CT410. DARI LENSA MATAKU (14): KOLEKSI BUNGA DAISY DALAM KEMBANGAN

3 Nov

Assalaamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakaatuh

kembangdayfatima1dalamkembangan

*

LEGA

HARI INI HARI YANG INDAH…. segala beban tugas yang menjadi komitmen selama hampir 5 bulan sudah berakhir. Alhamdulillah, kesibukan kian surut dan aktiviti tugas kembali seperti biasa. SANGAT LEGAAAAAA.

Kenapa ? … hmmmm…. lupakan. Malas nak ingat lagi. Otak dan badan ingin istirehat. Yang penting apa yang dikehendaki sudah selesai dan dipenuhi dengan saksamanya sesuai dengan tanggungjawab yang diamanahkan.

*

KOLEKSI BUNGA DAISY-KU

Posting ini menyambung tulisan sebelumnya di CT409. DARI LENSA MATAKU (13): KUNCUP BUNGA DAISY yang kini sudah berkembang mekar dan indah dalam jambangannya.

Sungguh….. setiap momen yang dilalui bersama bunga Daisy tidak pernah saya lepaskan dari ketikan lensa Kamera Canon EOS 650D.

Ingin saya simpan kenangan bersamanya dalam potret yang indah kerana apa yang dikurniakan Allah saat ini, tidak akan ditemui lagi dan tidak berulang kembali.

Hargailah setiap apa yang menjadi milik kita hari ini. Jika ia sudah pergi, sesal tidak akan berguna lagi. Kerana segala yang kita miliki bukan milik kita. Allah adalah Pemilik Sejati Abadi.

*

Silakan nikmati perkongsian DARI LENSA MATAKU… sambil mengucap zikir kepada Yang Maha Indah.

Semoga ada senyum darimu.🙂

*

MERAH HATIKU

kembangdayfatima2merahhatiku

*

kembangdayfatima3mekarhatiku

*

kembangdayfatima4menyapahatimu

*

kembangdayfatima5kembangkasihku

*

kembangdayfatima6sayumerindu

*

kembangdayfatima7ingatpadamu

*

kembangdayfatima8selaludihatiku

*

kembangdayfatima9kekaldihatiku

*

PUTIH CINTAKU

kembangdayfatima10bisikanhatiku

*

kembangdayfatima11indahkasihku

*

kembangdayfatima12imissyou

*

kembangdayfatima13menyaparindumu

*

kembangdayfatima14setulushatiku

*

CINTAKU MERAH JAMBU

kembangdayfatima15iloveyouverymuch

*

kembangdayfatima16alwaysremember

*

PUISI UNTUKMU

puisifatima1daisyuntukmukekasih

*

 *

wahai yang menyentuh hati….

SETULUS HATIKU UNTUKMU

*

*

bunga*

***************

SalamFatima3SalamFatima2 November 2016 (Rabu)/ 2 Safar 1438H/ 8.15 malam, Sarikei, Sarawak

AKU…. menerjah langit biru jauh menikam rindu yang berbuku dikalbu. Inginku menyentuh hatimu dalam kelam malam yang sedingin salju. Tidakkan pernah ku berpaling untuk menyintaimu walau sedetik nyeri menyayat hatiku. Cintaku setulusnya buatmu hingga ke hujung nyawa. Wahai kekasih abadi, redhailah aku.

– SITI FATIMAH AHMAD –

***************

 *

 DEDIKASIKU UNTUKMU…. Di setiap senyumanmu yang terukir dalam ingatan, hatiku berbalut riang. Sungguh…. senyummu  menghilang segala resah yang bertandang. Kuasa senyummu menghapus lara di hatiku. Semoga kau beroleh rahmat dari-NYA.   Aamiin. Wassalaam.🙂

*

SinggahFatima1TerimaKasihLMGSG2

*

*

14 Responses to “CT410. DARI LENSA MATAKU (14): KOLEKSI BUNGA DAISY DALAM KEMBANGAN”

  1. Frany Fatmaningrum November 3, 2016 at 2:48 pm #

    Assalamualaikum bu hajjah Fatimah. Koleksi daisy nya lengkap ya, putih, merah, dan ungu. Cantik sekali.

    • SITI FATIMAH AHMAD November 3, 2016 at 2:57 pm #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, mbak Franny….

      Jika bunganya berwarna warni, halaman rumah lebih nampak cantik dan berseri. Oh ya….. bunga daisy itu bukan warna ungu, mbak tetapi warna pink (kalas atau merah jambu). Cuma di foto kelihatan bunga itu seakan ungu.

      Terima kasih mbak sudah berkunjung dan salam mesra.🙂

  2. Dyah ErEn November 4, 2016 at 1:25 pm #

    Indah bunganya Kak…

    • SITI FATIMAH AHMAD November 4, 2016 at 2:38 pm #

      iya memang indah, mbak Dyah. Bunga ini sentiasa mengeluarkan bunga terutama yang berwarna merah.

      *kenapa blog Dyah dikatakan sudah didelete ya. Ada masalah lagikah ?😦

      Terima kasih atas kunjung dan salam manis.🙂

  3. Kakzakie Purvit November 4, 2016 at 1:28 pm #

    Masya-Allah! subhanallah!
    Cantiknya CT. Kakak ni peminat bunga jadi kalau tengok bunga memang macam jadi terapi matalah hihi… Tu yg warna purple kakak tak pernah jumpa tau. Kalau dekat mahu akak minta benihnya:)

    • SITI FATIMAH AHMAD November 4, 2016 at 2:42 pm #

      Bagi yang suka bunga memang tidak puas menatap bunganya kak. Itu bukan warna purple (ungu/indigo) kak, itu warna pink (merah jambu)..🙂

      Ramai yang minta anak bunga Daisy ini kak. Tapi saya tak beri dahulu kerana saya nak semaikan anaknya dulu. Tak apa kak, kalau anak bunga dah elok, saya kirim ke akak ya.

      Salam manis dan terima kasih sudah berkunjung.🙂

  4. Akhmad Muhaimin Azzet November 4, 2016 at 7:38 pm #

    Alhamdulillaah…, cantik-cantik dan indah-indah itu bunganya, Mbak Fatimah. Sungguh, ini termasuk di antara cara untuk melembutkan hati, yakni merawat tanaman, termasuk bunga-bunga🙂

    • SITI FATIMAH AHMAD November 5, 2016 at 3:14 pm #

      iya memang benar, memandang bunga yang kita tanam dapat “membuang” segala penat lelah setelah bekerja sepanjang hari. Ia seperti terapi minda yang mengubat jiwa.

      Terima kasih mas Amazzet dan salam talzim.

  5. even garden November 4, 2016 at 9:17 pm #

    Bu Siti suka fotografi juga? foto bunganya bagus-bagus BU. jelas dan indah.

    • SITI FATIMAH AHMAD November 5, 2016 at 3:19 pm #

      Minat akan menjadikan kita suka dengan apa yang kita lihat, Wahyu. Cuma secara amatur sahaja. masih banyak yang perlu dipelajari.
      Terima kasih atas apresiasi dan kunjungannya.
      Salam sejahtera.

  6. bersapedahan November 8, 2016 at 4:54 pm #

    Assalamualaikum wr wb puan Fatimah
    foto macro bunga daisy-nya bagus sekali
    capek2 kerja, kalau lihat bunga seindah ini pasti jadi semangat lagi

    • SITI FATIMAH AHMAD November 9, 2016 at 10:05 am #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, mas…

      Yang pastinya hati tenang dan damai apabila melihat bunga bermekaran dan disimpan kekal untuk kenangan mendatang.

      Terima kasih dan salam sejahtera.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: