CT41. YANG KETIGA – DARIMU UNTUKKU: UNTUKMU

Assalaamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakaatuh


Tidak menyangka fiesta award kembali menyapa di awal tahun 2011. Setelah membelek kembali almari award di folder LMGS Warisan Sahabat 2, saya melirik pada 3 award  yang  diterima pada akhir tahun 2010, belum lagi  saya lunasi paparannya di maya.  Satu penghargaan indah jika kita berkongsi kegembiraan dengan sahabat yang memberi kita award ini. Kegembiraan yang tidak dapat dinikmati jika kita seorang sahaja menatapnya. 😀

AWARD 2010

PERTAMA: AWARD PERSAHABATAN dari mas Setyantocahyo, diterima pada 15 Oktober 2010. …… “dan sekarang award ini saya teruskan ke Bunda Siti Fatimah Ahmad, semoga berkenan menerimanya.”

TERIMA KASIH buat mas Cahyo dan untuk penerimaan award itu perlu disusuli dengan kata-kata persahabatan dari penerimanya. Yang paling berarti dalam sebuah persahabatan adalah “kalau kamu memberi sesuatu kepada sahabatmu, bererti memberikan sesuatu kepada dirimu sendiri.” – BAPAK HAMKA

KEDUA: AWARD HARI IBU dari Lozz Akbar sempena Hari Ibu Indonesia pada 22 Disember 2010.  TERIMA KASIH Lozz untuk award “cute” ini.  Semoga sukses selalu.

KETIGA: AWARD HARI IBU ” SPECIAL AWARD FOR SPECIAL MOM” dari sahabat saya Ummu Rizka – yang sangat dedikasi dalam urusan pendidikan anak-anaknya. Menerima Special Award ini menjadikan diri ini sangat dihargai sebagai seorang ibu yang istimewa di hati anak-anak. TERIMAKASIH Mbak Ummu untuk kasih sayang dalam persahabatan selama ini. Love you always.  😀

AWARD 2011

Dalam tempoh tidak sampai seminggu, permulaan tahun 2011 di awal Febuari menyaksikan keberkatan persahabatan maya terus berkembang dengan kiriman 3 AWARD STYLISH BLOGGER dari sahabat yang berlainan jantina, tempat, masa dan blognya.  Terima kasih buat kalian yang telah mengirimkan kegembiraan di hati ini.

AWARD BERPRESTIJ TINGGI ini saya terima dengan bahagia dari mbak Dina.Thea (yang masih “baby”…hehehe :D), Masyhury (hanya blogger biasa, kenapa tidak luar biasa ya ?  :D) dan Bayu Putra (yang suka berkhayal dan bermimpi… apa tidak berada di alam nyata nih :D).

Assalamu’alaikum, ada award buat Bunda, silahkan dilihat,  😀

http://bundadanaku.wordpress.com/2011/02/01/award-again/

3. Bunda Siti Fatimah Ahmad, dgn tulisan2an yang khas


Bunda, di blog saya ada award, mohon di ambil ya. Semoga persahabatan dan ukhuwah ini tetap terjaga dengan harmonis. Salam hangat dari Medan.

g. Bunda Siti Fatimah Ahmad. Seorang guru dari negeri sebelah yang terkenal dengan tulisannya yang sangat panjang. Terima kasih bunda untuk komentarnya yang selalu membangun.


penerimaan award menerusi pingback

[…] Bunda Siti Fatimah Ahmad […]

3. Bunda Siti Fatimah Ahmad

TUGASAN BERAT

PR bagi Stylish Blogger Award ini perlu dikerjakan sebagai satu tugasan untuk melunasi pesan sahabat saya yang manis  dan tampan dari Indonesia ini. Saya berusaha untuk meringankan beban minda hanya untuk memikirkan yang santai aja iaitu DESTINASI IMPIAN JIKA SAYA DAPAT MENGELILINGI DUNIA suatu hari nanti.  Maaf ya, kerana saya menyukai angka TUJUH, maka hanya 7 tempat teratas menjadi destinasi di sini.

1. MAKKAH AL-MUKARRAMAH  dan MADINAH AL-MUNAWWARAH, ARAB SAUDI – dua kota suci umat Islam yang belum saya jejaki hingga kini untuk menunaikan tanggungjawab rukun ke 5 dari Rukun Islam.

2. SAPPORO, HOKKAIDO, JEPUN – ingin menyaksikan pesta ukiran salji dan skulptur ais yang dibentuk dengan pelbagai rupa.

3. PERGUNUNGAN ALP, SWIZTERLAND – ingin melihat sukan ski yang sangat terkenal di dunia, di samping dapat bermain ski di kawasan pergunungan Alp.

4. KEUKENHOF, HOLLAND, NETHERLAND – syurga bunga tulip yang berkembang cantik dengan pelbagai warna mengasyikkan. Saya teruja ingin duduk di dalam kembangan bunga itu. 😀

5. OLSO, NORWAY – ingin menyaksi sendiri keindahan alam semulajadi “fjord” – alur air memanjang dan sempit yang terbentuk oleh aktiviti glasier antara dua pulau.

6. DANAU TOBA, SUMATERA, INDONESIA – tasik “gunung berapi” terbesar di Indonesia dengan keluasan 100 meter panjang dan 30 meter lebar dan mempunyai kedalamam 505 meter. juga pemandangan alam semulajadinya yang indah menawan. Ingin menyelam di dalamnya.

7. REPUBLIK OF LEBANON – sebuah negara di Asia Barat yang mempunyai keunikan geografi yang jarang berlaku di  dunia. Wow, boleh main salji di waktu pagi dan berenang di Laut Mediterranean pada waktu tengah hari di samping aktiviti skuba diving.

Untuk lebih mendalami impian saya menguasai sebahagian dunia ini, akan saya cerita dengan lanjut di posting  akan datang kenapa saya memilih destinasi indah  dan hebat ini.

PERHATIAN


Oleh kerana award asal di atas telah diberikan kepada saya, dan dengan sukacitanya saya membuat sedikit dekorasi agar AWARD STYLISH BLOGGER ini kelihatan lebih menarik dan mantap. Hehehe… maklumlah “STYLISH BLOGGER @ BLOGGER BERGAYA”, maka sampai ke tangan saya, haruslah diberi sedikit “PENGAYAAN”.

Inilah bentuk baru award STYLISH BLOGGER yang telah diberi “baju keberanian”. Bagaimana cantik tak ? 😀 😀

Syarat pemberian award ini adalah kepada 8 orang sahabat yang lain,  sedangkan saya menerima 3 AWARD sekaligus . Maka dengan kuasa yang ada… hehehe,  saya menggumumkan 44 penerima (yang saya tidak tahu pernah menerima atau tidak award sebelumnya) AWARD STYLISH BLOGGER versi Siti Fatimah Ahmad di atas. Silakan kepada :

1. Muxlimo 2. Eyangkung 3. M. Mursyid 4. Teguh Sasmito 5. Akhmad Muhaimin Azzet 6. Argun 7.  Muhammad Joe Sekigawa 8. Mamung 9. Kang Kopral Cepot 10. Wajidi 11. Setyantocahyo 12. Wits 13. Abgreds 14.  MrPall 15.  Trinil 16. Cenya95 17. Yusuf 18. Lyna Riyanto 19. Zulfa 20. Amien 21. Mama Murai 22. Akhmad Fauzi 23.  Mila 24. Nisa 25. Halaman Putih 26. Komuter 27.  Opick 28. Soen 29. Labarasi 30. Loewyi 31. Wiwin9 32.  Shaiful Ghozi 33.  Dherdian (Ded) 34. Neni 35. Kang Zipoer 36. Kang Citro Mduro 37. Kang Dangstars 38. Yoyon12 39. Wang Kam Fung 40. Yudasta19 41.  Kang Tuyi 42. Yusami 43. Fety 44. R. Indra Kusuma Sejati

Untuk yang belum tersenarai, di lain masa akan diumumkan pula. 😀 Untuk penerima di atas, sila berbuat menurut kehendak anda terhadap award yang dihadiahkan tersebut.

*

SalamFatima3SalamFatima

  7 Febuari 2011 (Isnin)/ 2043 malam- SARIKEI, SARAWAK

AKU…. yang selalu menghargai sebuah persahabatan walau nantinya berlaku perpisahan yang tidak dapat kita hindari lantaran begitulah sebuah pertemuan yang tidak pernah kita rancang hadirnya. Terima kasih untukmu yang sudi menjadi sahabatku, baik di dunia nyata mahupun di dunia maya. Semoga engkau, sahabatku selalu dalam rahmat Allah walau di mana sahaja engkau berada. Amiin.

– SITI FATIMAH AHMAD –

TERIMA KASIH UNTUK PERSAHABATAN INI, SEMOGA KALIAN GEMBIRA MENERIMANYA.

Advertisements

120 thoughts on “CT41. YANG KETIGA – DARIMU UNTUKKU: UNTUKMU

  1. Tentu saja berbahagia menerima award secantik itu Bunda 🙂

    terimakasih Bunda atas AWARD STYLISH BLOGGER nya, tersanjung juga nih, padahal jarang BW ke Blog Bunda
    semoga ssilaturahmi ini tetap terjalin, amien

  2. Assalaamu’alaikum bunda….
    terima kasih atas awardnya,
    mohon maap, untuk sementara saya blon sempet membagi2kannya ke temen2 yang lain…
    insya alloh nanti klo sudah ada waktu…

    sekali lagi, terima kasih atas kenangan bunda buat saya,
    salam kengen dari bandung ^_*

    • Wa’alaikum salaam mas Argun…

      Alhamdulillah, terima kasih kembali kerana sudi menerima awardnya. Tidak mengapa mas, silakan bila-bila masa memajangkannya. Semoga ada kebaikan dalam berbagi award ini. 😀

      salam hangat dan mesra dari saya.

  3. Assalamu alaikum bunda,

    Wah, ternyata banyak sekali award yang sedang tertunda, maaf ya bunda jika saya sudah merepotkan,, 😀

    Ohya, Danau Toba dekat loh dari rumah saya. Suatu saat kalau bunda berkesempatan berkunjung ke Danau Toba, saya bersedia menjadi pemandu wisatanya, hihi..

    Soal logo Stylish Blogger Award buatan bunda, keren loh! sayangnya sedikit pecah karena di perbesar. Kalau bunda membuat ulang dengan yang lebih baru, pasti sangat keren!!! 😀

    Oke bunda, sekali lagi terima kasih telah menerima Award persahabatan ini,
    Salam hangat dari Medan,

    • Wa’alaikum salaam Masyhury…

      Alhamdulillah, banyak sahabat termasuk Masyhury yang bermurah hati memberi award sebagai tanda persahabatan. Bunda sangat gembira menerimanya.

      Subhanallah… dengan senang hatinya menerima pelawaan Masyhury sebagai pemandu wisata jika impian itu di makbulkan Allah. Amiin. 😀

      Tentang logo itu, bunda tidak perasan ia pecah. Insya Allah kalau ada kerajinan… 😀 akan dikerjain. terima kasih atas sarana yang berbobot itu.

      Salam mesra selalu.

    • Subhanallah Dina…
      Kok suka banget ngerjain bunda nih… hehehe.
      Walau bagaimanapun, bunda terima PR inspiring word dengan senang hati.

      Sambil garu2 kepala :D, bunda ucap terima kasih ya.

      Oh ya, terima kasih menyapa bunda di YM hari ini. bunda senang dapat mengenali Dina dengan lebih dekat.

      Salam manis selalu. 😀

  4. Wah dapet award….. baru kali ini blogku yang baru dapet award…. 🙂 makasih bun awardnya…. 😀 wah dapet PR juga nich aku ceritanya…. 😀 maaf juga baru sempat mampir bun. 🙂

  5. Assalamu ‘alaikum Wr. Wb.

    selamat siang bunda. saya sungguh tidak percaya atas hadiah yg bunda anugerahkan kepada saya.

    tentu saja saya kaget bercampur bahagia, karna saya kenal bunda, dan khususnya dunia blog, baru sebulan ini.
    saya berkunjung kesini juga baru 3-5 kalinya.
    tapi alhamdulillah, bunda yg arif dan bijak, saya haturkan terimakasih yg tak terhingga, skaligus mohon dibukakan pintu maaf karena saya bikin blog lewat hp, jadi blog saya tak dapat di bandingkan dgn blog bunda yg bagus dari sisi artikelnya maupun desain nya.
    oya saya minta ijin ambil AWARD tsb diatas buat saya simpan sebagai anugrah terindah dan mungkin saya akan sertakan dalam artikel saya nantinya.

    semoga persahabatan kita menjadi ikatan persahabatan antar dua bangsa, Indonesia dan Malaysia akan lebih harmonis dimasa mendatang.
    salam hormat serta ceria dari
    Bekasi – Indonesia.

    • Wa’alaikum salaam Wr. Wb.

      Selamat sore Opick. Alhamdulillah, saya senang mengetahui Opick gembira menerima award ini.

      Tidak mengapa kok, sahabat ini bukan dihitung dengan baru dan lamanya, Opick. Tapi cara bagaimana kita menerima sebuah persahabatan agar selalu baik silaturahminya. 😀

      Hehehe… jangan terlalu merendah diri, Opick. Insya Allah lambat laun nanti akan jadi blogger senior juga setelah lama bermain di maya ini.

      Silakan menitip awardnya dengan senang hati untuk dipajangkan ke teman2 Opick di sana. 😀

      Amiin… Ya Aziiz Ya Syakuur. Mudahan persahabatan ini selalu baik dan harmoni sifatnya. Salam mesra kembali dari saya.

  6. Assalamu’alaikum wr wb bunda Siti,
    banyak sekali award yang telah diterima, bunda memang pantas mendapatkannya.
    Menjadikan semangat dan sebagai perekat persahabatan indah yang telah terjalin. Sukses selalu bunda..
    Salam sayang dariku untukmu…

    • Wa’alaikum salaam Wr. Wb. UmmuRizka…

      Alhamdulillah, terima kasih unuk ingatan mbak kepada saya. Mudahan kebaikan dalam berbagi award bisa mengeratkan silaturahmi antara kita walau hanya di maya.

      Sukses kembali untukmu jua.
      Salam sayang kembali untuk mbak di sana. 😀

  7. اسلم عليكم
    Bunda emang oke!
    Tiap datang kemari dibuatnya canggung hendak berkomentar apa lah. Amatlah bingung mengolah kata-kata. Hehe..
    Singkat kata : beribu terima kasih kepada Bunda Siti yang telah memberikan bingkisan Award untuk saya khususnya.
    Salam mesra. Indonesia.

    • Wa’alaikum salaam Soen…
      Hehehe… kok jadi bingung nih. Apa boleh difahami bahasa yang saya gunakan atau apa ya ?

      Sama-sama kembali kerana Soen sudi menerimanya dan saya gembira mengetahuinya.

      Salam mesra kembali dari saya. 😀

  8. Saya suka blog Bunda karena tampilannya indah dipandang, selalu ada yang baru, isinya bernas dan familiar. Bunda punya kemampuan menghayati sebuah makna persahabatan, sehingga meski kita semua tak pernah bertatap muka, namun terasa dekat di hati. Selamat buat Bunda atas penerimaan Award-nya, dan terimakasih pula atas pemberian award-nya kepada blog saya 🙂

    • Alhamdulillah, terima kasih mas Wajidi atas apresiasinya. Mudahan beroleh manfaat dari apa yang dikongsikan di blog sederhana ini.

      Semoga persahabatan baik akan selalu mengiringi kita dalam bertukar ilmu dan menjana idea. Senang mengetahui mas Wajidi gembira menerima award di atas kerana tidak pernah memberi apa-apapun selama ini sebagai tanda penghargaan.

      Salam mesra dari saya. 😀

  9. Assalamu alaikum bunda, bunda…hati neni lagi merasa kecewa dikit nich…hehe…ada pesan neni yang kirim kepada teman tapi tidak dibalas2, kecewa dech, pesannya tdk dibalas…hiks..hiks..hiks..

    • Wa’alaikum salaam Neni…

      Subhanallah, Kok kecewa banget nih, Nen. Sabar ya. Jangan marah atau nangis :D. Semuanya bisa baik kalau difikirkan dengan tenang dan senang.

      Silakan YM bunda untuk penjelasan lanjut, biar bunda faham apa yang mengecewakan itu. Kalau Neni mahu dikongsikan. 😀

      Salam sayang dari bunda selalu.

  10. Makasih ya Bunda Fatimah buat awardnya. Keren, suka ngeliatnya, hehe..

    A big thank for lovely award from lovely mom.

    Thanks ya bun, smg kelak di dunia nyata kita bisa bertemu, amin..
    Love you, from Palembang-indonesia

    • Alhamdulillah. Terima kasih Wits untuk penghargaannya. Bunda senang mengetahui Wits gembira menerima awardnya. Memang bunda mahu Wits rasa gembira. 😀

      Amiiin… Ya Aziz Ya Jabbar. Mudahan pertemuan itu akan dimakbulkan Allah suatu ketika nanti.

      Love you too, Wits comel. 😀

  11. Dengan senang hati saya terima award dari Bu Siti. Tapi sebagai orang awam, saya tidak tau bagaimana caranya.
    Terima kasih dengan persahabatan yang tulus dari Bu Siti

    • Alhamdulillah, terima kasih kerana mas Dherdian sudi menerima award ini.

      Senang aja mas, copas ke blog sana, pajangkan ke teman bloger yang lain. kalau mahu buat PR tentang diri, silakan. kalau tidak mahu. Hanya pajangkan awardnya aja.

      Semoga sukses dan selamat untuk awardnya. 😀

  12. Assalaamu’alaikum wr.br Bunda.
    Saya datang berkunjung menemui bunda di maya,disini.tentu saya bermaksud mahu menghaturkan beribu-ribu terima kasih,kerana Bunda dengan kepeduliannya terhadap sahabat-sahabatnya termasuk kesaya telah memberikan penghargaan/AWARD persahabatan.Dengan senang hati dan bersyukur saya terima AWARDnya dari Bunda.Entahlah saya tidak bisa berucap apa-apa lagi bund,selain ucap kata Terima Kasih.Semoga Persahabatan maya ini kan tetap terjaga,dan memperkokoh tali Silaturahim antar Bangsa dan Negara.Semoga juga Lindungan,Rahmat dan Hidayah Allah swt senantiasa tercurahkan kepada Bunda dan keluarga..amiin ya Allah ya rabbal’alamiin.Terima kasih Bunda.
    Salam Mesra,ceria dan ukhuwah dari Indonesia.

    • Wa’alaikum salaam Wr. Wb. Amien…

      Alhamdulillah, gembira telah membuat Amien senang hati dengan pemberian award ini. Terharu dengan apresiasiya. Semoga selalu beroleh kebaikan dari persahabatan maya ini. Insya Allah, sesuatu yang baik akan memberi keceriaan buat yang melaku dan menerimanya.

      Amiin… Ya Rabbal’alamiin. Syukur atas segala doa yang dititipkan. Mudahan Amin dan keluarga juga memperolehi yang sama.

      Terima kasih kembali sudi menerima penghargaan dari saya.
      Salam mesra kembali. 😀

  13. salam, tahmid..

    maaf bunda, saya baru sempat berkunjung..
    wah award-nya banyak nian, langsung penuh keranjang belanjaannya 😀

    makasih bunda, memang sangat indah persahabatan

    oya, kok bunda tak menjadikan Ambon Maluku sebagai salah satu tempat yang ingin dikunjungi..?
    padahal tempatnya indah menawan… 🙂

    saya tunggu lho 😆

    Salam dari Amboina….

    • Alhamdulillah, bunda gembira mendapat khabar dari Muhammad. lebih2 lagi diketahui adanya lokasi indah di Ambon, Maluku.

      Don’t worry be happy. AMBON – sudah bunda masukkan dalam senarai lokasi hebat “360 hari pengembaraan mengelilingi dunia”.

      Insya Allah, jika kesampaian hasratnya ke sana nanti, Muhammad bisa jadi pemandu wisatanya. 😀

      Terima kasih atas apresiasi dan menerima award dari bunda.
      Salam ceria selalu. 😀

  14. “Wah, sungguh kebanggaan yang sangat besar bisa nyasar di blogs nya Bunda Siti Fatimah… tulisan2 yang bagus2 dan alhamdulilLah memotivasi. Sukses Selalu saya sebagai Bloger Pemula, menjadi semangat melihat dan membaca postingan2 Bunda.

    Trims Salam Kenal!
    wah, kiranya Bunda dapat berkunjung balik dan mengajarI saya sesuatu yg berKilauan.. 😀

    • Hai Briyudistira…

      Alhamdulillah, terima kasih sudi menyasar kemari. dengan senang menerima sahabat maya baru. Mudahan ilmu yang disajikan bisa memberi manfaat yang baik untuk pencerahan.

      Salam kenal kembali dan apa yang “berkilauan” itu ya ? 😀

  15. Pingback: Award Dariku Untuku Untukmu | vulkanisir.com

  16. Assalamu’alaikum Warrahmatullah Wabarokatuh

    Bunda terima kasih untuk awardnya
    Indah sekali, saya mohon maaf baru bisa berkunjung, karena memang waktu saya untuk online sangat sedikit.

    Insya Allah awardnya akan saya posting. Semoga jalinan persahabatan ini akan kekal.

    Salam bahagia.

    • Wa’alaikum salaam Warrahmatullah Wabarokatuh…

      Alhamdulillah, terima kasih kembali kerana Lyna sudi menerima award dari bunda. Silakan berkunjung lagi tika ruang masa bersahabat untuk berbuat demikian. Mudahan ingatan selalu berpanjangan untuk kita bersilaturahmi. Amiin.

      Salam bahagia kembali untuk Lyna. 😀

    • Bisa aja nih, mas Zulfa.
      Sudah diakui sahabat sejak dulu lagi. Award hanya sebagai tanda penghargaan persahabatan tersebut. 😀

      Alhamdulillah, terima kasih sudi menerima awardnya.
      Salam hore kembali.

    • Hai Puteri Amirillis…

      Hehehe… Dina ini memang tidak suka liat saya seneng kok. Saya cukup kagum dengan daya imaginatif dan kreatif Puteri dalam menjana idea untuk kalimat inspiratif ini.

      Bagus untuk menambah pengetahuan dan mengeratkan persahabatan antara blogger di belahan bumi manapun akan menyatu dalam kebaikan. 😀

      Salut ya. Insya Allah, dalam masa yang sesuai akan memajangkan kalimat ini mengikut urutannya.

      Salam mesra dan terima kasih kembali kerana sudi bertandang lagi ke blog saya. 😀

  17. Assalamu’alaikum wr.wb.

    Alhamdulillah, senang sekali mendapatkan award dari Bunda Siti Fatimah Ahmad. Semoga hal ini menjadikan kita semakin erat dalam persaudaraan. Dengan demikian, banyak kebaikan dapat kita peroleh, baik itu untuk kehidupan di dunia ini, yang semoga bermanfaat pula bagi kehidupan yang abadi di akhirat kelak.

    Salam penuh persaudaraan dari Jogja, Indonesia.

    • Wa’alaikum salaam Wr.Wb Amazzet…

      Alhamdulillah, sudi menerima award dari saya.
      Amiin… Ya rabbal’alamiiin.

      Terima kasih atas doa yang dititipkan untuk mengingatkan kebaikan di dunia dan akhirat. Mudahan mas Amazzet juga dilimpahi rahmat oleh Allah SWT.

      Salam mesra dan salam persaudaranan. 😀

  18. alhamdulillah…
    saya juga dapet award ini loh bunda 🙂
    semoga bisa menjadikan semangat ya bunda buat nulis blog nya

  19. Assalamualaikum kak,
    terima kasih atas award yang besar maknanya pada saya,terasa diri ini dihargai. Semoga ikatan persaudaraan maya ini akan terus berkekalan hendaknya.

    Salam manis dari saya buat kakak seisi keluarga di sana.

    • Wa’alaikum salaam dik Mama…

      Sama-sama kasih kerana sudi menerima award dari akak sebagai tanda persahabatan yang dieratkan selama ini.

      Amiin… Ya Kariim Ya Latiif atas doa yang baik untuk persahabatan kita ini.

      Salam manis selalu buat Mama di Kedah. 😀

  20. Assalamu ‘alaikum Wr. Wb.
    selamat malam bunda.
    bagaimana kabar bunda malam ini?
    semoga saja baik-baik saja dan tak kurang suatu apa.
    Oyah, ada[color=blue]’ AWARD PERSAHABATAN ‘[/color]dari saya, silahkan bunda Siti Fatimah yg saya hormati sudilah mengambil di alamat berikut ini :
    http://muchopick.mywapblog.com/berbagi-award-persahabatan.xhtml

    Sebagai simbol persahabatan, mohon diterima AWARD PERSAHABATAN diatas.

    salam ceria dan sukses selalu.

    • Wa’alaikum salaam Wr. Wb Opick…

      Selamat siang. Alhamdulillah, saya sehat dan baik2 aja. 😀 Didoakan Opick juga keluarga diberi rahmat dan berkat oleh Allah SWT. Amiin.

      Subhanallah… saya senang sekali menerima kembali award yang saya berikan kepada Opick sebagai tanda persahabatan antara dua negara dan mengharapkan keharmonian dan kedamaian akan terjalin baik walau hanya di dunia maya. 😀

      Terima kasih ya atas kiriman awardnya. Juga unduhan suara lunak merdu Ustaz Muammar A.Z. Saya sudah dengar banyak kali hari in. Menenangkan hati dan mengesankan. Hal ini, mengingatkan saya kepada seorang sahabat baik yang merdu suaranya tika mengaji al-Quran dan selalu menyentuh hati setiap kali saya mendengar alunan ayat suci itu dialunkan. Terharu nih.

      dan semoga sukses selalu.

    • Hai Arieftewe…

      Hehehe… senang dapat kenalan baru yang dihantar oleh Opick ke blog saya. 😀

      Saya terharu dengan penghargaan dari Arief dan teman2 di sana. Saya hanya sosok biasa aja seperti blogger yang lain. (seperti pink aja pipi nih. :D)

      Terima kasih telah sudi menjengok blog sederhana ini.
      Salam mesra selalu.

  21. Assalamu’alaikum Wr Wb
    Saya sangat menyukai 7 prioritas daerah (kota) yang hendak Bunda Kunjungi, terlebih prioritas pertama, tak jarang terasa amat sangat ‘kerinduan’ ingin berjumpa dengannya. Salam hangat dan sukses selalu buat Bunda dari blogger Ampah.

    • Wa’alaikum salaam Wr. Wb. mas Yusami…

      Alhamdulillah. Mudahan hasrat hati untuk ke sana bisa dimakbulkan Allah SWT ke atas kita semua. Amiin. 😀

      Terima kasih ya sudi datang lagi setelah lama tidak bersapa. Salam hangat dan sukses kembali.

  22. Pingback: DEBU-DEBU HARUS DISINGKIRKAN…! « Belajar dan Belajar lagi

  23. Assalamu’alaikum buat kak siti & pengunjung yg lain juga,

    saya rindu dalam diam menatap dan keinginan mahu membaca entry2 dari kak siti serta komentar dari sahabat yang lain. semoga sahabat yang lain serta penulis blog ini terutamanya kak siti comei (sering aja dipanggil comeiii..rindu2) sihat2 semuanya.

    lama saya hilang, kerna tarian jari jemari ini sudah longlai,rasanya pikiran tidak seputar dulu. rasanya masuk tahun kedua baru kembali menyapa kak siti dan sahabat yang lain. harapnya tidak terlewat menghulurkan simpati kokmi berikutan blog kak siti dipecah masuk oleh tangan2 vandalisma yg tidak bertanggungjawab.

    kak siti, sebetulnya diam kokmi kerana hilang motivasi dalam diri, dan sekarang sedang cuba bangkit kembali mencari diri. kokmi belum kuat, semoga kak siti serta sahabat yg lain mendoakan agar Allah pinjamkan kokmi sedikit kekuatan untuk kembali berada dijalanNYA.

    buat kak siti yg comei, tahniah diatas award2 yg diterima,cantik & penuh dengan kata semangat. salam sayang & rindu dari semenanjung (kuantan, pahang).insyaAllah jika panjang umur kokmi hujung bulan 3 akan sampai ke sarawak, sabah atas tiket kerja. moga ketemu, ukhwah kita kerana Allah.

    ~meskiku rapuh dalam langkah, kadang tak setia kepadaMU, namun CINTA dalam dada..hanyalah PADAMU (rapuh/opick)~

    tak letak alamat website, sebab lama tak update 🙂

    • Wa’alaikum salaam Kokmi…

      Subhanallah, kini rindu akak terubat jua dengan kemunculan Kokmi yang selama ini hilang tanpa jejak dan pesan. maaf kalau akak juga tidak berbuat apa-apa untuk menghubungi Kokmi. tidak ketahuan apa yang menimpa kokmi di sana.

      Akak doakan Kokmi sihat dan bahagia. Apa-apapun ujian dari Allah kepada kita dalam apa bentuk dan cobaannya, semua itu adalah tanda kasih sayang Allah kepada kita untuk meningkatkan iman dan takwa di sisi-Nya.

      redha dan qanaah dengan setiap yang berlaku. Syukurilah bahawa kita masih banyak lagi yang dapat dinikmati berbanding insan lagi. Semua yang ada di dunia ini milik Allah dan kita hanya mengusahakan. berdoalah Kokmi selalu. Insya Allah akak akan turut berdoa sama dari jauh.

      Kalau sampai ke Sarawak nanti, khabarkan ke kakak ya. Kalau dekat, akan akak temui Kokmi dan bawa makan Laksa Sarawak. 😀

      Salam sayang dari akak selalu.

      • :)tak mengapa kak siti comei, kokmi menjejak kak siti dalam google, ntah kemana dibawanya. sudahnya kokmi buka fotopages kokmi bertemu dengan link kak siti.
        kokmi dah risik dengan pelajar sarawak disini..wahhh katanya jauh sarekei dengan kuching tu.susahkan kak siti pula nanti.program kokmi dikawasan kuching.kemungkinan seminggu juga disana 🙂 rasa tak sabar mau terbang kesana..kuching nantikan daku hehehe..

        • Hai Kokmi…

          Terima kasih sudi menjejak akak sampai jauh di google. 😀 Alhamdulillah jumpanya di blog sendiri. 😀 Akakpun dah lama tidak menjenguk blog kokmi kan. maafkan akak juga ya. Terkadang ada masa malas nak BW nih.

          Oh, di Kuching rupanya. Kalau macam tu susahlah nak jumpa, jauh sangat. Kuching dengan Sarikei mengambil masa 6-7 jam perjalanan. Tak apalah kokmi, jika ada izin Allah nanti, bertemulah kita. Mudahan Kuching menerima dengan senyum cerianya. Bukan dengan tangisan yang meruntun hati.. hehehe.

          Salam sayang dari akak.

    • Wa’alaikum salaam Wr. Wb, sahabat guru mas Doel…

      Alhamdulillah. Amiin… Ya Rabbal’alamiin.
      Saya sehat dan baik. Mudahan mas Doel juga demikian hendaknya.

      Terima kasih atas kunjungan yang lama tiada khabarnya. Semoga sukses selalu.

      Salam mesra. 😀

  24. I always find something new here… you’re really stylish blogger mom.. you created an older to be new one.. hmmm creative and innovative.. I like it..!!!

    thanks to be always my colleague on web.. keep blogger.. 🙂 🙂

    salam,

    • Hai Darmanto…

      Alhamdulillah. Terima kasih atas apresiasinya.
      Semoga kebaikan akan selalu mengiringi persahabatan maya yang diharap memberi manfaat dalam pertukaran idea dan ilmu. Senang dapat bersahabat.

      Salam ceria. 😀

    • Wa’alaikum salaam nanda Diajeng…

      Alhamdulillah, semuanya untuk mengeratkan persahabatan di maya. Senang menerima kunjungan Diajeng setelah sekian lama tidak bersapa. terima kasih ya.

      Salam sayang dan rindu juga dari bunda. 😀

  25. maafkan kalo baru sempat berkunjung kembali ummi siti..
    banyaknya award yang diterima merupakan tanda persahabatn dan penerimaan yang baik dari sahabat-sahabat di dunia maya , selamat ya ummi…

    • Hai Mamah Aline…

      Alhamdulillah, terima kasih sudi betah kemari lagi. Saya juga demikian ya mbak kerana lama tidak bw lantaran sibuk dengan tugasan kantor. Mudahan persahabatan ini tetap terjalin baik.

      Salam manis selalu buat mbak.

  26. Pingback: Cara Mudah Mendapatkan Barang Murah Bersambung Award « CITRO MADURA

  27. Pingback: Hak yang terpenuhi « Fety

    • Selamat siang mas Indra…
      Subhanallah, kok nama mas tidak ada di dalam senaarai ya. sedangkan saya sudah menulisnya di atas.

      Masya Allah mas, tercicir dan terdelete tanpa sengaja kok masa sedang edit2 dulu. Terima kasih ya sudah memaklumkan kepada saya.

      Silakan mas titipkan award di atas dan nama mas sudah saya masukkan dalam senarai kembali.

      Semoga senang menerima award dari saya. 😀
      Salam mesra selalu.

    • Wa’alaikum salaam Wr.Wb, mas Adam…

      Alhamdulillah, saya sehat dan baik selalu.
      Senang menerima khabar dari Adam setelah lama tidak bersapa. Insya Allah, mudahan silaturahmi ini akan sentiasa baik dan terjaga.

      Terima kasih dan salam ceria di penghujung pekan. 😀

  28. Subhanallah… terima kasih banyak, Mbak atas award ini. Saya sendiri merasa belum layak menerimanya. Tapi saya terima dengan senang hati dan doa: Semoga Allah Swt. membalas kebaikan ini dengan karunia tanpa batas bagi Mbak dan keluarga di Sarikei. Amin.

    Maaf baru muncul lagi nih. Saya baru kembali dari kampung halaman di Bandung. Sekali lagi, terima kasih ya, Mbak. Semoga persahabatan kita kekal hingga akhirat kelak.
    Amin. ^_^

      • Hai Muxlimo…

        Alhamdulillah, sudah ke sana untuk membaca tulisan mas, namun belum menitip apa-apa dulu kerana kesibukan waktu. Nanti saya akan ke sana lagi.

        Sangat terharu sekali membaca penghargaan yang mas tuliskan. terima kasih ya.

        Salam ceria selalu. 😀

    • Salam takzim akhi Muxlimo…

      Amiiin… Ya Rabbal’alamin. Alhamdulillah atas segala doa baik yang mas kirimkan buat saya sekeluarga. Didoakan mas juga demikian hendaknya. Harapan saya, mas serta keluarga tetap sabar dan beroleh kebahagiaan walau orang tersayang telah meninggalkan kita di dunia ini. Hidup harus diteruskan seperti biasa.

      Terima kasih kembali atas kesudian menerima award dari saya. Mudahan persahabatan tetap akan terjalin baik untuk maslahat ummah dalam perkongsian ilmu dan hikmah.

      Salam mesra dari saya. 😀

      **********

      • Akhi Muxlimo….

        Mahu mengadu nih, saya tidak dapat menulis komentar di blog mas. Kok lain aja proses send komennya. Kalau dulu saya bisa, kini tidak lagi.

        Apa sudah diubah ya kotak komennya. Kalau yang itu, saya tidak bisa masuk mas. Sudah saya tulis komentarnya tapi tidak keluar.

        Harap maklum.

  29. Amin dan terima kasih atas doa dan kebaikannya ya, Mbak..

    Soal komentasi:
    Duh.. ini memang kesalahan saya, Mbak.. ;_( awalnya saya mau ganti template, ternyata sistem komentasinya gak jalan dengan baik, bahkan setelah saya balik ke template asal..
    InsyaAllah segera saya perbaiki…

    Salam persaudaraan selalu Mbak Fatimah..

    • salam hormat akhi Muxlimo…

      Terima kasih mas sudah membaca komen saya di atas. Saya sudah ke blog Muxlimo tetapi masih seperti itu juga. Apa belum diperbaiki lagi ya. Tadi mahunya membuat komentar, ternyata belum dapat. 😀

      Salam mesra dari saya.

  30. ambil hikmahnya ajah…. mang award kadang bikin repot juga hehehe… biasanya ane si pura2 gak tau klo dapat award… abis ada PR2-an si… dulu aja masi skola dulu PR slalu dikerjain di skola… 😀

    • Hai Pri Crimbun…

      Iya, award dan apa sahaja selalu bikin kita repot. malah dalam repot itu, membuat kita bahagia kerana ada yang menghargai kita. Kalau award yang ada PR, memang lagi merepotkan. Dunia maya ini banyak memberi pengetahuan tentang pengurusan award ini. 😀

      Terima kasih sudi mampir dan salam kenal dari saya.

  31. Pingback: Beranda Hati » Blog Archive » Award dari Bunda Siti Fatimah Ahmad

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s