CT70. LMGS G2 – ULANG TAHUN PERTAMA 2011 & DIRGAHAYU INDONESIA KE 66

Assalaamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakaatuh

15 OGOS 2010 (AHAD) bersamaan 5 RAMADHAN 1431 H yang lalu, menyaksikan penyempurnaan sebuah blog baru setelah berkelana 3 tahun di dunia maya sejak tahun 2008. Jejak ketiga ditempuh dengan semangat juang setelah rebah ditimpa musibah untuk bangkit semula tanpa mengenal lelah dan tidak merasa kalah. Blog LMGS G2 versi baru dimulai dengan posting pertamanya CT1. PATAH TUMBUH HILANG BERGANTI…

KU MULAI LANGKAH PERTAMA BAGI PUSINGAN KEDUA.

***************

Setelah tahun berlalu tanpa dirasai bergantinya jarum saat, minit dan jam, tanpa disedari berlarinya hari, minggu dan bulan. Kini tibanya pusingan haul yang mencukupi bagi membolehkan blog LAMAN MENULIS GAYA SENDIRI GENERASI DUA (G2), menghantar niat untuk menyambut ULANG TAHUN PERTAMA yang bersamaan pemiliknya sementara – SITI FATIMAH AHMAD – masih diberi peluang untuk bernafas dan berkongsi seadanya apa yang dikurniakan Allah dari ilmu dan pengetahuan yang boleh dimanfaatkan bersama. ALHAMDULILLAH YA RABB.

Perjalanan masa yang kian pantas telah memberi ruang kembali kepada kita untuk bersama di medan maya. Persahabatan ini adalah satu kehidupan yang menghidup dengan nafas bahasa, degup kata, lirik senyum, canda ceria sehingga kita merasakan kedekatan walau kejauhan. Semoga silaturahmi ini akan sentiasa ada di mana-mana untuk sebuah mahabbah yang dirahmati Allah swt. Aamiin. Saya sangat senang bersahabat dengan teman-teman semua. Saya berbangga menjadi sebahagian dari dunia persahabatan maya ini.

ALHAMDULILLAH…  HARI INI,  berulang tahun juga blog ini akhirnya setelah berusaha dalam kesibukan bagi mengekalkan komitmen untuk tetap menulis dan menyinarkan cahaya ilmunya di maya pada. 

SELAMAT ULANG TAHUN PERTAMA


Sepanjang menyusur detik waktu setahun ini, sedikit maklumat tentang LMGS G2 terkini:

Tarikh kelahiran : 15 Ogos 2010/5 Ramadhan 1431 H – Ahad
Jumlah artikel : CT1 – CT70 (70 tulisan)
Pelawat seluruh dunia : 38,705
Statistik pelawat : 30,393
PR Googles : 3/10
 


TERIMA KASIH….

Kepada semua sahabat yang selalu hadir memeriahkan laman ilmu ini tentu sangat dihargai masa yang diluang, idea-idea mantap yang dituang, pesan ingatan yang ditatang dan pernak pernik bahasa yang dikembang. Bagi mengenang jasa dan menghargai persahabatan selama ini, saya merakamkan TERIMA KASIH TAK TERHINGGA  buat sahabat semua dan sudilah menerima AWARD PERSAHABATAN dari saya.

PERTAMANYA… award ini saya hadiahkan kepada AZZAHRA, sahabat maya pertama yang telah merakam sejarah sebagai komentator di awal kelahiran LMGS G2. Terima kasih tidak terhingga. KEDUANYA, untuk NENIKU anak solehah yang selalu bersemangat dan UVI anak solehku yang jiwanya penuh dengan perjuangan para anbiya.

KETIGANYA… Sebagai membalas budi baik kepada sahabat-sahabat yang pernah menghadiahkan award kepada saya dan belum saya paparkan di ruangan ilmu ini iaitu MABRURI (21 Mac 2011), BIDADARI KECILKU (29 Mac 2011), JUMIALELY (11 April 2011), LEGI MASYHURY (29 April 2011),KANG ZIPOER7 (5 Mei 2011 & 30 Jun 2011), UMMU KAMILAH (7 Mei 2011), BCHREE (16 Mei 2011), FITRAY (6 April 2011), YUDASTA19 (9 Jun 2011), AKHMAD MUHAIMIN AZZET (13 Jun 2011) dan R. INDRA KUSUMA SEJATI (16 Jun 2011) dan

SETERUSNYA… AWARD INI JUGA DIDEDIKASI KEPADA SEMUA SAHABAT YANG PERNAH HADIR KE LMGS G2. SILAKAN MENITIP DENGAN SENANG HATI.

Ersis Warmansyah Abbas, Aldy, Eyangkung, Muxlimo, H. Benyamine, Hajriansyah, Randu Alamsyah, Sandy Firly, Doelsoehono, BlueThunderHeart, Bundamahes, Ummi Rizka, Fathuri, Abgreds, Red, Rahman Wahyu, Masshah, Teguhsasmitosdp1, MyLitleUsagi, Julianusginting, Loewyi, Arie Iswadi, Denindodutacipta, OrangeFloat, Mamah Aline, Hanifa, Akhta, Akhmad Fauzi, Elmoudy, Nisa, Wong Kam Fung, Argun Fir’aun Ngeblog, Kang Ian, Hadi Rofie, Genksukasuka, Yuan, N. ngafifi, Mamung, Penyejuk Hati, Dullzack TheDarkAnco, Trinil, Anugrha13, Roby, LintasBerita, Arieftewe, SrikandiHati, Arafatmbois, DialogSunniSyiah, Cenya95, AstraSatria, DikMa, Fharkhan, IndahnyaBersabar, ErwinKundya, Dhila13, Veera, CatatanMuammar dan Elka. 

Elmoudy, Didien, Muhd. Suhaily, Nurhayadi, Setyantocahyo, Ari Tunsa, Tiara, Kopral Cepot, Budies, Sawali Tuhusetya, Bapak Abdul Aziz, Pakdhe Cholik, Kamal, Monda, Fitri, Ifan Jayadi, CitroMaduro, D3pd, Anton, Abi FasyaRirin Yanuar, Fanya, BintangZohra, Darah Biroe, Azhari Abdul Rahman, Mila, Nohara, Anita, Tri Setyo Wijanarko, Rayyan, MakhlukLemah, Maya, Aziz Mostafa, Rusdi Chaprian, sz86, Zizima, Nifha, Hendrie, Syelviapoe3, Gildo, Setya Amrih PrasajaTips Ricky, Puteri Amirillis, Mauna, Dahlia Mahmood, Bakhria Ajit, Tpamuhtadin, Syamsidhuha, Eka Felira, Hilsya, Yuni80,  Ardhyanz, Dildaar80, Irfan Handi, Jabon, Bali Villas dan Mimpi Siang Bolong. 

Kakaakin, Ysalma, Wiwing, Wits, Fjr, Kang Martho, Along  @ Motivasi Kerja, Wajidi, Akhmad Fauzi, Unduk, Usup Supriyadi, Zian X-Fly, Bayu Putra, Yusami, Saiful Ghozi, Halaman Putih, Ruang Hati, Sugeng, Putra Tapsel, Ilyasafsoh, Ujang, Boedak Karawank,Meliana Aryuni, Bonda Don’tWorry, M.Mursyid PW, Mushonef, Harto, Masdin, Pangeran Blogger, Wardah F, Bakul Gudeg, Arief Rahman Heriansyah, Andioka, Kaget, Alya Saffron, Ayo Mendidik, Doelsohoeno, Martha Andival, Kira, MajalahMasjidKita, Budy, Mascoro, Amisha Syahadah, Choirun Nangim, YadiBaroos, MbahJiwo, Sin3d, Baju Tanah Abang dan Pelaut Rabbani.

Advertiyha, Dina Thea, Fety, Achoey elHaris,  AndiPeace,  Aan Subahan, Dhedhi, Uda Reedai13, Suretno, Sayyidahali, Anung Umar, Ibnu, RatuTebu, Ehfazella, Gaptek Ancorez, Amien BMSBlog, Ayahnya Ranggasetya, Bunda Alf, Elnicovengeance, Abi Sabila, Ichsan, Roby, MuchOpick, Aryna, Anggun, Angga Erlangga, Menone, Catatan Bang Hery, Darin, PelangiItuAku, AbuIkhwan, Adi Nugroho, AbuTenteraKecil,Rivanlee, YusufLaili, FitriMelinda, Abu Huzaifah, Bida2riku, Yanrmhd, Erdien, SQolbu, Wahyu Nurudin, LayungWengi, Hudaesce, Syam12, Aroena, Tutuko dan Guru Rusydi.

Kelabang, Dahrun Marada, Dian, Komuter, Daichii Adam, Darmantomuat, Pri Crimbun, Darman, Mediasiana, Yusuf, Ardi, Mama Murai, Kezedot, Hendra Galus, Harry, Sempulur, Saipuddin, Sang Lazuardi, SingkepDotCom, Desri, Meghamued, Joko Setiawan, Zahra, Deden, Joe, Che, Dwipacitan, SitusOnline, Subejo Paijo, Yoyon, Lyna Riyanto, Auraman, Maman, Amin, BayuHeroes, MuslimMuda, HanifBudi, Nuraeni, Joko Santoso, PasruMendidik, Nitnot, Abi, Wowos, Soen, Gunawank, Archer, Labarasi, Mimir, Ded, Briyudistira, Kokmi dan Diajeng.

Dedekusn, Kang Dangstars, Tusuda,Ewan Prasetya, Fonega, Pututik, Ipul, Aryadevi, Andinoeg, Irsyad Araz, Sgenk, MrPall, Thuns, Langit, Skrul, Uny, AhmadBlog, Nadia, 16 September, Sang Sing Sung,  PudinCahaya, Haqqi, Sirih Merah, Tinihusna, Masmot, Tengku, Atikah, Arik Agustini, Anak Brayan, Wawan Herdianto, Baby Dija, Faiz08, Guvee, Mood, Thomas, InfoDotCom, Roy Rey, Qefy, Lozz Akbar, Aduar, Jade, Coretan Rizal, Hanya Nulis, Didta7, R10, Eful, Irmawaty, Rodes, GrandChief, Rubiyanto19, Uraeka, Pakwo, Sumanjaya, Genial, Lia af, Febriosw, Willy Merdiansyah dan Arif R.

Kang Tuyi, Alamendah, AkuBiomed, Danu Akbar, Buburinix, Marya Sy, BagusTejo, Hairullah, Cekixkix, Syaiful, UmmuAhmad, Gadis Jomblo, UjungSenja, Penghuni60, IrfanManiac, Almascatie, Kang Abid, Burung Hantu, Wowos, Triyanto Banyumasan, RamlanNarie, ArifAchmadi, Fachri, Junet, AsepSaiba, Dira, AhsanFile, AgusNuramin, Lilis, Mubaroki, Ekopras, Enjang, Semendo, DeqHamasah, Ustaz Sabri, Mohd. Fikri, Vtrediting, Nur’Amilah, Mohd. Khairi, Rizky, Cindy Silvia, Agus Rahmadi, Buletin, Piacerre, Ngatirin, Ada Akbar.com, Hamida dan  ArdiBudi69.

Sunarno Sahlan, Omiyan, Kelly Amareta, Pendar Bintang, You and Me, Yohan Wibisono, Norland, Santi, Teras Info, Suri CahayaCinta, Eliaz, IbnuAhmadAlKurauwi, AgusNuramin, Kuker, Kang Ope, Nugs, Wendy Achmmad, KanvasMaya, Puspita, Acacicu, Karzanik, Desi, Papuaku, Pesona Muslim, Alris, M.Ni’am, Trimatra, Djanuar, IndahnyaHidupku, KueBandung, Kang Bedoel, Tkj2com, Elong Bujang, Wardi, Andrew, Classically, “nBasis, Riky Rizkiyana, Kris, Bagyojose, Nuraeni dan Krulayar.


****************

ALHAMDULILLAH…. pemaparan semua nama-nama yang pernah hadir memeriahkan kata hikmah dan pesan karamah di LMGS G2 adalah DISENGAJAKAN. Ia sebagai satu kenangan abadi yang belum tentu akan bersua lagi di masa yang lain.  Ini membuktikan bahawa silaturahmi yang terjadi antara kita selama ini begitu mengkagumkan. Bayangkan kita telah berhubung dengan ribuan manusia dalam setahun hanya di maya. Andaikata blog kita masih bertahan bertahun-tahun lagi, tentu tanpa kita sedari jutaan manusia telah menjadi sahabat kita di dunia maya sahaja. SUBHANALLAH.


***************

14 Ogos  2011 (Ahad)/ 14 Ramadhan 1432H/ 15.30 petang Sarikei, Sarawak


Aku… dan kenangan bersamamu bagai aur dengan tebing, bagai isi dengan kuku, bagai irama dengan lagu. Selalu ada dan tidak akan pernah pudar dari ingatan dan hati. Pertama kali mengenalimu dalam kehidupan ini, kau telah menjadikan duniaku indah bercahaya. Berseri bak pelangi. Ia bagaikan mimpi menjadi nyata. Dihatiku… sentiasa ada kamu. Selamanya. Tiada siapa yang dapat menggantinya sejak hari itu. Terima kasih untukmu.

– SITI FATIMAH AHMAD –

***************

SAHABAT  – AIZAT, dedikasiku untukmu

TERIMA KASIH UNTUKMU….

***************

BUAT SEMUA SAHABAT DARI INDONESIA…

SELAMAT MENYAMBUT DIRGAHAYU INDONESIA KE 66 PADA 17 OGOS 2011

SEMOGA SAHABATKU DAN NEGARA INDONESIA SELALU BERTAMBAH MAJU DAN DIBERKATI ALLAH.

Advertisements

80 thoughts on “CT70. LMGS G2 – ULANG TAHUN PERTAMA 2011 & DIRGAHAYU INDONESIA KE 66

  1. Salam Takzim
    Subhannalloh, bunda Siti Blognya ulang tahun ya, saya dan segenap keluarga menyampaikan ucapan selamat kepada bunda SFA atas segala jerih payahnya membangun blog LMGS G2. Semoga bunda tetap diberikan kesehatan dan kekuatan dalam menghidupi LMGS, teriring dengan Award yang diberikan saya mengucapkan ribuan terima kasih atas nominasi yang diberikan sebagai salah satu sahabat yang menerimanya.
    Salam Takzim Batavusqu

    • Salam hormat Kang Zipoer7…

      Aamiin, Ya Rabbal’alamiin.
      Alhamdulillah, demikianlah masa menentukan putarannya sehingga genap setahun LMGS G2 ini.

      Terima kasih untuk kunjungan pertama di hari ceria ini dan semangat yang dipanjatkan untuk terus berbagi sesama kita dalam usaha meningkatkan kecerdasan minda melalui penulisan di samping menghubungkan silaturahmi yang berkekalan.

      Sokongan Kang Zipoer terhadap setiap karya tulisan saya selama ini amat dihargai dan mengharukan. Mudahan Kang dan keluarga dalam lindungan Allah dan dirahmatinya.

      Salam mesra dan Selamat Hari Kemerdekaan buat Indonesia. 😀

  2. bismillah
    assalamu alaikum umi,
    alhamdulillah, neni masih diberi kesempatan tuk menorehkan rasa bahagia yang terpatri dihati neni tuk meluangkan dilaman umiku tersayang.

    neni haturkan selamat buat laman umi, telah genap setahun menghiasi hari-hari neni dengan kata-kata dari umi yang tertaut dilaman tersebut, begitu menyegarkan saat neni membacanya terutama nasehat umi kepada ananda…

    syukran atas awardsnya ya ummikuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu………

    neni sangat senang, umi menyebut nama neni dilaman umi..hehe….

    miss u umi…………

  3. Pingback: Ikut merayakan LMGS G2 « Batavusqu

  4. Assalamu’alaikum wr wb.
    Wah, hebat sekali.. selamat ulang tahun buat blognya Bunda..
    Saya sendiri saja baru akhir-akhir ini yg kembali rajin ngeblog.
    O iya, saran saya, sebelum blognya ada masalah lagi, ada baiknya diamankan dulu postingan-postingannya. Jadi bila sewaktu-waktu ada masalah, data yg sudah kita amankan bisa langsung diupload.
    Salam sejahtera..

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, Zian…

      Terima kasih atas ucapan selamat dan kunjungan yang menyenangkan.
      Benar Zian, untuk terus komited dengan penulisan di blog di sela-sela kesibukan tugas di dunia nyata memerlukan komitmen yang tinggi agar blognya tetap hidup dan menghidupkan. Begitu juga kesempatan unutk ngeblog sudah semakin berkurangan.

      Kita harus belajar dari kesilapan masa lalu. Alhamdulillah, kini semua tulisan yang bakal diterbit sudah dibackup terlebih dahulu. Mudahan tidak berulang lagi. Satu pengajaran yang amat tinggi nilainya bagi saya selepas ini. Terima kasih Zian untuk saran yang mengesankan.

      Salam mesra. 😀

  5. Alhamdulillah….
    Saya turut bersyukur kepada Allah Swt. sekaligus gembira atas ulang tahun blog Mbak Fatimah ini. Sungguh, selama saya belajar dan belajar dalam dunia blog, ternyata blog Mbak Fatimah ini telah memberikan banyak inspirasi kepada saya. Demikian pula dengan Mbak Fatimah, meski belum pernah bertemu di dunia nyata, Mbak fatimah telah memberikan banyak motivasi dan tak berat untuk berbagi, baik itu soal pengetahuan maupun bagaimana baiknya sebagai hamba Allah Swt.

    Maka, selamat ya, Mbak, semoga blog ini semakin meningkatkan silaturahim di antara kita sekaligus sebagai sarana berbagi yang semoga mendapatkan rahmat dan ridha Allah Subhanahu wa Ta’ala.

    Salam dari Yogyakarta,
    Akhmad Muhaimin Azzet

    • Aamiin Ya Razzak Ya Adll…. Alhamdulillah.

      Terima kasih mas Amazzet untuk ucap selamat dan kata penghargaan yang menyemarakkan dunia ilmu di blog ini. Sokongan kata selama ini di maya penulisan yang mana saya juga banyak belajar sesuatu dari Amazzet yang merupakan seorang penulis buku yang tentunya berpengalaman memberi inspirasi untuk bergerak ke arah penulisan buku. Mudahan diredhai Allah atas setiap usaha yang dilakukan.

      Jika apa yang dikongsikan di laman ilmu ini membisa menjadi inspirasi buat semua yang membacanya juga penggerak motivasi dalam mengajak kepada perubahan hidup yang lebih baik, saya sangat bersyukur kepada Allah atas kurnia bakat dan potensi yang diberikan. Semoga menjadi ganjaran untuk sebuah pertemuan besar di sana nanti dan menjadi jariah yang mengalir setelah jasad ini berkalang tanah. Aamiin.

      Salam hormat dan salam Ramadhan yang mulia. 😀

  6. Selamat Kak, generasi ke 2 inipun merayakan hari jadinya,
    semoga tetap abadi dan tetap semangat berbagi hal-hal bermanfaat.
    Selamat menjalankan ibadah puasa Ramadhan

    • Hai mbak Monda…

      Aamiin… Ya Aziiz Ya Kariim.
      Terima kasih mbak untuk ucapan selamat dan doa yang selalu menyemangat hati ini agar terus berbagi. Mudahan kebaikan juga buat mbak di sana. Kunjungan mbak selalu dialu-alukan bagi mengukuhkan persahabatan yang terjalin selama ini.

      Selamat berpuasa dan semoga selalu dirahmati Allah dalam setiap amalan dan ibadahnya.

      Salam manis selalu. 😀

  7. Assalamu’alaikum bunda…

    alhamdulillah,, semoga keberkahan selalu tercurah untuk bunda sekeluarga,,
    nikmat yang wajib untuk disyukuri, bahwa hingga hari ini alhamdulillah blog bunda ini juga telah sampai pada usia yang pertama.

    Suatu yang luar biasa bunda, dimana dalam karya-karya banyak sekali memberikan manfaat buat kami para pembaca. dan ini bukanlah awal ataupun akhir, semoga bunda terus berkarya dalam tulis menulis ini.

    Tentunya bukan masalah satu, dua, tiga dan seterusnya, tapi yang terpenting adalah apa yang bunda tuliskan di laman ini telah memberi banyak manfaat dan inspirasi.
    selamat bunda, semoga Allah memberkahi dan bunda terus berkarya…

    salaam dari Brebes

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, Mabruri…

      Aamiin… Ya Aziiz Ya Qahhar. Alhamdulillah.
      Terima kasih untuk doa yang mengesankan di hati. Juga ucapan penghargaan buat karya saya. Jadi terharu membacanya. Mudahan Mabruri juga demikian sama dalam berbagi ilmu pengetahuan di maya ini. Menulis dan tetap menulis dalam apa situasi yang menghadang.

      Tulisan Mabruri menambah semangat untuk terus berbagi di masa depan. Mudahan Mabruri dan teman pembaca yang lain bisa meraih manfaat melalui kesederhanaan fikrah yang disampaikan.

      Menulis di blog sebagai satu strategi berdakwah yang sangat relevan kepada dunia masa kini. Ide2 kita bisa membuka ruang perubahan kepada beberapa orang yang mahu mengambil ibrah darinya.

      Salam mesra. 😀

    • Hai Jumialely…

      Terima kasih mbak untuk ucap selamatnya buat blog ini.
      Kunjungan dari mbak menambah seri ULTAH LMGS G2. 😀

      Semoga sihat dan ceria selalu di bulan Ramadhan ini.
      Salam mesra. Love you too.

    • Terima kasih atas apresiasinya mbak.
      Jumlah itu masil kecil berbanding blog teman2 lain yang sangat aktif. Saya juga keliatannya sangat sibuk mbak maka ngeblognya semakin berkurangan untuk lebih memberi perhatian kepada kerja di kampus.

      Terima kasih ya, dalam kesibukan sempat lagi untuk singgah meraikan saya di sini. Silakan aja hadir jika ada masa luang yang bersahabat. 😀

  8. semoga selalu eksis dan memberi warna kebaikan buat kita semua
    salut buat bunda dengan tulisan-tulisannya yang berkesan
    rewardnya keren habis … merah merekah????!!!
    udah sy download bun ….
    jazakumullah dari kami
    bchree, hikmah, uqbah ….. 😀 🙂 😉

    • Aamiin… Ya Malikul Quddus…
      Mudahan segala kebaikan bisa dimanfaatkan melalui perkongsian ilmu di maya. Terima kasih mas Bchree untuk doa yang menyemangati.

      Oh, merah merekah ya kalau sebutan di sana. Di Malaysia, ia disebut mereah menyala.

      Terima kasih sudi menerima award persahabatan yang tak seberapa nilainya. Senang dapat menghargai para sahabat di maya. Tiada lain yang bisa diberi. 😀

      Masih bertiga lagi ya. Kok belum bertambah lagi… hehe.
      Salam ceria dan Salam manis buat Hikmah dan Uqbah juga. 😀 😀 😀

    • Alhamdulillah.. Aamiin Ya Rabba’alamin
      Mudahan doanya dikabulkan Allah. Didoakan Ardi juga sukses dalam kehidupan yang ditempuh di dunia dan akhirat.

      Terima kasih Ardi untuk kunjungan yang dialu-alukan juga ucapan selamatnya.

      Salam harmoni. 😀

  9. Assalamu alaikum bunda…

    Wah… gak terasa sudah berusia 1 tahun, tepatnya di bulan ramadhan ini.. Selamat Ulang tahun bunda, semoga di putaran ke 2 ini semakin seru, semakin ramai, semakin banyak pelajaran yang di bagikan…
    Ohya, awardnya sangat keren,, merah hati.. nanti saya bawa pulang deh.. 🙂

    Selamat bersenang-senang bunda..
    Salam dari Medan. 😆

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, Legy Masyhury…

      Aamiin… Ya Khaliq Jabbar…
      Mudahan doanya selamat dalam perhatian Allah untuk kemenjadian blog ini di masa depan. Mudahan juga bermanfaat buat diri dan orang lain sebagai bekal jariah di hari kemudian.

      Terima kasih Legy, sudi singgah menitip award sebagai tanda persahabata dan penghargaan. Ju hadir untuk meraikan ULTAH LMGS G2 yang baru setahun jagung walau sudah sekian lama bertapak di maya sebelumnya..

      Salam mesra dan ceria selalu. 😀

  10. Alhamdulillah, pagi ini mendapatkan kabar gembira. Selamat ultah yang pertama untuk LMGS G2 ya, Mbak Siti Fatimah. Maafkan lama sudah tidak berkunjung ke sini. Karena memang sudah tidak serajin dulu ngeblognya. Tetapi sangat menyenangkan juga melihat Mbak Siti Fatimah ini yang bersemangat dalam menulis dan memberikan inspirasi dari tulisan-tulisannya yang khas.

    Terima kasih awardnya, ya. Semoga blognya tetap eksis dan menginspirasi. 🙂

    Salam persahabatan dari Samarinda, Kalimantan Timur, Indonesia.

    • Hai Ummu Kamilah….

      Alhamdulillah, sangat bahagia dan gembira menerima kunjungan mbak yang sekian lama tidak bersapa. Saya doakan mbak sihat dan ceria selalu. Mudahan silaturahmi dan persahabatan yang terjalin selama ini tetap baik dan kekal selamanya. 😀

      Maaf, baru membalas kerana ada kerjaan yang harus diselesaikan dalam beberapa hari lalu. Kesibukan kian menjadi-jadi dan ini juga mengesankan untuk mengurangi waktu di maya dan ngeblog.

      Terima kasih mbak atas apresiasi yang mengharukan hati. Mudahan apa yang dihasil dan dikongsikan bisa bermanfaat buat semua. hanya sekadar melepas lelah minda setelah penat bertugas, mbak.

      Senang kalau mbak sudi menerima awardnya. terima kasih juga sudah memajangkannya di blog mbak. Saya jadi terharu lagi nih..

      Salam manis dan bahagia hendaknya di Ramadhan yang mulia. 😀

  11. Pingback: Mengawali Hari dengan Posting Award Persahabatan | My Journey

  12. Assalamu alaikum wr.wb @mba SFA
    Generasi Newbie yang terlahir di bulan Ramadhan dan sekarang milad pertama masih masih dalam satu masa; Ramadhan pula.. mantab’s tenan 😉 😀

    Salam hangat selalu, Haniifa – Bandung.

    • Wa’alaikum salaam wr,.wb, mas Haniifa…

      Alhamdulillah, sesuai dengan pusingan haulnya mas. Bulan Ramadhan yang mulia menjadi saksi untuk kali keduanya. Ini sebagai peniup semangat bahawa perjuangan masih belum selesai hingga bertemu titik akhir kehidupan. Mudahan blog ini bisa kekal seadanya bersama saya. Aamiin.

      Terima kasih hadir meraikan ULTAH Pertama blog saya setelah sekian lama tidak hadir menyapa. Mudahan ada kebaikan dalam perkongsian ilmu di masa depan.

      salam hangat kembali. 😀

  13. Assalamu’alaikum Bund…

    Selamat ulang Tahun yang pertama, semoga tetap semangat menulis dan memberi warna di jagat maya. Terus berbagi ilmu buat kami yang masih mentah ilmu ya Bund, jangan bosan memberi petunjuk jika ada kekeliruan .. 😀

    Awardnya langsung aku bawa pulang ya BUnd, trmakasih sudah hadir dalam kehidupan persahabatn walau hanya dalam dunia maya..

    Selamat menjalankan ibadah puasa ya Bund, mohon maaf lahir bathin..

    Salam sayang selalu dari Jakarta .. 🙂

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, Fitray….

      Aamiin… Ya Samii’ Ya Basiir…
      Alhamdulillah, mudahan doa yang Fitri lampirkan buat saya diberkahi Allah. senang sekali mendapat banyak doa dari teman2 di hari milad ini. Mudahan ada kebaikan yang bisa menyusul dari kongsian hikmah kita selama ini di maya, Fit. 😀

      Terima kasih ya udah mengusung award dari Malaysia ke jakarta. Saya senang mengetahuinya. Senang dapat berkenalan, bersahabat dan bersapa dengan Fitri selama ini. Akan dihargai untuk selamanya bahawa kita pernah jadi sahabat walau hanya di maya.

      Maaf zahir bathin juga. Semoga bahagia menjalani ibadah puasa.
      Salam sayang kembali buat Fitri. 😀

    • Terima kasih sudi berkunjung di hari milad blog ini, Adi.
      Juga sudah menitip awardnya.
      Semoga kebaikan selalu mengiringi langkah kehidupan Adi di sana.

      Selamat berbuka puasa.
      Salam hangat kembali. 😀

    • Alhamdulillah,… Aamiin Ya latiif Ya Haliim.
      Terima kasih Akhmad untuk ucap selamat buat blog saya.

      Kado apa ya. Akhmad mahu beri ke saya ?
      Wahh… kalau ada, ditunggu nih… hehehe.
      Tidak payah susah-susah ya, kehadiran Akhmad di sini sudah cukup jadi kadonya. 😀

      Salam ceria.

  14. Jadi terharu saya nih.. selain nama saya juga nyantol di situ.. Bunda juga turut memberikan ucapan selamat buat kita semua di Indonesia..

    Matur nuwun Bunda.. salam buat semua saudara di Malaysia

    • Hai Lozz Akbar…

      Alhamdulilah.. terima kasih kerana Lozz pernah hadir suatu ketika dulu dan meraikannya pula di milad pertama LMGS G2 ini.

      Sebagai teman dan rakan serumpun di rantau nusantara seharusnya kita saling berbagi ucap selamat bila tibanya perayaan besar bagi negara kita semua. Semoga akan mewujudkan kedamaian dan keharmonian antara bangsa dan negara.

      Salam ceria dan selamat menjalani ibadah puasa. 😀

  15. Selamat milad untuk blognya bunda… , terimakasih sudah banyak berbagi..
    Jadi terharu, ternyata nama bakul gudeg ini juga terpampang…
    Pertama lewat blog ini langsung penasaran, so eye catching … Bagi resep dong bunda biar rajin mempercantik tampilan blog 🙂

    Salam kemerdekaan juga dari Indonesia, merdeka!!!

    • Hai mbak…

      Iya mbak, pasti masuk di posting ini kerana mbak sudah berkomentar di sini. Sebagai penghargaan dalam persahabatan yang sudah tentu saya hargai hingga akhir hayat saya. 😀

      Terima kasih ya mbak kerana selalu betah hadir mencoretkan sesuatu yang mengesankan untuk difikirkan bersama. Mudahan kita bersama2 mendapat manfaat dari curahan ide yang dituang.

      Hehehe… tiada resep apa-apa mbak, hanya terhasil oleh sedikit kerajinan, ada lowong masa, sedikit minat dan sukakan “pelangi” yang menceriakan kehidupan dunia tulis di sini. Itu sahaja. Semoga blog mbak juga bisa bertambah cantik di masa depan.

      Selamat Hari Merdeka Untuk Indonesia.
      Salam manis selalu. 😀

    • Terima kasih Yudasta untuk hadir meraikan milad pertama blog ini.
      Semoga Indonesia akan terus makmur, maju dan membangun di persada dunia.

      Salam hangat kembali dan selamat menjalani ibadah puasa. 😀

    • Iya Ari… blog LMGS G2 ini baru setahun umurnya.
      Sebelum ini saya pernah punya blog juga kedua-duanya Laman Menulis Gaya Sendiri. Dua-duanya dipecah oleh hakker. Sabar ajalah. Harap blog ini selamat dan kekal.

      Terima kasih sudah berpartisipasi di blog saya selama setahun ini.
      Salam ceria. 😀

  16. Assalamu’alaikum Cikgu Ct…

    Saya boleh dikatakan pengunjung baru blog ini merasa sangat bertuah kerana menemui sebuah blog yang isi kandungannya penuh dengan ilmu pengetahuan.. Walaupun banyak artikel yang saya `ketinggalan’… namun bila ada masa terluang saya cuba membaca tulisan2 yang terdahulu…

    Selamat Ulang Tahun LMGS G2… Selamat Maju Jaya…

    Salam mesra selalu..

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, Tiara…

      Alhamdulillah, terima kasih atas ucap selamat dan apresiasi kepada blog ini. Semoga beroleh manfaat yang dapat membuka minda dan menjernihkan jiwa. Hanya sekadar sebuah perkongsian di kala kelelahan untuk lari dari kesibukan buat sementara.

      Silakan Tiara membaca mana-mana artikel yang tertinggal dengan senang hati tika masa bersahabat. Mudahan kongsian minda yang tercurah menambah ilmu dan pengetahuan.

      Salam mesra selalu. 😀

  17. bunda………………..p kabar
    lama nian pula waky\tu senggang blue kesini
    menyimak sesuatu yang bunda postkan
    seperti hendak menerbangkan sayap sayap kangen di dada blue setelah lama tak menemui bunda disini
    blue kangen………..semoga bunda sehat sihat saja yach
    salam hangat dari blue

    • Hai nanda Blue…

      Alhamdulillah, senang menerima kunjungan dari Blue yang sudah lama tidak didengar khabarnya. Bunda juga kangen. Bunda doakan Blue selalu sihat dan sukses dalam kerjaya juga kehidupan.

      Maaf ya, bunda juga jarang BW kini kerana banyak tumpuan kepada tugas. Mudahan silaturahmi ini tetap baik dan kekal berpanjangan. Silakan hadir jika ada waktunya. Jangan paksa2 diri kalau kesibukan sedang melanda.

      Keliatannya semua orang sudah mulai kendur dari berbloging ria. Mungkin Ramadhan ini mengurangkan aktiviti tersebut dengan melaksanakan ibadah di dalamnya.

      Selamat menjalani ibadah puasa dan salam hangat dari bunda. 😀

  18. Assalamu ‘alaikum

    Alhamdulillah, Selamat MIlad yang ke-1 LMGS G2.
    Semoga diberkati kesehatan dan kecemerlangan untuk tetap menghadirkan buah pikir yang menambah wawasan.

    Salam Takzim

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, mas Bagus…

      Alhamdulillah, haulnya sudah cukup maka bermiladlah ia. 😀
      Aamiin, Ya Rabbal’alamiin. Terima kasih atas kunjungan dan untuk doa yang dipanjatkan.

      Mudahan kebaikan akan selalu menyusul untuk setiap buah fikir yang dihadirkan oleh kita di medan penulisan maya ini. Semua ini merupakan buah bekal untuk dinikmati di sana nanti. Aamiin.

      salam takzim kembali. 😀

  19. Ass……..

    Sungguh suatu penghormatan untuk saya memperoleh Award kembali dari Bunda. Dan tidak lupa saya ucapkan selamat milad untuk blog LMGS G2 nya. Semoga bertambah sukses dalam mengukir suatu prestasi dalam hasil sebuah karya yang tersusun dalam karakter kata.

    Tidak lupa saya sampaikan salam dari segenap rekan-rekan Ejawantah’s Blog Management dan juga dari para anak asuh kami untuk Bunda sekeluarga. Semoga persahabatan kita selalu mendapatkan keberkahan dalam kehidupan ini.

    Maafkan bila baru sempat mampir kemari lagi. Dikarenakan dalam bulan Ramadhan ini kami bersama teman-teman sedang membuat aktifitas untuk anak sauh kami. Mohon bantuan doanya ya Bun. Semoga acara kami untuk tanggal 26 Agusutus nanti berjalan dengan lancar.

    Mohon ijin untuk membawa Awardnya untuk dipajang.

    Sukses selalu
    Salam
    Ejawantah’s Blog

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, mas Indra…

      Alhamdulillah… Aamiin Ya Majiid Ya Ba’iith untuyk doa yang disertakan bagi kemenjadian blog LMGS G1 yang bermilad di bulan mulia ini dan kebaikan dari persahabatan yang dijalin selama ini di maya penulisan. Mudahan kebaikan juga menyangkuti seluruh kehidupan mas Indra dan semua keluarga Ejawantah’s Blog Management di sana.

      Tidak mengapa jika kesempatan untuk BW semakin berkurangan terutama di bulan barakah ini. Difahami akan kesibukan yang melanda dengan aktivitas yang tentunya memerlukan komitmen tinggi untuk difokuskan. Didoakan segala perancangan dan pengurusan berjalan lancar dan diredhai Allah swt.

      Silakan aja datang jika ada sempat waktu terluang. Saya juga demikian sama semkain kurang ngeblog. Namun terharu kerana masih ada teman yang sudi bertandang dan menjenguk. Rasa bersalah juga kerana masih belum sempat membalas kunjungan mereka. Mudahan ada waktu di kemudian hari.

      Terima kasih mas Indra sudi menitip awardnya dan mudahan kebaikan akan selalu melimpahai kehidupan kita semua dalam menjalani ibdaha di bulan mulia ini.

      Salam hormat. 😀

      Semoga Allah

  20. Subhanallah,…sungguh luar biasa Bunda perjalanan yang penuh dengan kenangan, semoga menjadi contoh para blogger yang lain untuk mengenang saat-saat dimana kita bisa berbagi tanpa memperhitungkan rugi, saat-saat dimana kita menerima wawasan dan pengetahuan baru tanpa saling menyakiti, Salam persahabatan selalu dari Pekalongan. Mohon maaf Bunda lama sekali tak ber bw,…….

    • Iya mas Teguh, perjalanannya penuh dengan kenangan yang disaluti oleh pelbagai dugaan yang tak terjangka demikian kejadian dan pengakhirannya. Mudahan yang ada kini, bisa bertahan untuk beberapa waktu ke depan selali masih kuat untuk bermukim di maya bagi berkongsi ilmu dan hikmah sedia ada.

      Terima kasih Kang Guru atas apresiasinya. Mudahan kita beroleh kebaikan dan manfaat yang telah dihasilkan dari minda dan hati untuk perkongsian bijak di maya. Tidak rugi jika sali memberi dan berbagi.

      Semua yang kita hasilkan dalam bentuk huruf menjadi kata akan menjadi bekal bual di sana sebagai syafaat dalam kepayahan yang bakal ditempuh. Semoga Allah memberi ganjaran setimpal untuk semua usaha baik kita semua di maya.

      Saya juga demikian sama, memohon maaf kerana sudah lama tidak menyapa ilmu di blog Kang Guru, mas Teguh. Silakan hadir bila-bila masa terluang.

      Salam hormat dari saya. 😀

      .

  21. Assalaamu ‘Alaikum
    Tidak ada kata terlambat untuk mengucapkan selamat ya bun …
    Selamat Ultah yan Bunda, semoga berjaya slalu.
    Salam hangat dari Kota Hujan

    • Wa’alaikum salaam Kang Guru, AbiFasya…

      Alhamdulillah, senang mendapat kunjungan dari sahabat guru yang mana kita sudah lama tidak saling berkunjung. Rasa terharu kerana mendahului kunjungan ke blog saya. Insya Allah akan diusahakan ke sana pula. 😀

      Aamiin… Ya Rabbal’alamiin.
      Terima kasih mas atas doa dan ucapan penghargaan buat milad pertama blog ini. Mudahan beroleh manfaat dari setiap curahan yang disiarkan untuk kebaikan bersama. Semoga kita semua diredhai Allah.

      Selamat menjalani ibadah puasa dan salam hangat kembali.

  22. Assalamu’alaikum.. Bunda..
    Terima kasih atas penghargaan Award persahabatan di ulang tahun LMGS G2 ke 1 yang dilimpahkan pula kepada saya. Semoga blog bunda semakin berjaya, bermanfaat untuk semua. Aamiin..

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, Soen…

      Aamiin.. Ya Rabbal’alamiin. Mudahan doanya dimakbuli Allah buat kita semua untuk pencarian ilmu yang bermanfaat buat kehidupan di dunia dan akhirat.

      Terima kasih kembali kerana sudi menitip award persahabatan dari saya. Selamat berpuasa. 😀

  23. Tidak terasa ya, ternyata blog ibu telah berulang tahun yang pertama. Padahal dulunya sempat mengalami kekecewaan akibat blog yang pertama disusupi para hacker. Namun ternyata tidak menyurutkan semangat ibu untuk kembali eksis di dunia maya dengan meluncurkan blog yang kedua. Oleh karena itu, Duniaku Disini turut berbahagi dan mengucapkan Selamat Ulang Tahun yang ke-1 untuk blog LAMAN MENULIS GAYA SENDIRI GENERASI 2. Semoga kedepannya terus berjaya dan bermanfaat bagi orang banyak 🙂

    • Masya Allah, kok saya terlepas pandang kehadiran komentar Ifan ini ya. Maaf kalau telat membalasnya. 😀

      Terima kasih untuk komentar yang berbobot dan menyemangati. Juga ucapa selamat buat ULTAH 1 blog LMGS G2 ini. Semoga blog ini bisa dimanfaatkan oleh semua orang.

      Salam sukses buat Ifan.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s