CT218. 2013 in review – LAMAN MENULIS GAYA SENDIRI G2

Assalaamu’alaikum Warahmatullah Wabarakaatuuh

AnnualReportFatima1LMGSG22013

*

BACK TO SCHOOL

2 JANUARI 2014 (HARI KHAMIS).  Hari Pertama masuk pejabat (ofis) di tahun baharu 2014 amat mengujakan hati. Banyak perancangan kuliah dan ofis yang perlu dikemaskini dan dilaksanakan.

Seawal jam 7.30 pagi masuk ofis, saya mula mengemas meja kerja dengan mengganti alas meja yang lama (kertas balut hadiah sahaja) kepada yang baru.

AlasmejaFatima1Baru2014

Warna merah jambu menjadi pilihan tahun 2014. Warna ‘pink’ menggambarkan jiwa yang penuh kasih dan cinta.

AlasmejaFatima2Siap2014

Alas meja baru di tahun baru 2014, siap kemas, cantik, menarik dan memberi semangat untuk bekerja secara aktif. Alhamdulillah. Dengan kesibukan kerja lain, akhirnya meja beralas baru siap sempurna pada jam 4.10 petang

*

Selepas itu, saya akses internet dan mencari ceramah agama untuk menaikkan semangat bekerja. Ceramah “MANFAAT STRESS DALAM KEHIDUPAN dari Ustaz Badli Shah Alauddin menjadi pilihan dan ceramah-ceramah agama lain.

*

Hari ini (Khamis), jadual kuliah yang diberikan oleh JK Jadual IPG menunjukkan sepanjang hari tidak ada kuliah.  Sambil mengemas ofis, saya mendengar ceramah untuk meningkatkan motivasi sepanjang hari ini.

*

I LOVE WORDPRESS

Kemudian saya buka email. Sangat mengujakan apabila melihat kiriman email dari WORDPRESS.COM yang bertajuk YOUR 2013 IN BLOGGING (webctfatimah.wordpress.com). Your ANNUAL REPORT FROM WORDPRESS.COM, bertarikh 31 Disember 2013, 2.25 petang. 

Tarikh tersebut saya berada di Kuching untuk pendaftaran anak sulung, CAHAYA ‘IFFAH ke Tingkatan 5 di SMK Sains Kuching Utara (SAKURA).

Wah… tidak perlu lagi saya membuat review blog sendiri, semuanya sudah dilakukan oleh WORDPRESS.COM. I love it.

Oleh itu, saya ingin berkongsi dengan teman sekalian tentang review blog LMGS G2 ini sebagai kegembiraan di awal tahun 2014.

*

BACAFATIMAKU

*

LMGS G2

2013 IN BLOGGING – ANNUAL REPORT

The WordPress.com stats helper monkeys prepared a 2013 annual report for this blog.

SalamFatima1Hijrah1435

*

Here’s an excerpt:

The Louvre Museum has 8.5 million visitors per year. This blog was viewed about 100,000 times in 2013. If it were an exhibit at the Louvre Museum, it would take about 4 days for that many people to see it.

Click here to see the complete report.

*

hearts-ribbon-h

*

****

AWARD KOMENTATOR PALING AKTIF 2013

AWARDLMGSG2Fatima1KomentatorPalingAktif2013

…. dan penghargaan buat anakku Neni (Awan Putih), Wahyu Nuruddin, Blogs of Hariyanto dan RuangImagi yang menjadi komentator paling aktif (terbanyak) sepanjang 2013 di LMGS G2. Nama anda sekalian telah dicatat di dalam “WHO WERE THEY”. Tahniah !

*

UCAPAN TERIMA KASIH

 

…. juga tidak dilupakan kepada SEMUA TEMAN PEMBACA  LMGS G2 yang sudi berkunjung untuk membaca tulisan yang dipaparkan untuk kongsian bersama. Komentar dari anda sangat saya hargai. Maaf kerana tidak menyertakan semua nama di sini.

Semoga beroleh manfaat dan pengajaran darinya. Mudahan Allah SWT memudahkan segala urusan kehidupan kita di dunia dan di akhirat. Aamiin.

thank-you-78

*

SalamFatima3SalamFatima2 JANUARI 2014 (Khamis)/ 1 Rabi’ul Awwal 1435H/ 12.45 petang Bintangor, Sarawak

*

AKU…. yakin bahawa KEJAYAAN tidak akan dicapai oleh orang yang belum pernah merasai kejayaan. Perasaan berjaya memberi rasa semangat yang hebat dan ingin selalu melaluinya di masa yang lain. Untuk berjaya, harus berani, yakin dan percaya diri. SELAMAT MAJU JAYA.

– SITI FATIMAH AHMAD –

***************

*

Dedikasiku Untukmu…. Selamat Tahun Baru Untukmu. Ku doakan selalu berjaya dan cergas dalam menjalani kehidupan ini. Hidup ini selalu indah. Yang terindah adalah dirimu yang selalu baik dalam ingatanku. Wassalaam. 😀

fatimamissu

*

SELAMAT TAHUN BARU 2014

*

11 thoughts on “CT218. 2013 in review – LAMAN MENULIS GAYA SENDIRI G2

  1. Assalamu ‘alaikum wr. wb. umiku sayang,

    Alhamdulillah, ananda terharu atas award yang diberikan oleh ummi, 🙂

    TERHARU TERHARU TERHARU TERHARU

    terima kasih banyak ummiku sayang, semoga ananda mampu mempertahankan award ini di tahun 2014.. aamiin

    ananda meminta ma’af jika ada salah dan khilaf
    ananda sayang pada ummi
    ma’af ananda tidak sempat menyapa ummi seperti biasanya,
    semoga hubungan tanpa darah ini tetap menjadi hubungan darah..

    sayayng ummi, sayang ummi, sayang ummi….
    rindu ummi, rindu ummi, rindu ummi..

    terharu, peluk cium buat ummi….

    pengen teriak dan berkata, “aku sayang ummiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii” muuaaacchh…

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, anakku Neni sayang…..

      Alhamdulillah, Umi gembira kerana Neni gembira dan bahagia menerima award awal tahun dari Umi. Terima kasih atas sokongan Neni dalam setiap penulisan Umi. Umi juga ingin mengucapkan rasa penghargaan itu kepada Neni yang selalu Umi ingati dan rindui.

      Aahhh… tidak apa-apa kok. Tidak perlu minta maaf. Umi faham dengan kondisi Neni kerana Umi pernah melalui kesibukan di peringkat akhir pengajian S2 ini. Umi selalu mendoakan Neni berjaya melalui setiap cabaran untuk menghabiskan pengajian yang banyak tantangan minda dan tenaga ini.

      Insya Allah, apabila semuanya berada rencana dan ketentuan Allah SWT setiap hubungan yang telah dipertemukan dalam ikatan kasih sayang-NYA tidak akan mudah dipisahkan. Mungkin kita berpisah jasad tetapi hati kita tetap menyatu dalam kerinduan dan kasih yang mendalam. Aamiin.

      NENI TETAP ANAK UMI DUNIA DAN AKHIRAT, walaupun tiada pertalian darah. Tetapi Islam yang menjadi darah penyatuannya. Semoga Allah meredhai hubungan ibu anak yang akrab ini di dunia dan akhirat ini. (aaahhh… mengharukan rasa Umi ini)

      Terima kasih kerana masih mengunjungi Umi di sini.
      Salam sayang dari Umi dan rindu semanis kurma buat neni yang jauh di mata tetapi dekat di hati. 😀

  2. Assalamualaikum Wr Wb……

    Bila melihat hahsil setiap postingan bunda di tahun 2013 saya selalu medapat pencerahan dan ilmu baru melalui konten yang bermanfaat ini, dan menjelang awal tahun 2014 ini, saya pribadi dan keluarga mengucapkan selamat tahun baru 2014, semoga di tahun yang baru ini kita selal mendapatkan kelancaran dan kebarokahan dalam hidup dunia dan akhirat ya bunda. Salam untuk keluarag di sana.

    Slam,

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, mas Indra….

      Alhamdulillah dan terima kasih atas apresiasi mas Indra kepada hidangan ilmu di LMGS G2. Kunjungan dan komentar dari mas Indra juga selalu memberi input yang berkesan untuk ingatan dan kongsian bersama.

      Aamiin Ya Rabbal’alaamiin. Mudahan semakin sukses dan mencapai azam yang dirancang sepanjang tanun 2014 ini.

      Salam hormat takzim. 😀

    • Sama-sama kembali Wahyu….
      Iya, silakan. Mana tahu saya juga menjadi salah seorang komentatort yang bertuah di sana. Ia sesuatu yang menggembirakan apabila mengetahui maklumat tentang blog kita di WordPress.com. 😀

      Terima kasih Wahyu.
      Salam sejahtera.

  3. Assalamu’alaikum Wr. Wb….

    Subhanallah… diberi penghargaan lagi Mbak? Puji Syukur alhamdulillah atas limpahan rahmat-Nya, sehingga Ruang Imaji masih termasuk kategori blog yang layak diberi award. Terima kasih atas penghargaannya Mbak, semoga bermanfaat bagi kita semua dan LMGS G2 semakin berjaya dalam menebarkan manfaat di dunia maya ini.

    Sebenarnya ada rasa haru bercampur malu nih… Haru karena di tahun yang baru ini mendapatkan hadiah istimewa, malu karena telah lama tak bertegur sapa di LMGS G2 yang penuh warna ini. Nah, untuk mengobati kedua rasa itu, saya hanya mampu mengucapkan rasa terima kasih tak terhingga kepada Mbak Fatimah, juga permohonan maaf yang tak terhitung karena lama tak berkunjung. Semoga Mbak Fatimah sudi menerima.

    Akhirnya, Selamat Tahun Baru 2014, semoga di tahun baru ini kita mampu berbuat yang lebih baik daripada tahun-tahun sebelumnya…

    Salam penuh ceria untuk Mbak fatimah sekeluarga…

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, mas Raden….

      Alhamdulillah, sama-sama kembali dan mudahan silaturahmi yang baik dengan pertukaran ide dan fikiran akan meningkatkan pengetahuan dan ilmu kita semua. Aamiin.

      Terima kasih juga atas kunjungan mas Raden ke blog LMGS untuk berkongsi pengalaman dan nasihat yang berbobot untuk sama-sama dibaca dan menjadi panduan agar kebaikan selalu meningkatkan potensi kita menjadi manusia yang dapat memberi manfaat kepada orang lain.

      Insya Allah jika bersungguh-sungguh mencapai impian dalam kehidupan pasti ada jalan untuk menujunya. Ini menjadikan kita lebih baik dari sebelumnya.

      Silakan berkunjung apabila ada luang waktu untuk melakukannya. Salam sukses dan selamat berbakti kepada anak watan dalam bidang pendidikan.

      Salam hormat takzim dan Selamat tahun baru 2014 juga. 😀

  4. waalaikumsalam,
    alhamdulillah sudah berkenan memberikan award sebagai salah satu komentator teraktif, sungguh bahagia hati ini bisa mendapatkannya, semoga dengan award ini..silaturahmi dan silaturahim sebagai wujud persahabatan sesama blogger bisa terjalin lebih erat lagi,
    salam hormat dari saya dan keluarga di Makassar – Indonesia 🙂

    • Aamiin Ya Rabbal’alamiin dan terima kasih kembali kepada mas Hariyanto yang sering memberi komentar yang baik untuk kongsian bersama.

      Mudahan diberkati Allah dan tahun ini akan lebih sukses untuk menulis buku bersama mbak Wieka.

      Salam hormat kembali. 😀

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.