47 Responses to “CT184. SALAM SEINDAH SYAWAL”

  1. Evi August 5, 2013 at 8:42 am #

    Assalamualaikum Mbak Fatimah,
    Sukaaaa sekali melihat gambar-gambarmu. Selalu menuangkan keceriaan dan perasaan reliji yang dalam🙂

    • Evi August 5, 2013 at 8:43 am #

      Waduh sampai lupa. Mohon maaf lahir dan batin.Jika terdapat kesalahan kala kita berinteraksi di dunia maya ini Mbak. Selamat hari raya🙂

      • SITI FATIMAH AHMAD August 5, 2013 at 9:34 am #

        Hehehe… tidak apa-apa, mbak Evi.
        Selamat Hari raya kembali dan maaf zahir bathin juga untuk silaturahmi selama ini.

        Salam Seindah Syawal.😀

    • SITI FATIMAH AHMAD August 5, 2013 at 9:32 am #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, mbak Evi…
      Alhamdulillah, senang dapat membuat hati mbak Evi suka hari ini.
      Semoga keceriaan selalu melingkungi kehdupan mbak.

      Terima kasih atas rasanya yang indah buat karya saya.
      Salam manis selalu.😀

  2. wardah f August 5, 2013 at 8:55 am #

    salam…

    auk lah lamak sik nulis di blog ktk sampey lupa nak madah kamek sekluarga dah pindah ipoh. Kmk dah transfer ke HQ ipoh on 16.1. Ani dpt tukar 1.3 tek. alhamdullilah dah sampey kuching rumah bibi. Insyalllah esok pagi ke sri aman…

    • SITI FATIMAH AHMAD August 5, 2013 at 10:07 am #

      Salam kembali Tuan Haji Faisal…..

      Alhamdulillah, mudahan kehidupan di Ipoh damai dan harmoni. Macam ni rumah di Teluk Intan. Beli rumah baru di Ipoh kah ?

      Syukurlah sudah sampei kitak sekeluarga ke Sarawak dan ke Sri Aman. Insya Allah, kamek sekeluarga akan balit ke Sri Aman pada hari pertama raya. Solat ideul Fitri di Masjid Sarikei dolok baruk pulang kampung. Kelak jumpa di rumah emak.😀

      Bait-baik memandu di jalan raya. Musim tok banyak kemalangan jalan raya. Selamat pulang kampung.

      Salam Seindah Syawal dan Ramadhan yang masih berbaki.😀

  3. Aziz Purwanto August 5, 2013 at 9:20 am #

    Assalamu ‘alaikum Wr. Wb.

    Betul apa yang Bunda kemukakan :
    Perginya Ramadhan dari pangkuan kita mengundang sedih dan pilu. Tidak diketahui, apakah akan bertemu semula Ramadhan yang akan datang ? Mudahan segala amal ibadah yang dilaksanakan sepanjang hadirnya Ramadhan al-Mubarak memberi keuntungan berganda buat akhirat kita.

    Alangkah ruginya, membiarkan Ramadhan berlalu begitu sahaja tanpa melakukan ibadah fardhu, ibadah sunat, membaca al-Quran dan bersedekah. Bulan Ramadhan adalah bulan Allah SWT, di dalamnya ada LAILATUL QADAR – MALAM SERIBU BULAN. Semoga kita dapat meraih barakah dan rahmah-NYA. Aamiin.

    Teriring dengan akan berakhirnya Ramadhan tahun ini, Sudilah Bunda maafkan kami atas segala salah dan khilaf, walaupun hanya tersirat dalam hati, sehingga kita seakan bayi yang baru lahir tanpa ada noda, akan putih bersih dan wangi seperti melati.

    Semoga Amal Ibadah kita selama ini Alloh terima, puasa, sholat dan shodaqoh Alloh terima, salah dan dosa Alloh ampuni dan kita Alloh masukan kami dalam golongan Ahlul Jannah di akherat kelak dan semoga kita masih Alloh SWT pertemukan untuk berjumpa pada Ramadhan tahun depan. Amiin
    Wassalamu ‘alaikum Wr. Wb.

    Salam Ta’dim dari Banjarnegara-Central Java – Indonesia

    • SITI FATIMAH AHMAD August 5, 2013 at 10:31 am #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, mas Aziz…

      Alhamdulillah, mudahan segala amal dan ibadah sepanjang Ramadhan yang kian susut hadirnya memberi sinar baru untuk kemenjadian peribadi muslim kita untuk lebih mencintai Islam sebagai satu cara hidup. Bersama kita meraih kebaikan, rahmat dan ampunan-NYA. Aamiin.

      Terima kasih mas Aziz hadir berkunjung untuk meraikan Salam Seindah Syawal yang tentunya menjadi medan kemenangan bagi mereka yang sudah menjalani kewajiban yang dituntut bagi mencari redha Ilahi.

      Selamat Hari Raya dan Maaf zahir bathin buat mas Aziz dan keluarga.
      Salam hormat selalu.😀

  4. ruangimaji August 6, 2013 at 11:55 pm #

    Assalamu’alaikum Wr. Wb…

    Indahnya Ramadhan senantiasa terkenang, kemenangan di hari lebaran segera menjelang. Izinkanlah saudaramu ini berdoa:

    “Ya Allah, muliakan dan bahagiakanlah saudaraku Mbak Fatimah beserta keluarganya, berkatilah rizkinya, jauhkanlah ia dari segala macam penyakit dan mara bahaya. Terimalah salat, puasa, zakat, dan ibadah yang lainnya. Ya Allah, melalui amal-amal salehnya jadikanlah ia sebagai penghuni surga-Mu…”

    Selamat idul Fitri 1434 H, mohon maaf lahir dan batin.

    “pesonamu sungguh mengagumkan
    tutur katamu indah menawan
    segenap tulisanmu sungguh mencerahkan
    maaf yang kauberikan
    atas segala khilafku selama ini
    membuat hari lebaran terasa mengesankan…”

    Salam Idul Fitri untuk Mbak Fatimah sekeluarga…:😀

    • SITI FATIMAH AHMAD August 7, 2013 at 9:57 am #

      Wa’alaikum salaam wb.wr, mas Raden…

      Aamiin Ya Rabbal’alamiin.
      Alhamdulillah, senang mendapat doa dan kata-kata yang baik menjelang Syawal yang bakal membuka tirai kemenangan buat umat muslimin seluruhnya. Didoakan mas Raden dan keluarga juga diberkati Allah SWT dan diganjari segala amal ibadah sepanjang munajat di Ramadhan al-Mubarak.

      Terima kasih untuk kunjungan di gerbang Syawal yang mulia. Insya Allah, mengikut kiraan hisabnya, esok akan berhari raya. Diharap begitulah. Aamiin.

      Salam Seindah Syawal dan hormat selalu untuk mas Raden dan keluarga. Maaf zahir dan bathin.😀

  5. IFAN JAYADIi August 7, 2013 at 2:45 am #

    Selamat hari raya iduk fitri saya ucapkan kepada ibu dan keluarga di Sarikei, Serawak. Mudah-mudahan Syawal ini memberikan pencerahan yang baik kepada kita semua untuk lebih meningkatkan keimanan kepada Allah SWT. Dengan berlalunya ramadhan, maka diharapkan menjadi modal bagi kita untuk menjalani 11 bulan kedepan dengan lebih. Meski saya pribadi menyadari bahwa ramadhan tahun ini masih belum maksimal melaksanakan ibadah, saya berharap mudah-mudahan masih dipertemukan dengan ramadhan pada tahun depan untuk kembali memperbaiki kesalahan diri menuju fitrah-Nya.

    Oh ya, di Indonesia, lebarannya diperkirakan jatuh pada hari Kamis, 8 Agustus 2013. Sekali lagi diucapkan Minal Aidin Wal Faizin, Mohon Maaf Lahir dan Bathin. AMIN YA RABBAL ALAMIN.

    • SITI FATIMAH AHMAD August 7, 2013 at 10:58 am #

      Aamiin Ya Rabbal’alamiin walhamdulillah.
      Mudahan kita semua akan mendapat rahmat dan barakah Allah SWT atas amal ibadah yang kita lakukan sepanjang menjalani perintah Allah SWT di bulan Ramadhan ini.

      Mudahan banyak hal yang dapat memberi perubahan dalam hidup kita akan datang. Berbuat hal yang baik memnag tidak disukai nafsu. Kerana itu nafsu selalu menghalangi kita agar sukar untuk melakukannya. Insya Allah, jika hati kuat dan sabar, pasti akan dimudahkan Allah SWT walau dalam keadaan payah sekali pun.

      Tidak mengapa Ifan, jika tahun ini kurang maksima ibadahnya, berusaha pula untuk tahun akan datang.

      Dilla pasti membuat Ifan dan isteri jadi lelah sepanjang Ramadhan ini. Sabar banyak-banyak menangani anak kecil yang dititipkan Allah SWT buat Ifan sekeluarga. Pasti ada kebahagian di penghujungnya nanti.😀

      Di Malaysia juga tarikh mengikut hisab (kiraan), Hari Lebaran akan jatuh pada esok, Khamis 8 Ogos 2013. Semoga menjelangnya 1 Syawal 1434H petang nanti akan memeriahkan suasana malamnya dengan Takbir Raya di seluruh dunia.

      Terima kasih Ifan, selamat menyambut lebaran yang mulia bersama keluarga. Maaf Zahir dan Bathin.

      Salam Seindah Syawal.😀

  6. Ejawantah Wisata August 7, 2013 at 6:58 am #

    Taqabbalallahu minna waminkum
    Selamat Hari Raya Idul Fitri, 1 Syawal 1434 H.
    Mohon Maaf lahir dan bathin ya Bunda.
    Salam untuk keluarga di sana.

    Salam wisata

    • SITI FATIMAH AHMAD August 7, 2013 at 12:53 pm #

      Terima kasih mas Indra untuk kunjungan dan ucap selamatnya.
      Semoga dikurniakan kegembiraan di hari raya ini bersama keluarga besar di sana.

      Selamat Hari Raya dan maaf zahir bathin juga.
      Salam hormat selalu.😀

  7. abuikhwan August 7, 2013 at 8:25 am #

    Assalamualaikum wrm ummi,
    Di kesempatan ini saya dengan rasa tulus mengucapkan buat ummi sekeluarga, Selamat Hari Raya Aidil Fitri 1434H, Minal Aidil Wal Faizin Taqabbal Allahu Minna Wa Minkum, Minna Wa Minkum Taqabbal Ya Karim. Kullu am wa antum bi Alf al-Khair…

    Mudah-mudahan nikmat Aidifitri ini memberikan tanda kejayaan memburu taqwa pada sebulan Ramadhan yang lalu. Di kesempatan ini juga saya ingin memohon ampun dan maaf sekira-kira ada terkhilaf dalam perbuatan, perkataan maupun tulisan.

    Kami redha Allah sebagai Tuhan kami, Islam sebagai agama kami, Muhammad sebagai Nabi dan Rasul-Nya.

    saudara kalian,
    abuikhwan&famili

    • SITI FATIMAH AHMAD August 7, 2013 at 1:21 pm #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, AbuIkhwan…

      Aamiin Ya Rabbal’alamiin walhamdulilah atas doa yang dilampirkan sempena menjelang lebaran yang bakal hadir petang nanti.

      Indahnya Ramadhan dan Syawal apabila kita saling bermaafan dan menghulurkan doa walau tidak pernah bersua muka. Hanya jalinan kata dan hati yang tulus ikhlas menjadikan ukhuwwah Islamiyyah bertaut erat dalam kasih sayang Ilahi.

      Terima kasih Abu Ikhwan, mudahan Abu Ukhwan serta keluarga akan diberkahi Allah SWT dengan hidup bahagia dan sukses dalam pengajiannya. Semoga amalan di Ramadhan yang bakal pergi, diganjari Allah SWT dengan rahmat-NYA. Aamiin.

      Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan bathin.
      Salam Seindah Syawal.😀

  8. Aura Ide August 7, 2013 at 8:50 am #

    Kami sebagai admin blog aura ide juga mohon maaf lahir dan batin untuk semuanya.
    “Taqabbalallahu minna wa minkum”
    “Semoga Allah menerima amal kami dan amal kalian.”
    Aamiin!

    • SITI FATIMAH AHMAD August 8, 2013 at 7:38 am #

      Terima kasih Aura Ide atas kunjungan ke maei.

      Di hari yang FITRI ini, dengan TULUS HATI
      Saya juga mengucapkan mohon MAAF LAHIR & BATHIN
      Semoga ALLAH selalu membimbing kita bersama di jalan-NYA

      SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI
      Salam Seindah Syawal.😀

  9. puteriamirillis August 7, 2013 at 10:11 am #

    Taqabbalallahu minna waminkum
    Selamat Hari Raya Idul Fitri, 1 Syawal 1434 H.
    Mohon Maaf lahir dan bathin

    • SITI FATIMAH AHMAD August 7, 2013 at 1:25 pm #

      Mbak Puteri,

      Terima kasih untuk kunjungannya kerana kita lama sekali sudah tidak bersapa ya.😀

      Di hari yang FITRI ini, dengan TULUS HATI
      Saya mengucapkan mohon MAAF LAHIR & BATHIN
      Semoga ALLAH selalu membimbing kita bersama di jalan-NYA

      SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI
      Salam Seindah Syawal.😀

  10. BlogS oF Hariyanto August 7, 2013 at 3:34 pm #

    waalaikumsalam,
    Gema Takbir Menyapa Semesta,
    Membesarkan dan Mengagungkan Yang Maha Esa nan Maha Suci,
    Bersihkan Hati Kembali Fitri di Hari Kemenangan,
    Terkadang Mata Salah Melihat dan Mulut Salah Berucap,
    Hati kadang salah menduga serta Sikap Khilaf dalam Berprilaku,
    Bila Ada Salah Kata, Khilaf Perbuatan dan Sikap,
    Bila Ada Salah Baca dan Salah Komentar,
    Mohon Dimaafkan Lahir dan Batin,
    Selamat Idul Fitri 1 Syawal 1434 H
    salam hangat dari Makassar – Indonesia🙂

    • SITI FATIMAH AHMAD August 7, 2013 at 11:38 pm #

      Salam takzim mas Hariyanto…

      Indah nian kalimah-kalimah yang dilampirkan
      Indah lagi tibanya lebaran menjelma
      Maaf dipohon selama silaturahmi ditampilkan
      Jika ada komentar yang menduka sukma

      Terima kasih mas Hariyanto untuk kunjungan di akhir Ramadhan dan menjelangnya Syawal indah bukti kemenangan kita umat Islam setelah Ramadhan yang menguji jasad dan jiwa.

      Semoga gembira dan sejahtera di hari raya Iedul Fitri bersama keluarga. Mohon maaf zahir dan bathin.
      Salam hormat selalu dan salam Syawal 1434H.😀

  11. purnomo August 7, 2013 at 9:02 pm #

    selamat Hari Raya Idul Fitri 1 Syawal 1434 H
    mohon maaf lahir dan bathin ya mbak fatimah🙂

    • SITI FATIMAH AHMAD August 7, 2013 at 11:28 pm #

      Selamat menyambut Lebaran Iedul Fitri yang mulia.
      Maaf zahir dan bathin juga, Purnomo.

      Salam sejahtera dan terima kasih atas kunjungannya.
      Semoga gembira bersama keluarga.😀

  12. araaminoe August 8, 2013 at 5:18 pm #

    Assalamualaikum … Mbak Siti…

    Asmie sekeluarga menghaturkan mohon maaf lahir dan bathin, mohon dimaafkan segala khilaf dan semoga Allah menyampaikan kita kembali kepada ramadhan ramadhan berikutnya, amin..

    Selamat Idul Fitri 1434 H salam cinta dari Surabaya, Indonesia…🙂

    • SITI FATIMAH AHMAD August 13, 2013 at 10:17 pm #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, Asnmie…

      Aamiin Ya Rabbal’alamiin. Mudhan apa yang kita doakan mendapat perkenan Allah SWT untuk hari depan yang lebih cerah dan diredhai-NYA.

      Terima kasih Asmie. Salam Seindah Syawal dan Maaf Zahir Bathin juga.😀

  13. Cenya95 August 8, 2013 at 9:54 pm #

    taqobbalallahu minna waminkum taqobbal ya karim, minal aidin walfaidzin.
    Selamat Iedul Fitri 1 Syawal 1434 H.

    • SITI FATIMAH AHMAD August 13, 2013 at 10:24 pm #

      Selamat menyambut Syawal yang meriah sebagai kemenangan dalam beribadah puasa. Maaf zahir dan bathin.

      Terima kasih Cenya95. Semoga selalu sukses.
      Salam hormat.😀

  14. hawa August 9, 2013 at 12:29 am #

    Waaa..
    Met lebaran tante..
    Met happy2 family aja..

    • SITI FATIMAH AHMAD August 13, 2013 at 10:33 pm #

      Hai Hawa…

      Terima kasih atas kunjungan perdana di LMGS G2 ini. .
      Selamat lebaran juga.
      Mudahan gembira bersama keluarga di sana.

      Salam Seindah Syawal.😀

  15. Wieka Wintari August 9, 2013 at 6:43 am #

    assalamualaikum,
    ini kunjungan perdana saya,
    semoga bisa menjalin silaturahmi,
    selamat idul fitri 1434 H,
    salam hangat dari Banjarbaru – Kalimantan Selatan🙂,

    • SITI FATIMAH AHMAD August 13, 2013 at 10:39 pm #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, mbak Wieka Wintari….

      Alhamdulillah, senang menerima kunjungan perdana mbak Wieka. Mudahan silaturahmi di bulan Syawal yang mulia ini akan memberi kebaikan buat kita di kemudian hari. Aamiin.

      Terima kasih dan Salam Iedul Fitri. Semoga sukses..
      Salam hangat kembali buat mbak Wieka.😀

  16. zainal August 9, 2013 at 9:35 pm #

    Mengiring kegembiraan di hari raya
    Iedul Fitri ini, mohon dibukakan pintu maaf atas
    kesalahan dan kekhilafan.
    Taqobalallahu mina wa minkum waja’alana Allahu minal ‘aidiin wal faiziin..

    • SITI FATIMAH AHMAD August 13, 2013 at 10:45 pm #

      Selamat Menyambut Syawal yang fitrah. Maaf zahir dan bathin.
      Semoga kemaafan yang dihulur akan diampuni Allah SWT. Aamiin.
      Taqobalallahu mina wa minkum

      Terima kasih mas Zainal atas kunjungan. Mudahan gembira di sepanjang sambutan Iedul Fitri ini. Salam takzim selalu.😀

  17. duniaely August 9, 2013 at 10:44 pm #

    Selamat merayakan Idul Fitri mbak, maaf lahir bathin ya🙂

    • SITI FATIMAH AHMAD August 13, 2013 at 10:50 pm #

      Sama-sama kita bermaafan mbak Ely.
      Terima kasih atas kunjungan di hari mulia ini.
      maaf zahir dan bathin.
      Salam Seindah Saywal yang mulia buat mbak Ely.😀

  18. Ummu El Nurien August 11, 2013 at 7:35 am #

    wa ‘alaikum salam warahmatullah wabarakatuh..

    taqabbalallohu minnaa wa minkum..
    ghafarallohu lana wa lakum..

    beruntung orang yang Allah karuniakan mampu memanfaatkan Ramadhan semaksimal mungkin dalam mendekatkan diri kepada Allah..
    Ramadhan telah berlalu.. mudahan di syawal ini kita bisa memulai hidup yang lebih bersih dan bersemangat dalam menggapai redhaNya..
    terimakasih Ka atas kebaikannya selama ini.. tak ada cela dalam diri Kaka di hati ini. namun diri ini pastilah mempunyai salah hilap kepada Kaka.. maafkan zahir batin..

    taqabbalallohu minnaa wa minkum
    salam manis 🙂

    • SITI FATIMAH AHMAD August 14, 2013 at 4:20 pm #

      Selamat Menyambut Lebaran yang indah mbak Ummu…

      Aamiin Ya Rabbal’alamiin. Doa yang indah buat hamba Allah SWT yang dirahmati-NYA.

      Senang dikunjungi Ummu kerana lama sekali kita tidak bersapa mesra. Mudahan segala amal ibadah sepanjang ramadhan mendapat barakah dari Yang Maha Esa. Insya Allah, kita pasti akan menjadi lebih baik dari semalam jika kita memahami erti Ramadhan dan kemuliaannya di sisi Allah SWT.

      Maaf Zahir dan bathin.
      taqabbalallohu minnaa wa minkum..

      Terima kasih Ummu atas kunjungan yang meriah ini.
      Salam manis kembali buat Ummu di sana. Semoga bahagia bersama keluarga.😀

  19. Akhmad Muhaimin Azzet August 12, 2013 at 10:36 am #

    Assalamu’alaikum wr.wb., Mbak Fatimah

    Di hari yang fitri ini, izinkan saya dengan tulus hati berdoa
    Taqaballahu minna wa minkum
    shiyamana wa shiyamukum
    minal ‘aidin wal faizin
    Mohon maaf lahir dan batin ya Mba Fatimah.

    Salam indahnya syawal dari Jogja🙂

    • SITI FATIMAH AHMAD August 14, 2013 at 4:24 pm #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, mas Amazzet….

      Aamiin Ya Rabbal’alamiin.
      Terima kasih atas kunjungan dan doa yang dilampirkan bersama.
      Saya juga ingin mengucap maaf zahir dan bathin selama silaturahmi yang berbekalkan ilmu bermanfaat ini.

      Taqaballahu minna wa minkum
      minal ‘aidin wal faizin

      Salam hormat takzim selalu.😀

  20. bayuheroes August 13, 2013 at 2:46 pm #

    Semoga kita bisa bertemu dengan indahnya ramadhan di tahun-tahun berikutnya, amin…..🙂
    salam hangat dari saya di Indonesia

    • SITI FATIMAH AHMAD August 14, 2013 at 4:27 pm #

      Aamiin Ya Rabbal’alamiin.
      Insya Allah, semoga doa dan harapan Bayu akan dimakbulkan Allah SWT. 11 bulan mendatang hendaklah diisi dengan amal bakti yang menambah iman. Aamiin.

      Salam ceria di hari lebaran.😀

  21. Lyna Riyanto August 14, 2013 at 7:20 am #

    Assalamu’alaikum Warrohmatullah Wabarokatuh

    Bunda, maaf lama tidak berkunjung
    Ingin Mengucapkan Minal Aidin Wal Faidzin
    Mohon Maaf Lahir dan Bathin
    Atas segala khilaf dan salah selama kita bersahabat didunia maya ini
    Semoga kita bisa bertemu kembali dibulan penuh berkha Ramadhan tahun depan
    Aamiiin Allahuma Aamin

    • SITI FATIMAH AHMAD August 14, 2013 at 4:32 pm #

      Wa’alaikum salaam wr. wb wa ridhwaanuh, Lyna…

      Aamiin Ya Rabbal’alamiin untuk doa yang dilampirkan. Mudahan kita mendapat rahmat dan barakah dari Allah SWT.

      Alhamdulillah, senang menerima kunjungan Lyna yang sudah lama menghilang diri. Mudahan kehadiran ini akan berlanjutan di masa depan.😀

      Bunda juga memohon maaf zahir dan bathin atas segala salah silap selama ini. Selamat Hari Raya buat Lyna.

      Salam manis selalu.😀

  22. awan putih August 19, 2013 at 9:33 am #

    Assalamu Alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh, ummiku sayang
    neni hadir menyapa ummi setelah sekian hari tak menyapa, maklum, anak ummi ini sedang mudik ke kampung tercinta😀

    “Taqobbalallahu minna wa mingkum ummiku syng ” ,semoga amalan aku dan amalan ummi diterima di sisi Alla SWT (Amin ya Robb ).

    ummi dah syawal pula ke’ ?😀 ,

    ummi nak berlibur tak ajak2 aku, uhhh sedihnya hatiku, diYM tak dibalas pula😥

    salam sayang dan rindu buat ummi (sambil merajuk krn tak diajak liburan )😦

    • SITI FATIMAH AHMAD August 19, 2013 at 2:48 pm #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, wa ridhwaanuh, Neni yang baik….

      Aamiin Ya Rabbal’alamiin.
      Terima kasih atas doa, ucapan dan kunjungan Neni.😀

      Alhamdulillah, akhirnya muncul juga anak Umi yang rindu hendak mudik ke kampung ini.

      Hmmm… kalau kampung yang dekat sahaja sudah dirindu, bagaimana mahu jadi sukarelawan ke Mesir dan Surriah ya ? Umi seperti tidak percaya nih?😉

      Selamat Hari Raya, maaf zahir dan bathin dari Umi yang selalu rindukan Neni. Maaf, kerana baru kembali menyapa. Nantilah kalau Umi libur lagi, ajak Neni (geleng kepala linat anak tua ini merajuk)😉

      Hehehe… sama seperti Neni, setelah di sapa tidak dibalas juga. Ini pasti tidur tunggang terbalik sebab lelah siapkan menu raya.

      Jangan nangis, buruk muka tu. Kasihan anak Umi.
      Salam sayang dan rindu kembali dari Umi. .

  23. Trainer NLP 0821.4150.2649 October 28, 2015 at 12:46 pm #

    Salam Bund

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: