CT206. “LAUNCHING” LOGO BARU LMGS G2 DI TAHUN BARU HIJRAH 1435

Assalaamu’alaikum Warahmatullah Wabarakaatuh

LogoBaruFatima1LMGSG2mulai1435H

SELAMAT TAHUN BARU HIJRIYYAH 1435

Saat hadirnya tahun baru, pasti ia sinonim dengan azam baru dan prestasi terbilang yang ingin diraih sepanjang tahun menjelang. Seluruh harapan yang ditanam dibenak fikiran, cuba direalisasikan menjadi kenyataan yang gemilang.

Semoga segala usaha yang bakal diambil tindakan menghasilkan kecemerlangan menerusi semangat juang yang tinggi dan penuh dengan pemikiran optimis.

Oleh itu, saya juga mengambil kesempatan untuk meluncurkan LOGO BARU LMGS G2 di tahun hijrah 1435 setelah hampir 3 tahun menggunakan LOGO LAMA yang sudah berganti 3 kali dalam 3 tahun sejak pertama dilancarkan pada tahun 2010.

Namun begitu, kedua-dua logo lama (logo pengenalan dan logo iringan) yang memaparkan foto wajah tidak akan dipasang di sini sebagai perbezaan kepada logo baru. Hanya satu yang terakhir (logo iringan) akan dilampirkan sebagai perbandingan untuk pertukaran tersebut.

*

LOGO PENGENALAN

SalamFatima1Hijrah1435

Logo pertama ini menggantikan LOGO LAMA yang mewakili paparan pengenalan di setiap posting HALAMAN yang mengandungi Profil, Pantunku Pantunmu, Dunia Sahabat, Award Darimu, Award Dariku dan Award Persahabatan LMGS G2 yang menyambut hormat kehadiran para tetamu pembaca LMGS G2 bagi menikmati setiap sajian ilmu yang dihidangkan.

Grafik muslimah anggun sengaja saya pilih untuk mewakili saya sebagai pemilik sementara blog ini. Saya ingin kelihatan lebih sopan dan anggun (kartun lebih cantik dan “cute” dari orang sebenarnya) dengan menampilkan gambaran muslimah sejati yang tentunya dengan harapan akan menarik minat pembaca muslimah untuk menutup aurat sebagaimana yang disyariatkan Islam.

*

LOGO IRINGAN BARU

SalamFatima3SalamFatima

LOGO IRINGAN yang baru di atas adalah untuk menggantikan LOGO IRINGAN yang lama di bawah. Warna kuning menjadi pilihan kerana warna itu sangat rapat dengan bunga Matahari yang menjadi bunga kesukaan hati.Β  Dunia terasa hangat dan berseri-seri dengan pantulan warna yang riang dan bercahaya. πŸ˜€

*

LOGO IRINGAN LAMA

Logo iringan ini ditampilkan bersama dengan tulisan AKU….. dan ia adalah sebaris ingatan untuk diri sendiri dan sesiapa sahaja yang ingin mendapat manfaat darinya. Tulisan itu dihasilkan dari relung hati yang terdalam sebagai perluahan rasa dan hasrat tentang apa sahaja yang dilalui dalam kehidupan ini.

*

TERIMA KASIH

ThankYouFatimaUcapan PENGHARGAAN TERIMA KASIH kepada SPH. suami tersayang kerana telah memberi cadangan dan nasihat untuk menukar penampilan yang lebih menyenangkan hati dan mata sebagai satu hijrah yang membawa kebaikan kepada saya dan pembaca LMGS G2. Pengkemasan blog ini masih dalam proses. Mudahan segala yang baik hasil dari pemikiran yang berkualiti akan diganjari Allah SWT.Β  Aamiin. πŸ˜€

TERIMA KASIH juga kepada teman pembaca LMGS G2 yang masih sudi untuk berkunjung dan membaca setiap tulisan yang dihidangkan untuk menjernihkan hati dan mencerahkan minda. Semoga beroleh manfaat yang membawa kebijaksanaan kepada kita untuk menjadi umat Islam yang cemerlang, gemilang dan terbilang. Aamiin.

SELAMAT BERHIJRAH MENCARI KEREDHAAN ALLAH

*

****************

SalamFatima3SalamFatima 5 November 2013 (Selasa)/ 1 Muharram 1434H/ 5.25 petang – Sarikei, Sarawak

AKU… mengerti SEMALAM yang berlalu adalah RINDU yang membebani diriku. SEMALAM yang berlalu adalah SEPI yang menjengah kamar hatiku. SEMALAM yang berlaluΒ  adalah KENANGAN yang sering dalam ingatanku. SEMALAM yang berlalu adalah AKU, penanti waktu dan SEMALAM yang berlalu adalah NGILU yang menjadikan AKU RINDU PADA PERTEMUAN DENGANMU.

– SITI FATIMAH AHMAD –

***************

*

DEDIKASIKU UNTUKMU….. Disetiap waktu, ingatan padamu tidak pernah pudar. Selamat Tahu Baru Hijrah 1435. Wassalam. πŸ˜€

CintaFatima1untukmu

TELAH KU BACA SEGALA-GALANYA ERTI SEBUAH KATA YANG BISU

*

22 thoughts on “CT206. “LAUNCHING” LOGO BARU LMGS G2 DI TAHUN BARU HIJRAH 1435

  1. Wahhh cantik ya mbak.. πŸ™‚ mbak siti pandai menggambar ya… boleh dong sesekali tolongin buatin untuk header blog saya… hehehhe πŸ˜€

    Selamat Tahun Baru Hijrah 1435… Semoga kita menjadi pribadi yang di rahmati Allah SWT… Aminnnn

    • Alhamdulillah, cantiknya itu gambar bundalah, sudah jadi kartun…hehehe.

      G2 itu bermaksud GENERASI KEDUA, Kerana LMGS bunda yang pertama sudah berkubur tanpa batu nisan di maya pada ini. Blog ini adalah LMGS kedua bunda.

      Terima kasih Dina atas kunjungan.
      Salam sayang selalu. πŸ˜€

  2. Assalamualaikum wr.wb mbak Fatimah πŸ™‚

    Logo dari gambarnya memang cocok dan manis ..menempel di header blog ini… semoga nantinya dapat membawa semangat untuk tetap trus berkarya…
    Selalu berkah ya mbak πŸ™‚

  3. Assalamualaikum Wr. Wb.

    Selamat tahun baru hijriyah umi. Moga kita bisa hijrah ke arah dan keadaan yang jauh lebih baik.

    Logonya bagus umi, teduh dipandang. πŸ™‚

    Salam hormat
    Dari Bogor πŸ˜‰

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, nanda Achoey….

      Aamiin Ya Rabbal’alamiin. Mudhan Allah SWT memelihara kita dari segala musibah dan memberi kita kejayaan sesuai dengan usaha yang dilakukan. Umi doakan bisnis Achoey selalu berkah dan dimurahkan rezeki oleh Allah SWT. Aamin.

      Selamat Maal Hijrah nanda Achoey. Terima kasih atas apresiasinya.
      Salam sejahtera selalu. πŸ˜€

  4. Subhanallah… Bunda, gambarnya benar-benar cantik, cute. APalagi warnanya yang kuning, sangat menarik πŸ™‚
    Saya yakin, bagi yang melihat logo itu akan merasa penasaran dengan isi blog Bunda πŸ™‚

    • Mudahan semuanya berjalan dengan baik, ya mbak Akin. Semoga apa yang kita kongsikan melalui tulisan kita bermanfaat buat semua yang membacanya. Aamiin.

      Terima kasih dan salam manis buat Akin. πŸ˜€

  5. Assalamu’alaikum Bu Fatimah
    Logo yang sangat menarik. Setiap logo biasanya memberikan makna dan gambaran serta punya tujuan tertentu. Saya memperhatikan logo ini mengambil konsep bunga matahari yang sedang mekar, sehingga memberikan gambaran pada saya bahwa artikel-artikel di blog ini harapannya bisa memberikan pencerahan yang menerangi setiap pengunjung yang datang kesini.
    Saya mendo’akan demikain semoga semua tulisan kita memberikan kemanfaatan untuk orang lain dan mendatangkan pahala kebaikan untuk kita semua
    Wassalam

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, Pakies….

      Alhamdulillah, bagus sekali “bedah logo” yang diutarakan oleh Pakies. Saya senang membaca ulasan yang sangat menarik dan tidak terlintas ada yang sudi menginterpretasinya sedemikian.

      Aamiin Ya Rabb atas doa yang baik dari Pakies. Didoakan semua tulisan Pakies juga demikian sama. Harapan saya begitulah dari setiap karya tulis yang dinukilkan untuk dikongsi bersama agar beroleh banyak informasi bermanfaat dan berguna.

      Terima kasih atas apresiasi dan kunjungannya.
      Salam sejahtera. πŸ˜€

  6. Assalamualaikum Wr. Wb…..

    Gambar logonya cantik sekali bun, ingin rasanya bisa buat sperti itu. nanti coba belajar deh. Selamat Tahun Baru Islam 1435 H. Semoga kita semua akan selalu mendapatkan rahmat dan ridho Nya. Amiiiin……

    Salam,

  7. Assalamu’alaikum Wr. Wb…

    Alangkah cantiknya logo yang di-launching… Logo yang lama sudah begitu cantik, eh ganti lagi dengan yang lebih cantik. Wah, sungguh kreatif saudaraku ini setiap membikin hiasan, indah dan penuh rasa. Dari sekedar logo saja sudah mengisyaratkan suatu makna, belum lagi dengan untaian kata yang merangkai hati… Sungguh saya kagum, Mbak.

    Mekarnya bunga matahari seolah mengisyaratkan bahwa setiap postingan di LMGS G2 diharapkan mampu menghangatkan jiwa, menebarkan semangat, dan menerangi hati yang tengah kegelapan. Kalau itu yang menjadi tujuan, semoga senantiasa dimudahkan Allah Swt dan mendapatkan balasan pahala kebaikan pula. Terima kasih atas semua yang telah saya nikmati di LMGS G2 ini, Mbak.

    Salam sejahtera senantiasa. . πŸ˜†

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.