CT177. KASIH RAMADHAN – AHLAN WA SAHLAN YA AL-MUBARAK

Assalaamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakaatuh

RamadhanFatima1Ramadhan1434h2013m

ALHAMDULILLAH…. 1 Ramadhan 1434H kembali menjelma diri di persada dunia dengan izin Yang Maha Kuasa. Tanpa izin-NYA pasti jasad kita tidak bertemu di saat menukil kata penuh makna.

Di dunia maya ini, marilah kita saling doa mendoa untuk mudah melaksanakan ibadah puasa yang menjadi ujian kesabaran dan melahirkan takwa bagi mendapat keredhaan Allah SWT. Aamiin.

*

*

Kedatangan Ramadhan bermaksud membuka ruang yang luas untuk kita mengambil barakah, menyambut rahmat dan memohon ampun atas segala perlakuan dosa yang pernah dilakukan. Hadirlah dengan seluruh jiwa dan raga di hadapan-NYA untuk merebut segala kurnia yang tidak terbilang harga.

DIALAH TUHAN YANG MELIMPAH SEGALA CINTA

*

RamadhanFatima2KasihRamadhanpuisi

Banyakkan amal ibadah, membaca al-Quran, berzikir dan bersedekah. Semoga hidup mendapat berkat untuk bekal hari akhirat. Rebutlah pahala berganda yang hanya ada di bulan yang mulia ini. Jangan lalai dan leka dengan dunia yang menggoda dan menoda setiap iman di dada kita.

Bersyukurlah kerana Ramadhan kali ini, kita masih bernafas lagi untuk mengisi agenda kehidupan dengan bakti yang berbaki sebelum rumah kata pergi,Β kubur kata mari.

*

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK

Maaf Zahir dan Bathin

*

**************

9 Julai 2013 (Selasa)/ 30 Syaaban 1434H/10.10 malam Sarikei, Sarawak

AKU…. sangat ghairah menghadapi kehidupan yang dilalui. Kerana di dalam keghairahan itu menjadikan aku tahu, tujuan besar hidup ini. Jangan pernah mengalah dengan kegagalan dan kekecewaan. Kegagalan selalu membawa kejayaan jika tahu bagaimana menguruskannya. Kekecewaan sering mengangkat kebahagiaan apabila berjaya mengatasinya. Hiduplah kerana Allah SWT, pasti hidupmu tidak pernah gagal dan kecewa.

– SITI FATIMAH AHMAD –

***************

HarikuFatima

*

DEDIKASIKU UNTUKMU…. tangan dihulur, maaf dipinta andai bicara tidak secantik bahasa. Andai tingkah tidak menyerlah indah. Andai senyum tidak melamar wajah. Setulus hati aku persembah dengan keluhuran budi agar kasih yang bersemi tidak akan berpecah belah. Di hamparan tirai kasih, ada hatiku yang selalu ingat dan mengagumi kesabaran dan pendirianmu. Salam Ramadhan yang terindah buatmu. Wassalaam. πŸ˜€

17 thoughts on “CT177. KASIH RAMADHAN – AHLAN WA SAHLAN YA AL-MUBARAK

  1. waalaikumsalam,
    selamat menjalan ibadah puasa di bulan suci Ramadhan,
    semoga kualitas puasa kita lebih baik dari tahun sebelumnya,
    bila ada salah kata, salah tulis, salah baca , salah komentar dan khilaf perbuatan yang terjadi selama ini mohon di maafkan lahir dan batin.

    salam ukhuwah dari Makassar – Indonesia

    • Selamat Berpuasa mas Hariyanto.

      Aamiin, mudahan segala amal dan ibadah yang dilakukan sepanjang bulan Ramadhan akan diganjari Allah SWT dengan pahala yang melimpah untuk bekal akhirat nanti.

      Sama-sama juga maaf dipohon atas silap dan salah selama bersilaturahmi di dunia maya ini. Semoga berbahagia selalu bersama keluarga.

      Salam hormat selalu. πŸ˜€

  2. Assalammulaikum Wr Wb…….

    Selamat menjalan ibadah puasa Ramadhon ya Bun, mohon maaf lahir dan batin. Semoga ibadah kita di bulan suci Ramadhon ini dapat selalu diberikan kelancaran dan kebarokahan dalam menjalan ibadah untuk menuju ke fitrah. Amiiiiiin,,,,,,,,

    Salam untuk keluarga ya Bunda,
    Hormat saya.

    Indra & Keluarga.

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, mas Indra…

      Aamiin, Ya Rabbal’alamiin. Mudahan semua aktiviti yang menjurus kepada amal ibadah di sepanjang bulan Ramadhan dapat dtingkatkan dan diperbaiki segala yang mengeruhkan selama ini sebagai menambah baik kehidupan.

      Terima kasih mas Indra atas kunjungan di awal Ramadhan. Selamat menjalani ibadah puasa dan selamat berbuka puasa bersama keluarga.

      Salam hormat kembali. πŸ˜€

  3. Assalammulaikum Selamat menunaikan ibadah puasa di tahun ini
    dan saya mohon maaf atas kesalahan dan khilaf selama ini..baik lewat kata atau sapaan yg membuat hati tak berkenan..ya mbak πŸ™‚

  4. Bundaaa……………..Selamat beribadah Ramadhan, semoga Allah SWT menerima dan meridhoi ibadah kita semua Amiin YRA.

    Alhamdulillah, Senang sekali dapat bersua dan berkunjung ke laman Bunda SFA lagi….

    • Alhamdulillah wa Syukrulillah.
      Senang menerima kunjungan kembali dari Fanya yang sangat lama tidak bersua kata. Gembira sekali membaca komentar Fanya lagi.

      Selamat menyambut Ramadhan al-Mubarak dan maaf zahir bathin.
      Mudahan selalu kemari lagi untuk berkongsi ide dan hikmah.

      Terima kasih Fanya dan salam ceria selalu. πŸ˜€

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.