wb…

    Sebuah tulisan yang mengajak kita untuk mau bermuhasabah, sudahkah cinta kita pada Allah Swt mendekati (karena tak mungkin menyamai) kecintaan Allah Swt pada kita? Sudahkah setiap helaan napas yang diberikan Allah kita sisipkan keteringatan akan Allah? Sering kali kita justru lebih mengingat hal-hal yang bersifat keduniaan, tanpa mau menyadari bahwa semua itu ada yang memberi.

    Mudah-mudahan kita senantiasa dilimpahi kesadaran agar lebih mengingat dan mencintai Allah Swt sebagaimana mestinya.

    Terima kasih atas pencerahannya Mbak, salam hormat senantiasa…

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, mas Raden…

      Semoga kita selalu mensyukuri atas segala nikmat yang dikurniakan dalam apa sahaja bentuk yang diturunkan kepada kita. Semua itu adalah tanda kasih sayang Allah untuk menguji kesabaran kita kepada-NYA. Mencintai Allah hendaklah dengan hati yang tulus ikhlas dan dibuktikan melalui perbuatan kita.

      Terima kasih kembali atas renungan yang dikongsikan mas Raden buat semua di sini. Mudahan kita selalu bermuhasabah diri untuk meletakkan Cinta Allah mengatasi segala-galanya.

      Salam hormat kembali. 😀

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.