CT72. SALAM HARI RAYA SALAM MERDEKA SALAM SEMUA

Assalaamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakaatuh



Sepotong doa mengiringi ucapan Salam Keraian buat semua sahabat dan teman pembaca LMGS G2 yang menunaikan hak dan tanggungjawab sebagai hamba Allah yang beriman agar hidup kita penuh berkat, rahmat dan diiringi kasih sayang dari Tuhan Yang Maha Pengasih dan Penyayang. Ramadhan kian menginjak pergi dari sisi kita.

“PERMULAANNYA ADALAH RAHMAT, PERTENGAHANNYA PENUH KEAMPUNAN DAN AKHIRANNYA DILEPASKAN DARI AZAB SIKSAAN.

Sebulan berpuasa dalam bulan ramadhan, akan tiba Syawal memeriah suasana. Tanda kemenangan buat yang berjuang; mengharap cinta kasih, mengingin cinta sayang – TUHAN SEMESTA ALAM : sumber kecintaan dan pengabdian diri selagi jasad berutus nyawa.

Dengan penuh pengharapan dan kasih sayang sesama insan. Kemaafan dipohon dengan penuh takzim. Moga silap dan salah tidak disimpan didalam hati dan nubari.

****************************

Dalam kemeriahan menyambut kedatangan 1 Syawal, Malaysia juga dimeriahi dengan acara susulan yang tidak pernah beranjak tarikhnya yang keramat itu. Buatmu MALAYSIA DAN RAKYATNYA…

SELAMAT ULANG TAHUN KEMERDEKAAN KE 54 MALAYSIA PADA 31 OGOS 2011

SEMOGA MALAYSIAKU DILIMPAHI ALLAH DENGAN KEHARMONIAN DAN KEDAMAIAN

AAMIIN… YA RABBAL’ALAMIIN


****************

25 Ogos  2011 (Khamis)/ 25 Ramadhan 1432H/ 22.30 malam Sarikei, Sarawak


Aku… dan takbir itu selalu ada kenangan yang mengusik hati. Semuanya memberi hikmah yang besar dan mendewasakan diri untuk menjadi manusia yang sabar, tabah dan redha. Kita dapat mencari hikmah melalui renungan, meniru dan pengalaman. Mengetahui kehidupan yang terbentang di hadapan kita merupakan hikmah utama dari Allah untuk mendidik kita menjadi manusia yang selalu bersyukur dengan apa yang ada.

– SITI FATIMAH AHMAD –


***************


SEMOGA NEGARAKU AMAN DAN MAKMUR DALAM DAKAPAN KASIH SAYANG ALLAH

SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDIL FITRI BUAT UMAT ISLAM SEDUNIA

Kartu Hari Raya dari Keluarga Besar Ejawantah – R.Indra Kesuma Sejati  – TERIMA KASIH SETULUSNYA.

****************

Advertisements

85 thoughts on “CT72. SALAM HARI RAYA SALAM MERDEKA SALAM SEMUA

  1. Assalamu alaikum wr. wb umiku sayang,
    neni ucapkan juga kepada umi, selamat menyambut hari lebaran idul fitri,
    semoga segala amalan selama berpuasa, bernilai ibadah disisi Allah SWT,
    mendengar nama Allah, neni jadi rindu dibuatnya …

    mendengar nama ummi juga membuat hatiku jadi rindu 😉

    sedih rasanya ingin berpisah dengan Romadhon, belum puas berada didalam pelukan Romadhon, belum lepas rasa rindu ini pada Romadhon, ya Allah ya Robbi, terimalah segala amalan hamba_Mu selama dibulan Romadhon, Amin…

    selamat juga buat negara ummi, negara tercinta ummi, semoga semakin jaya kedepannya, semoga terjalin hubungan yang harmonis kepada negara yang lain terutama negara ananda (amin ),

    ummiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii……………..
    selamat hari raya idul fitri,
    bagi-bagi kue lebarannya buat ananda 🙂
    neni mahu makan kue dari ummi ;), tuk melepas rindu neni 🙂

    miss u ummmmmmmiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii…………….
    mmmuuuuuaaaaacccchhhh (buat pipi kanan dan kiri) disertai pelukan 😉

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, nanda Neni sayang…

      Aamiin.. Ya Rabbal’alamiin. Semoga kebaikan selalu mengiringi nanda atas setiap lampiran doa yang dilampirkan oleh Neni kepada Umi yang jauh di mata namun dekat di hati. Terharu membaca setiap ungkapan kata yang menyayangi dan merindui Umi sehingga rasa beruntung dikurniakan anak solehah seperti Neni walau ikatannya hanya di maya sahaja. Mudahan rahmat Allah akan selalu menyirami kehidupan Neni walau di mana sahaja berada. Aamiin.

      Selamat hari lebaran dari Umi dan hati-hati ketika dalam perjalanan mudik. Semoga Allah akan melindungi perjalanan pergi dan balik sepanjang berhari raya bersama keluarga di sana. Mohon maaf lahir bathin juga dari Umi jika terdapat silap salah sepanjang bersilaturahmi selama ini.

      Ramadhan kian berakhir dengan harapan ibadah kita diterima Allah dan diganjari dengan pahala yang berlipat ganda sebagaimana yang dijanjikan walau bukan itu yang menjadi fokus utama dalam ibadah puasa ini kecuali mengingini keredhaan Allah semata-mata. Selamat untuk semua yang telah dilalui dan mengharapkan bisa bertemu dengan Ramadhan akan datang. Aaamiin.

      Hehehehe… nanti kalau Umi buat kuenya akan dikirmkan untuk santapan lidah Neni. Bila ya ? 😀 Wahhh… kenapa pipi ini serasa hangat aja beberapa hari ini ? Rupanya menerima ciuman dari nanda Neni yang juga dirindui. Terima kasih untuk kebaikan semuanya.

      Salam sayang dan rindu juga dari Umi yang jauh. 😀 😀

  2. Bund…Sebelum conect internet saya terkena macet….

    seperti jalan – jalan menuju kampung halaman karena sanak – saudara mudik

    walaupun belum waktunya dan tak ada salahnya

    saya sekeluarga mau mengucapkan

    ” Minal aidzin walfaidzin ”

    ” MOHON MAAF LAHIR BATHIN ”

    Mudik nggak bund?

    kalau saya rencananya mau ke jogja, njenguk tante yang lagi sakit…..

    <<<>>>>>

    • Terima kasih hadir Akhmad, menyapa bunda walau macet di maya. 😀
      Bisa aja kalau di maya juga demikian sama seperti di dunia nyata lantaran koneksinya tidak bersahabat.

      Selamat Hari Raya dan maaf zahir bathin dari bunda dan keluarga buat Akhmad dan keluarga.

      iya… seperti tahun2 sebelumnya, selagi orang tua masih hidup maka berkewajiban untuk mudik mengunjungi mereka dahulu. Mudahan Allah selalu menlindungi keselamatan kita semua selama mudik hari raya.

      Salam Ramadhan yang mulia dari bunda. 😀

  3. assalamu’alaykum…lama berkunjung bunda,
    selamat hari raya, mohon maaf lahir bathin…

    Salam hangat dari keluarga besar Podjok Qolbu Ku 🙂

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, Yanrmhd…

      Terima kasih sudi berkunjung di akhir Ramadhan dan tibanya lebaran yang tentunya membahagiakan semua umat Islam di dunia ini.

      Selamat Hari Raya, maaf zahir bathin juga dipohon sama. Mudhan silaturahmi selalu baik di masa akan datang.
      Salam hangat kembali. 😀

  4. Assalaamu’alaikum Bunda….
    apakabar?…
    lama kita tak jumpa…
    semoga bunda tidak lupa kepada saya

    Selamat Hari Raya Idul Fitri
    Mohon maap lahir dan batin yach…

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, mas Argun…

      Alhamdulillah, saya sihat dan baik selalu. hehehe… kok jadi Dewa pulak mas Argun. Moga Dewa SEO bisa sukses selalu dalam bisnes internetnya. Saya kagum mas tidak pernah putus asa untuk meraih kejayaan hidup. Semoga berjaya ya.

      Terima kasih Argun kerana masih sudi hadir dan ingat ke blog ini walau kini jarang bersapa. Selamat hari raya dan semoga bahgia bersama keluarga menyambut hari kemenangan buat semua umat Islam yang telah mejalani ibadah puasa dengan jayanya.

      Maaf zahir batin juga.
      Salam Ramadhan yang mulia. 😀

  5. Asm…

    Pekaba ktk sekeluarga? Maaf lamak sik nulis. Baru je balit dr keluar 10H akhir ramadan marek. Alhamdullillah Allah pilih km keluar 10H je walau sik dpt 40H. Dpt jua buat amal lebih waktu kluar dek kerana sik sibuk ngan dunia kerja. Alhamdullilah keluarga kmk di sitok pun sihat semuanya di bwh lindungan Allah swt.

    Ulamak bg tau org yg keluar jln Allah, Allah akan hantar malaikat utk jaga keluarganya. Amin. Kmk keluar di Penanti,Penang. Insyaallah Allah izin kmkakan hadir Istimak di Pakistan bulan 11 tok. Tlg doa agar Allah mudah urusan semua.

    Terasa mcm baru je balit sri aman marek. Kenangan sewaktu beraya last year begitu indah sekali. Insyaallah tahun depan mun ada rejeki jumpa lagi.

    Kamek sekluarg juak ingin ucap selamat ray. Maaf zahir batin buat semua…..

    Salam buat org sri aman.

    Bila balit sinun?

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, Tuan Haji Faisal….

      Alhamdulillah, kamek sekeluarga semuanya sihat dan tengah sibuk dengan persiapan hari raya dengan seadanya sahaja kerana balik kampung. Jarang beraya di Sarikei. Ngabas orang tua dolok.

      Suk juak kitak dapat beramal bakti dengan berdakwah di bulan Ramadhan tok. Semoga amalan kitak diganjari Allah atas usaha yang dilakukan dalam mengajak manusia ke jalan Allah Aamiin. Mudahan kitak dapat ke Ijtimak di Pakistan ujung tahun tok. Ani ngikut juakkah ?

      Mudahan kita sekeluarga dapat bertemu dan berkumpul agik di hari raya tahun2 akan datang. Best juak dapat kumpul rame2 dengan adik beradik yang jauh.

      Terima kasih selalu ngantar berita tentang kita sekeluarga melalui blog tok. Didoakan kita semuanya sihat sentiasa. Selamat hari raya dan maaf zahir batin dari kamek sekeluarga.

      Salam mesra dan salam sayang untuk Ani juga anak2 di Teluk Intan. 😀

  6. Meski Hari Raya Idul Fitri masih tinggal beberapa hari lagi, namun di kesempatan yang baik ini, saya Ifan Jayadi, pemilik blog Duniaku Disini mengucapkan Selamat Hari Raya Idul Fitri 1432 H. Minal Aidin Wal Faizin. Mohon Maaf Lahir dan Bathin.

    Tidak lupa juga semoga keceriaan dan kebahagiaan selalu mewarnai hari-hari ibu beserta keluarga 🙂

    • Sama-sama kita bermaafan Ifan agar tiada yang tertinggal di hati jika ada yang salah dan silapnya selama bersilaturahmi selama ini. Semoga selalu direstui Ilahi dalam segala amalan dan ibadah yang ditempuh sepanjang Ramadhan dan kehidupan ini.

      Selamat Hari Raya, maaf zahir dan bathin.
      Aamiin… Ya Rahmaan Ya Rahiim untuk doa bagi keceriaan dan kebahagiaan buat saya dan keluarga. Didoakan Ifan sekeluarga juga demikian sama meriahnya.

      Salam mesra. 😀

  7. Assalaamu’alaikum WR WB . Bunda semoga selalu di berikan kesehatan dan selalu bisa berbagi untuk sesama .

    menyambut datangnya Hari raya idul fitri 1432 H ini saya sekeluarga mengucapkan Minal aidin wal faidin Mohon maaf lahir batin segala kilap yang di sengaja ataupun tidaknya .
    salam Hormat selalu ….

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, mas Doelsoehono…

      Aamiin Ya Aziiz Ya Hakiim. Alhamdulillah saya sihat dan mudahan bisa berbagi dalam kebaikan selalu untuk maslahat semua. Didoakan juga mas Doel dan keluarga dalam kondisi yang sama dalam keberkahan Ilahi.

      terima kasih mas atas kunjungan untuk saling bermaafan di hari lebaran yang bakal menjelma. Semoga kemaafan yang dihulur bisa memberi kebaikan buat silaturahmi antara dua negara serumpun.

      Selamat Hari Raya dan maaf zahir bathin.
      Salam hormat kembali. 😀

    • Salam kembali buat kang Guru yang dihormati.
      Salam kemerdekaan buat Indonesia yang baru menyambutnya pada 17 Ogos yang lalu. Kini tiba giliran Malaysia pula untuk meraikannya bersamaan dengan Syawal yang menjelma.

      Semoga silaturahmi antara dua negara akan tetap baik, harmoni dan damai dalam keamanan sejagat.

      Selamat hari raya dan semoga ceria merayakan hari kemenangan ini bersama keluarga.

  8. Assalamualaikum, Bunda Fatimah,
    Salam saya dari Indonesia untuk semua keluarga di Serikei,
    Ramadhan semakin di penghujung hari, semoga kita semua mendapatkan yang terbaik.
    Sebentar lagi Syawal akan datang,
    Selamat Hari Raya Idul Fitri
    Mohon Ma’af Lahir dan Bathin.
    Semoga hari kemenangan itu menjadi milik kita. Aamiin

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, mbak Ysalma…

      Alhamdulillah, dengan izin Allah jua kita bisa meraikan hari kemenangan walau perginya Ramadhan ditangisi dengan hati yang sangat berat untuk melepaskannya. Semoga ada pertemuan lagi untuk Ramadhan yang akan datang. Aamiin.

      Selamat Hari Raya juga buat Ysalma dan keluarga di sana. Didoakan semuanya sihat dan berbahagia di hari mulia ini.

      Terima kasih mbak untuk ucapannya.
      Salam Syawal yang mulia. Minal aidin wal faaizin. 😀

  9. Assalamu ‘alaikum wr wb.
    Ummi, ja’alnallahu wa iyyana wa iyyakum minal ‘aidin wal faizin…. kullu ‘am wa antum bikhair….

    Selamat hari raya idul fitri, mari kembali pada kesucian.

    Wassalam..

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, Zian…

      Aamiin, Ya Rahman Ya Rahiim.
      Alhamdulillah, senang mendapat doa di hari mulia Ramadhan dan Syawal yang bakal menjelang esoknya. Semoga kebaikan juga selalu mengiringi Zian dan keluarga di sana.

      Terima kasih. Selamat Hari Raya. Maaf Zahir dan Bathin.
      Salam fitrah yang diberkati Allah. 😀

  10. Andai jemari tak sempat berjabat.
    Jika raga tak bisa bersua.
    Bila ada kata membekas luka.
    Semoga pintu maaf masih terbuka.
    Selamat Iedul Fitri
    Mohon maaf lahir bathin

    salam tuk keluarga dari Batavia.

    • Salam hormat mas Cenya95,

      Ramadhan membasuh hati yang berjelaga
      Saatnya meraih rahmat dan ampunan-Nya
      Untuk lisan dan sikap yang tak terjaga
      Mohon dibukakan pintu maaf yang sebesar-besarnya.
      Selamat Hari Raya Idul Fitri 1 Syawal 1432 H Maaf zahir dan bathin
      Minal Aidin Wal Faidzin Taqabalallahu minnaa wa minkum.

      Terima kasih dan salam takzim kembali untuk keluarga di Batavia. 😀

    • Aamiin… Ya Rabbal’alamiin.
      Mudahan kita termasuk golongan yang diredhai Allah di dunia dan di akhirat.

      Terima kasih Abalaboy. Selamat Hari Raya, maaf zahir bathin.
      Salam ramadhan yang mulia. 😀

    • Selamat Hari Raya juga buat sahabat guru, Pak M. Mursyid yang dihormati. Saling bermaafan sesama kita semoga diberkahi Ilahi.

      Terima kasih sudi bertandang di syawal yang bakal menjelma sebentar lagi. Semoga diterima Allah segala amal ibadah sepanjang Ramadhan tahun ini.

      Maaf zahir bathin.
      Minal Aidin Wal Faidzin Taqabalallahu minnaa wa minkum.
      Salam Ramadhan yang mulia.

    • Terima kasih Kang CM atas ucapan Iedul Fitrinya. Mohon maaf jua dari saya sepanjang silaturahmi terjalin di maya selama ini. Semoga selalu sukses dalam kehidupannya.

      Selamat Hari Raya, maaf zahir batin.
      Salam Syawal mulia dari saya buat Kang CM dan keluarga di Madura. 😀

  11. Assalamualaikum Fatimah,
    apa kahabar awak, nampaknya tahun ini rakyat Malaysia menyambut 2 perayaan : Syawal dan hari Kemerdekaan.

    Di hari yang mulia ini saya ingin mengucapkan selamat menyambut hari raya Aidil Fitri kepada awak sekeluarga,
    ja’alnallahu minal ’aidin wal faaizin, maaf zahir dan batin.

    Tak lupa juga selamat Hari Merdeka kepada seluruh rakyat Malaysia.

    Salam ingatan yang tulus ikhlas, jarang berhubung tidak semestinya saya lupa,
    bintangzohra, S’pura

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, sahabatku Zohra…

      Alhamdulillah, saya sihat dan baik sahaja. Didoakan Zohra juga demikian sama. 😀

      Tahun lepas, hari kemerdekaan di Malaysia, disambut dalam bulan Ramadhan. Tahun ini pula pada Syawal yang tentu sekali memeriahkan lagi suasana dua perayaan tersebut. Sangat jarang dapat meraikan dua perayaan serentak secara seluruh negara.

      Terima kasih untuk ingatan berpanjangan dari Zohra, walau kita jarang bersapa, namum diharap silaturahmi antara dua negara yang pernah bersatu dahulunya bisa terjalin kukuh hingga akhir nanti.

      Selamat Hari Raya. Maaf zahir dan batin
      Salam manis di akhir Ramadhan. 😀

  12. Bila nanti tangan jauh tuk meraih
    Bila nanti jaringan sibuk
    Bila nanti warnet jauh

    Setidaknya saat ini masih dapat koment
    Setulus hati mengucapkan
    Selamat Idul Fitri, Mohon maaf lahir & batin

    Selamat Hari Raya Idul Fitri 1432H
    Mohon maaf lahir bathin

    • Hai mas Roy Rey…

      Senang menerima ucapan dan kunjungan dari sahabat yang lama sudah tidak didengari khabarnya. Semoga sehat dan bahagia di eidul fitri bersama keluarga.

      Ucapannya sangat menarik sekali sesuai dengan dunia maya yang selalu macet tika perayaan menjelma. 😀

      Sajadah indah nan berseri, jadi hiasan di hari nan suci. Terima kasih kunjungan diingati, Mudahan wajah sentiasa berseri-seri

      Taqobbalolluminna waminkum, mohon maaf lahir dan batin.
      Selamat hari lebaran. 😀

  13. Assalamualaikum. Meski mata tak dapat bertatap dan jemari pun tak juga berjabat, seiring takbir yang menggema, maka saya dan keluarga mengucapkan Selamat Hari Raya Idul Fitri 1 Syawal 1432 H. Mohon Maaf lahir dan batin.

    Wajidi (Banjarmasin, Kalimantan Selatan, Indonesia)

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, mas Wajidi yang dihormati…

      Mesej raya yang indah dan memberi pesan yang baik buat semua. Semoga kemaafan kita bisa diberkahi Allah swt.

      Bunga melati bungan kasturi, mekar indah dalam jembangan.
      Sucikan hati di hari fitri, salah dan dosa mohon dimaafkan.

      Selamat hari raya idul fitri 1431 H.
      Mohon maaf lahir dan bathin.

  14. Assalamu alaikum Bunda…

    Di tengah kesibukan berhari raya, saya masih saja menyempatkan diri mampir ke rumah ini. Wahai bunda yang baik hati, saya mohon maaf atas segala kesalahan dan kehilafan yang mungkin sengaja atau tidak sengaja saya lakukan. Semoga kita menjadi pantas beroleh kemenangan di hari yang di nanti.

    Selamat Berhari raya Idul Fitri bunda, minal aidin wal faidzin, mohon maaf lahir dan batihn.
    Salam hangat dari negeri seberang.. 😀

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, Legy Masyhury…

      Alhamdulillah, senang dikunjungi Masyhury walau sedang sibuk dengan persiapan hari rayanya. Pasti kemeriahan terasa bila sudah berkumpul sesama ahli keluarga tercinta. 😀

      Aamiin… Ya Aziiz Ya Muhaimin. Terima kasih untuk doa yang dilampirkan bagi kesejahteraan di hari lebaran ini. Semoga kita semua dirahmati Allah pada hari kemenangan setelah sebulan berpuasa.

      Satu Syawal menjelang tiba,
      Takbir bergema mengetarkan jiwa,
      Sekiranya ada salah dan dosa,
      Ampun dipinta dihari mulia.

      Selamat hari raya. Maaf zahir batin.
      Salam hangat kembali. 😀

  15. Kembang mawar sungguh lah indah,
    Di tengah halaman jadi hiasan,
    Harum IDHUL FITRI tercium sudah,
    Salah dan khilaf mohon di ma’af kan,
    ____________
    Minal aidin walfa izhin
    Mohon ma’af lahir dan bathin.

    • Hai Saipuddin…

      Mawar berseri dipagi Hari
      Pancaran putihnya menyapa nurani
      SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI
      MOHON MAAF TANDA DIBERKATI
      KEPADA TUHAN RABBUL ‘IZZATI

      Semoga ceria di hari lebaran
      Salam Ramadhan yang mulia. 😀

  16. Selamat Idul Fitri 1 Syawal 1432 H
    Mohon maaf lahir dan batin
    Semoga Allah SWT senantiasa mengampuni segala dosa dan kesalahan kita serta menerima semua amal ibadah kita Amiiin.

    Salam,
    Muhammad Mufti
    HALAMAN PUTIH

    • Aamiin… Ya Ghaffar Ya Rahiim…
      Mudahan siraman ampunan Yang Maha Pengampun akan dilimpahi ke atas kita selama mana kita selalu sadar diri dan insaf atas dosa-dosa yang kita lakukan di sepanjang hidup ini.

      Terima kasih mas Muhammad untuk doa yang baik buat kita semua.
      Selamat menyambut hari lebaran dan maaf juga dipohon selama silaturahmi yang kurang mengesankan selama ini.

      Salam hormat. 😀

  17. Assalamu’alaikum…
    Sangat lama saya tak berkunjung kesini…
    Apa kabar Bunda?
    Selamat Idul Fitri juga dari saya, Minal Aidin walfaidzin, Semoga kita bisa kembali fitri dan mendapat ampunan dari Allah SWT

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, nanda Dedekusn…

      Alhamdulillah, bunda sihat dan baik sahaja. Didoakan Dede demikian sama di sana. Bunda sangat gembira menerima kunjungan dan ucapan Dede di hari lebaran yang membahagia sesiapa sahaja yang sudah memperolehi kemenangan di Ramadhan al-Mubarak.

      Maafi bunda kerana sudah lama juga tidak menyapa nanda Dede. Bukan tidak pernah ke blog nanda, malah sering kali berlaku “hanging” dan koneksi yang sangat buruk sekali hingga melemahkan rasa mahu bw ke mana2 dan hanya menunggu tetamu di laman bunda sahaja.

      Terima kasih masih ingat sama bunda. Mudahan silaturahminya tetap terhaga baik seperti dulu dan akan berusaha untuk membalas kunjungan nanda ini.

      Aamiin… Ya Aziiz Ya Jabbar, mudahan kita diampuni Allah selalu.
      Selamat Hari Raya, maaf zahir dan bathin.

      Salam Syawal yang bening. 😀

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, mas Indra….

      Terima kasih untuk ucap selamat buat negara saya dan hari lebaran yang sedang berlangsung. Aaamiin.. Ya Muhamiin Ya Jaliil. Semoga doa-doa yang kita panjatkan ke hadrat Ilahi akan dimakbulkan buat kesejahteraan dan kebahagiaan kita di dunia dan di akhirat.

      Dengan rasa besar hati dan senangnya, saya sudah menitip kartu lebaran idul fitri dan sudah saya paparkan di dalam posting khas raya di atas. 😀

      Terima kasih atas penghargaan dari pemberian kartu tersebut. tidak menyangka kemeriahan iedul fitri bisa dirai dengan cara pemberian seperti ini.

      Salam Syawal yang ceria dan semoga keluarga besar Ejawantah akan berbahagia di lebaran ini. 😀

  18. Sama-sama Bunda,
    Idul Fitri segara tiba… sebagai manusia biasa tentunya saya memiiki banyak salah dan dosa terutama dalam berkomentar dan penulisan,
    Minal aidzn walfaidzin, maafkan lahir bathin

    • Iya nanda Dedekusn, bunda juga sama. Mudahan banyak kebaikan kita perolehi dalam bersilaturahmi bagi pertukaran idea dan hikmah untuk kebijakan bersama. Semoga diredhai Allah dan ditambahi ilmu pengetahuan.

      Selamat Hari Raya, maaf zahir bathin.
      Salam ceria Dede. 😀

  19. Saya Irfan Handi beserta keluarga mengucapkan

    SELAMAT HARI RAYA IDUL FITRI 1432 H.

    “MINAL AIDIN WALFAIZIN, MOHON MAAF LAHIR DAN BATHIN.”

    • Selamat Hari Raya Iedul Fitri dan ceria menyambutnya sebagai tanda kemenangan dalam perjuangan di bulan Ramadhan yang lalu.

      Iya, tiada yang lebih sedih tika Ramadhan yang dijanjikan Allah dengan ganjaran berlipat ganda tetap berlalu pergi meninggalkan kita. Berdoalah agar ada pertemuan lagi dengannya di masa depan. Aamiin.

      Terima kasih hadir bertandang.
      Salam mesra dan maaf zahir batin. 😀

  20. Assalamu’alaikum wr.wb. mbak Siti Fatimah dengan keluarga.

    Besyukur saya masih mampu melangkah di dunia maya ini setelah beberapa waktu jeda.
    Dalam sela-sela takbir yang bergaung agung dengan tulus saya sampaikan:

    SELAMAT HARI RAYA IDUL FITRI 1 SYAWAL 1432 H. MOHON MAAF LAHIR BATIN.
    Tolong bukakan pintu maafmu
    ijinkan aku masuk
    dan keluar sebagai manusia baru
    pantaskah aku mendapat maafmu?
    karena tulisan dan ucapanku?
    berilah aku kesempatan untuk bertobat
    terima kasih.
    Semoga Tuhan selalu melimpahimu dengan kesehatan, kedamaian dan kebahagiaan. Amin.

    Wassalamu’alaikum wr.wb.

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, Eyangkung yang dihormati selalu…

      Terharu membaca nukilan kata yang dibariskan di komentar ini. Juga sangat senang disapa kembali oleh Eyangkung yang sudah sepi beberapa waktu di dunia maya. Didoakan selalu sihat dan bahagia bersama isteri dan anak-anak di hari gembira hari raya.

      Ramadhan membasuh hati yang berjelaga
      Saatnya meraih rahmat dan ampunan-Nya
      Untuk lisan dan sikap yang tak terjaga
      Mohon dibukakan pintu maaf yang sebesar-besarnya.

      Selamat Hari Raya Idul Fitri 1 Syawal 1432 H Maaf zahir dan bathin
      Minal Aidin Wal Faidzin Taqabalallahu minnaa wa minkum

      Terima kasih sudi bertandang dan memberi khabar baik akan kehadiran Eyang di maya.

      Salam mesra dan ceria selalu buat Eyangkung di sana. 😀

  21. Salam Takzim

    Usaha menambah sahabat terkadang salah
    Usaha menambah ilmu terkadang keliru
    Dipenghujung Romadhan yang penuh berkah
    kusambut Aidil Fitri dengan rindu

    Mohon maap segala salah
    Mohon maap kekeliruan itu
    Minal Aidin wal Faidin

    Izin menyimpan kartu lebaranya ya bunda
    Salam Takzim batavusqu

    • Salam takzim dan hormat buat Kang Zipoer7…

      Terima kasih untuk ucapan yang mengesankan. Insya Allah usaha menambah sahabat bisa membawa berkah. Usaha menambah ilmu bisa membawa rahmat untuk kemenjadian diri dan kebijaksaan hikmah.

      Mawar berseri dipagi Hari
      Pancaran putihnya menyapa nurani
      SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI
      MOHON MAAF TANDA DIBERKATI KEPADA TUHAN RABBUL ‘IZZATI.

      Maaf zahir bathin juga kang.
      Salam bahagia di aidil fitri bersama keluarga di Batavia. 😀

  22. Assalamu’alaikum Cikgu Ct…

    Di kesempatan ini saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri.. Maaf Zahir & Batin buat cikgu… semoga bergembira di samping keluarga tersayang..

    Salam Kemerdekaan… semoga negara kita selamat dari bala bencana… aman makmur.. bertambah maju dan sentiasa dalam lindungan Allah swt… amin…

    Salam ceria & mesra selalu….

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, Tiara…

      Saya juga sama ingin memohon kemaafan untuk silaturahmi yang terjalin selama ini. Terima kasih sudi bersahabat dan saya senang dapat mengenali Tiara di Banting, Selangor. Mudahan kegembiraan bersama sanak saudara akan lebih menceriakan susana hari raya di kampung. Sup Engklish tu dah buat ke belum ? 😀

      Salam merdeka juga buat Tiara dan semoga negara kita akan aman makmur dan berkembang maju. Semoga kita dapat menjadi rakyat yang berguna buat bangsa dan negara.

      Aamiin Ya Rabbal’alamiin untuk doa yang dilampirkan. Didoakan Tiara sekeluarga juga demikian sama.

      Selamat Hari Raya, maaf zahir dan batin.
      Salam manis dan mesra selalu. 😀

  23. Selamat Idul Fitri 1432 H
    Mohon maaf lahir dan batin
    Semoga Allah SWT senantiasa mengampuni segala dosa
    dan kesalahan kita serta menerima semua amal ibadah kita
    Amiiin.

    • Hai Merliza…

      Selamat Hari Raya, maaf zahir dan batin juga.
      Aamiin, Ya Razzak Ya Kuddus. Mudahan dosa-dosa kita diampuni Allah hendaknya dan amal diterima baik di sisi-Nya.

      Terima kasih sudi bertandang dan menyapa.
      Salam kenal dari saya. 😀

  24. Assalamu’alaikum wr.wb. Bu Siti Fatimah & kel …

    Bismillahhirrahmannirrahim
    Ambil daun jalin ketupat,
    ketupat dijalin daun kelapa,
    andai jari tak dapat berjabat,
    tapi kata masih bisa berucap…

    10 jari tersusun rapi,
    melati pengharum hati pengganti diri,
    mohon maaf setulus hati …
    SELAMAT HARI RAYA IDUL FITRI
    Taqobbal Allahu minna wa minkum
    Minal aidin walfaidzin
    Mohon maaf lahir & bathin – Amin!

    Sekaligus salam merdeka utk bangsa dan negara ibu 😛

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, @brus…

      Indah nian pantun dilafaz, saya jadi asyik membacanya.

      Bersyukur kita kepada Allah Taala
      Diizinkan berpuasa dengan sempurna
      Bulan Ramadan yang penuh rahmatnya
      Diganti Syawal yang penuh mesra
      Disamping kita menyambut Raya
      Silatulrahim dipereratkan jua

      Jika ada jarum yang patah
      Jangan disimpan di dalam peti
      Jika ada silap dan salah
      Jangan disimpan di dalam hati

      Selamat Hari Raya, maaf zahir dan bathin.
      Taqobbal Allahu minna wa minkum
      Minal aidin walfaidzin

      Terima kasih @brus.untuk ucapan selamat merdeka buat negara tercinta saya, Malaysia. Semoga Indonesia juga selalu makmur dan sejahtera.

      Salam ceria di hari raya. 😀

  25. Selamat Hari Raya Idul Fitri 1432 H

    Mohon Maaf Lahir dan Batin

    “Semoga Allah menerima (puasa) kita dan menjadikan kita kembali (dalam keadaan suci) dan termasuk orang-orang yang mendapatkan kemenangan”

    salam

    • Salam hormat sahabatku, HE.Benyamine…

      Senang menyambut ucapan selamat hari raya dari mas Ben. Lama kita tidak saling bersapa. Maaf mas, mutakhir ini koneksi internet saya sangat tidak bersahabat, hanya bisa bermain di laman sendiri sahaja. Makanya, tidak aktif untuk BW ke blog teman2 bagi memberi ucapan hari raya.

      Aamiin… Ya Rabb, mudahan segala ibadah kita diterima Allah dan diganjari dengan janji-Nya yang Maha Rahmat.

      Selamat hari raya Iedul Fitri, maaf zahir batin. Didoakan sihat dan semakin sukses dalam kerjayanya. Mudahan silaturahmi ini tetap baik di masa depan.

      Salam mesra selalu.

  26. Lama tidak berkunjung Ibu. Dalam kesempatan ini izinkan saya pohonkan ucapan Minal aidin wal faidzin. Mohon maaf lahir batin.

    Semoga di hari mendatang, kesuksesan selalu bertamu pada kita. Amin

    • Alhamdulillah, senang dikunjungi oleh Zulmasri. Iya benar, saya juga demikian sama. Sangat lama tidak bermain di blog Zulmasri. Semoga selepas ini, bisa mencoret sesuatu di sana lagi bagi menyambung silaturahmi dan bertukar hikmah yang bermanfaat.

      Aamiin… Ya Ghaffar Ya Haliim.
      Mudahan Allah memberi kurnia kejayaan dalam semua acara kehidupan yang kita lalui di dunia dan di akhirat.

      Selamat Hari Raya Aidil Fitri.
      Maaf zahir dan bathin.

      Salam mesra. 😀

  27. Alaikum salam wr wb, Mbak Fatimah yang tulus hati..
    Taqabalallahu minna wa minkum. Mohon maaf lahir batin atas segala salah ucap dan sikap selama kita bermuzakarah dalam ranah keimanan ini.

    Selamat merayakan hari kemerdekaan ke-54 Negeri Jiran, Negeri Sahabat, Malaysia.
    Semoga keakraban dalam lingkup kebangsaan dan keimanan di antara kita semakin erat dan dirahmati Allah Swt. Amiin.

    Salam hari raya dan salam takzim dari Bandung-Pontianak, Indonesia.

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, mas Muxlimo yang dihormati…

      Iya, sama-samalah kita saling bermaafan atas setiap salah dan silap yang pernah dilalui dalam kata-kata tulis yang bisa meragut ketenangan sehingga menimbulkan bibit-bibit kekeruhan di hati tanpa disadari.

      Selamat Hari Raya Iedul Fitri, maaf zahir dan bathin. Mudahan kehadiran Syawal yang membahagiakan ini bisa menjadikan kita manusia baru yang fitri dalam meningkatkan kehidupan yang lebih bersyukur dengan segala kurnia Allah.

      Terima kasih mas untuk ucapan salam merdeka buat negara saya yang tercinta, Malaysia. Aaamiin… Ya Rabb, mudahan kedamaian dan kemakmuran selalu disirami atas kedua negara yang berjiran dan bersahabat ini.

      Salam ceria dan takzim. 😀

    • Hai Gaptek-Ancorez…

      Selamat Hari Raya Iedul Fitri juga dari saya.
      Maaf zahir dan bathin.

      Mudahan silaturahmi yang baik ini bisa berlanjutan di masa depan untuk kita saling berbagi ilmu dan hikmah yang bermanfaat.

      Terima kasih sudi bertandang berhari raya di laman ini.
      Salam mesra. 😀

  28. maaf terlambat hadir, selama libur tidak ada koneksi internet.. hehe 😀

    Taqobbal ya kariiim… amiiin
    Semoga Alloh SWT menjadikan kita sebagai insan yang lebih baik di bulan kemenangan ini dan di masa-masa yang akan datang.
    Maaf lahir batin ya bunda…

    Salam kemerdekaan juga untuk Malaysia, bersama kita wujudkan kedamaian di bumi Alloh SWT ^^

    • Hai mbak…
      Inda apa kok mbak, hadirlah pada luang masa yang bersahabat. senang mendapat kunjungan mbak di hari raya ini walau hanya di maya. 😀

      Aamiin… Ya Haliim Ya Kariim.
      Mudahan doa yang dilampir akan diperkenankan Allah dalam usaha menjadi hamba-Nya yang beriman dan taat kepada perintah-Nya.

      Di hari yang FITRI ini, dengan TULUS HATI
      Saya mengucapkan mohon MAAF LAHIR & BATHIN
      Semoga ALLAH selalu membimbing kita Bersama di jalan-NYA

      Terima kasih untuk salam merdeka buat negara tercinta saya, Malaysia. Didoakan negara Indonesia juga dilimpahi kemakmuran dan kedamaian. Semoga persahabatan maya kita ini bisa membuktikan kemakmuran dua negara ini. 😀

      Salam manis dan ceria selalu.

  29. Selamat Idul Fitri 1432 H dan Selamat Merdeka untuk Malaysia

    Mohon maaf atas segala salah dan khilaf saya selama ini ya, Mbak, batin dan lahir; taqabalallahu minna wa minkum…. teriring doa pula semoga Malaysia semakin jaya dan damai bagi penghuninya.

    Salam damai dan hangat persaudaraan dari Jogja
    ~akhmad muhaimin azzet~

    • Salam takzim mas Amazzet….

      Diharap hari yang fitri ini kita bisa menjernihkan hati dan mendamaikan jiwa atas segala dosa dan silap yang dilakukan sepanjang kehidupan berlangsung. Semoga Allah mengampuninya dan menerima amalan yang telah dilaksanakan. Aamiin.

      Demikian juga saya memohon maaf zahir dan bathin untuk salah silap dalam penuturan tulis selama bersilaturahmi. Hanya kebaikan yang selalukita harapkan dalam perkongsian ilmu.

      Terima kasih untuk ucapan selamat buat Malaysia. Semoga persahabatan antara dua negara secara diplomatiknya bisa selalu rukun dan damai.

      Salam mesra dan selamat Hari Raya, maaf zahir bathin. 😀

    • Selamat Harin Raya Iedul Fitri, Hajri.

      Semoga kebaikan selalu mengiringi kita dalam kehidupan mendatang setelah sebulan berpuasa untuk penyucian diri agar lebih fitrah dari sebelumnya.

      taqabbalallahu minna wa minkum.
      minal aidin wal faizin.

      Terima kasih hadirnya.
      Salam ceria di bulan Syawal. 😀

    • Selamat Hari Raya Iedul Fitri juga buat Adelays.
      Taqobalallahu minaa waminkum, taqobbal ya karim
      Kullu aam waantum bilkhairiin
      Mohon maaf zahir dan bathin.

      Terima kasih ya, atas kunjungannya. 😀
      Didoakan selalu sukses dalam rahmat Allah.

      Salam mesra selalu. 😀

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s