CT1. PATAH TUMBUH HILANG BERGANTI

Assalaamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakaatuh

AHLAN WA SAHLAN WA MARHABAN YA RAMADHAN AL-MUBARAK

5 RAMADHAN 1431H…. saksi penuh barakah memohon rahmat dari Allah Yang Maha Penyayang, dengan penuh takzim dan rendah hati SITI FATIMAH AHMAD KEMBALI MENYATU DIRI…..

Sahabat mayaku yang dihormati sekalian;

Tentu sahabat tertanya-tanya kemana menghilangnya blog LAMAN MENULIS GAYA SENDIRI (versi lama) dan pemiliknya, SITI FATIMAH AHMAD dalam tempoh hampir 30 hari yang lalu.

KINI… muncul kembali dengan blog LAMAN MENULIS GAYA SENDIRI GENERASI 2 (versi baru). Kemunculan blog baru ini ibarat PATAH TUMBUH HILANG BERGANTI setelah pelbagai onak dan duri dilalui dengan penuh tabah dan sakit di hati.

Sejarah itu kembali melakar dirinya dalam dunia penulisan maya yang penuh dengan segala risiko yang tak terjangkau peristiwanya.

Maafkan saya selama ketiadaan blog, saya tidak mengunjungi para sahabat sekalian, lantaran kesedihan atas kehilangan blog dalam tempoh beberapa detik disebabkan “PENCEROBOHAN YANG TIDAK BERMORAL DAN BERETIKA”. Hilang nilai peradaban kemanusiaan dan ketamadunan ilmu sejagat bagi menghormati hak-hak individu yang  bebas merdeka.


RINDU itulah yang menggamit hati ini untuk kembali menyatukan diri dan beraksi di pentas dunia penulisan maya dengan menjanjikan penulisan dalam pelbagai wajah gaya tulis dan wadah ilmunya.

Dunia penulisan adalah duniaku. Dunia penulisan penuh dengan risiko yang memungkinkan kita menangis tidak berlagu. Apa yang berlaku, menjadi pengalaman pahit dan kenangan duka yang tidak akan dilupa dalam ingatan.

DOAKAN SAYA, WAHAI SAHABAT SEKALIAN… AGAR TABAH DAN KUAT UNTUK MENGHADAPI HARI-HARI SETERUSNYA SEBAGAI PENULIS TANPA BUKU.

Sempena kehadiran Ramadhan mubarak ini, saksi kemunculan laman baru ingin saya mengucapkan:

SELAMAT BERPUASA DAN MENJALANI IBADAH DENGAN PENUH IKHLAS KERANA ALLAH TAALA.



Salam kemaafan juga dihulur, andai ada yang tersilap kata, tersalah bicara dan terkasar bahasa yang diutarakan selama hampir 2 tahun menghuni di blog WordPress.Com bersama para sahabat yang sudah mengikat keakraban di dunia maya ini.

*

 SalamFatima3SalamFatima 14 OGOS 2010 (SABTU)/ 1124 MALAM – BANDAR SRI AMAN, SARAWAK


AKU….. KEMBALI DENGAN SENYUMAN DAN KEKUATAN YANG AMPUH UNTUK MEREDAH SEGALA BADAI DAN MEREMPUH SEGALA RINTANGAN BAGI MENEMPUH DUNIA BARU YANG AKU SENDIRI BELUM TAHU HUJUNG PENGKALANNYA.

TERIMA KASIH SAHABAT…..  KERANA MASIH SUDI HADIR BERKUNJUNG UNTUK MEMULAI DUNIA BARU BAGI SITI FATIMAH AHMAD DAN LAMAN MENULIS GAYA SENDIRI G2 UNTUK BERAKSI AKTIF DI MEDAN MAYA.


HARI INI…..KU MULAI LANGKAH PERTAMA BAGI PUSINGAN KEDUA


Advertisements

172 thoughts on “CT1. PATAH TUMBUH HILANG BERGANTI

  1. Diawal ramadhan ini, perkenankan saya mengucapkan selamat berpuasa ramadhan. Semoga puasa kita diterima Allah SWT. Amiiin

  2. Pantas saya kemari beberapa kali rumahnya tak ada, ternyata benar ada masalah rupanya. Mudah2an tak lagi terulang sehingga ngeblog tak terhambat.

    Selamat berkarya di rumah baru dan selamat menunaikan ibadah shaum ramadhan

    • Halaman Putih…. Terima kasih sudah berusaha ke blog lama yang dicuri orang. Itulah masalahnya yang saya hadapi selama 30 hari yang lalu. Insya Allah… ngeblognya tetap bersemangat.

      Salam ramadhan juga dan selamat berpuasa.
      salam mesra selalu.

  3. Alhamdulillah, akhirnya Umi Siti bisa eksis lagi di blog, saya sangat prihatin karena blog yang lama di tutup, sangat disayangkan. Kronologisnya sendiri sampai sekarang belum tahu persis. Teruslah menulis Umi Siti, kami selalu menyokong dan menanti tulisan tulisan bagus lainnya. dari masa ke masa. Semoga selalu berjaya buat Umi Fatimah

    • Alhamdulillah juga RuangHatiku.
      Senang menerima kunjungan semula. Blog lama saya bukan ditutup tetapi dicuri oleh mereka yang tidak bertanggungjawab. sampai kini riwayatnya kurang jelas dan saya sangat sedih dengan kehilangannya.

      terima kasih RuangHatiku atas semangat yang dijulang. Insya Allah akan terus menulis hingga ke titisan dakwat terakhir. Amiin… mudahan akan selalu mencapai kejayaan. Salam hangat dari saya.

  4. Selamat datng kembali bu, semoga bisa menulis dengan lebih bebas lagi di G2 ini 😆
    Btw, kenapa bu dengan blog nya yang lama ❓ 😕
    Salam hangat serta jabat erat selalu dari Tabanan

    • Terima kasih mas Sugeng atas doanya. Saya akan terus menulis untuk manfaat bersama walau hati ini masih pedih dan sedih. Blog saya dicerobohi dan dicuri. hilang tanpa pesan sehingga kini.

      Salam hangat kembali dan jabat erat juga.

  5. Mohon maaf atas ke khilafan kata selama ini, ruanghati ucapkan selamat menunaikan ibadah puasa di Bulan Suci Ramadhan, semoga semua amalan-amalan kita diterima dan diberkahi Allah di bulan penuh berkah ini, salam hangat dari lubuh hati terdalam

  6. Akhirnya bisa kembali menemui ibu SITI FATIMAH AHMAD setelah hampir 1 bulan menghilang dari peredaran. Tentu tidak mudah untuk memulai yang baru setelah sekian lama eksis dengan tulisan2 yang menjadi kekuatan kita dimasa lalu. Dengan susah payahnya kita menulis artikel-artikel dengan menuangkan segenap rasa, jiwa, dan perasaan sehingga terkumpul berpuluh-puluh tulisan, tiba-tiba hancur dalam sekejap tanpa jejak. Ini menyakitkan dan membuat kita kadang merasa bertanya-tanya, apakah gerangan kesalahan kita sehingga ada oknum yang dengan teganya melakukan kekacauan ini dengan mengobrak-abrik bloh yang kita miliki. Saya pribadi jika mengalami hal ini tentu akan frustasi dan mungkin tidak ada selera untuk menulis lagi.

    Syukurlah hal itu tidak terjadi pada ibu. Ibu kembali bangkit dan mencoba menata sesuatu lewat tulisan2 yang menggelegar. Salut dan tahniah atas kebangkitan tersebut. Semoga kejadian pencerobohan tidak terulang lagi dan ibu bisa tampil dan tunjukkan kepada si penceroboh itu bahwa ibu kuat dan tak lemah sehingga ia tidak bisa tertawa.

    Tak lupa juga saya ucapkan selamat menunaikan ibadah puasa ramadhan 1431 H. Mohon maaf apabila selama ini ada komentar saya yang tak berkenan selama saya berkunjung ke blog ibu terdahulu. Semoga ramadhan kali ini menjadikan kita insan yang mampu meningkatkan amal ibadah dan semakin mendekatkan diri kepada Allah SWT. Amin Ya Rabbal Alamin.

    • Sungguh bersemangat membaca tulisan Ifan. Saya senang sekali dengan kata-kata yang ditujahkan. Penuh motivasi dan memberi kekuatan untuk terus maju ke depan. Insya Allah, peristiwa pahit dan sedih ini menjadi pengajaran buat saya juga buat semua.

      harapan saya, blog saya yang lama itu dapat dikembalikan ke ruang maya walau saya tidak dapat memilikinya lagi. Khazanah ilmu saya masih banyak yang belum saya backup kerana tidak menyangka hal ini berlaku.

      Insya Allah, kehilangan blog itu tidak akan melemahkan semangat juang saya dalam dunia penulisan. Terima kasih Ifan atas doa dan kiriman semangat dari jauh.

      Amiin.. atas doa yang dilampirkan. Selamat berpuasa dan semoga dirahmati Allah. Salam mesra dari saya.

    • Hai Bali Villa….. Selamat berpuasa juga dari saya. terima kasih atas penghargaannya. Blog saya biasa2 sahaja. Salam kenal.Insya Allah kembali bersemangat dan tidak pernah rasa kalah mahupun menyerah.

      Terim kasih ya sudah berkunjung.
      Salam mesra dari saya.

  7. Assalaamu ‘Alaikum
    Ok …komennya di ulanag aja yg prtama kayany terkena spam.
    Selamat datang kembali bunda smoga jalan dakwah kita senantiasa mdpt ptolongan Allah.
    Selamat menunaikan ibadah Shaum Ramadlan 1431 H
    Salam Hangat slalu dari Kota Hujan
    Wasslaam

  8. akhirnya bisa bersua kembali dalam ikatan silaturahmi melalui untaian kata walau kadang tak bermakna

    selamat menunaikan ibadah puasa
    salam dari pamekasan madura

  9. Assalamualaikum bunda.

    Salam Ramadhan bunda.

    Artikel di atas menarik untuk diberi komentar khususnya pada petikan ini..”Dunia penulisan adalah duniaku. Dunia penulisan penuh dengan risiko yang memungkinkan kita menangis tidak berlagu. Apa yang berlaku, menjadi pengalaman pahit dan kenangan duka yang tidak akan dilupa dalam ingatan. ”

    Benar Bunda, kesedihan itu memang patut. Apatah lagi mengenangkan koleksi tulisan itu juga merupakan rakaman kisah hidup yang ditulis dari hati untuk hati.

    Agar kesedihan yang sama tidak berulang. Ambo cadangkan bunda mulai memiliki hosting dan domain berbayar. Ia ibarat memiliki tanah dan rumah sendiri. Tidak lagi menumpang kepada wordpress. Maklumlah mereka yang punya tanah dan rumah itu, sudah pasti peraturan di tangan mereka. Memiliki hosting dan domain berbayar membolehkan kita ‘back up’ semua tulisan yang terdahulu andai sesuatu yang tidak diingini berlaku.

    Untuk maksud itu , saya cadangkan bunda cuba hubungi pihak penyedia hosting yang ambo sediakan linknya di sini untuk keterangan lanjut. Ambo juga sedang menggunakan servis mereka , alhamdulillah cemerlang setakat ini.

    http://www.netkl.com/hosting.html

    Salam ceria & inspirasi

    “Pray Hard, work smart & Creative”

    Assalamualaikum

    • Wa’alaikum salam Fathuri dan salam Ramadhan juga dari bunda.

      Terima kasih Fathuri atas cadangan dan saranan yang bernas dan sangat menarik tersebut. Bunda sudah ke laman itu. Jika bunda rasa ada tarikannya nanti, insya Allah bunda akan melakukan yang sama. buat masa ini, cukuplah apa yang ada sebagai wadah perkongsian ilmu sementara.

      Segala apa yang telah berlaku akan menjadi iktibar untuk tidak mengulangi kesilapan yang sama. Mudahan Allah membuka pintu hati mereka yang mencuri blog bunda untuk “visible” blog tersebut agar bunda dapat meraut kembali hasil karya bunda yang tak sempat di”backup”kan.

      Terkadang bunda terfikir, apakah salah yang telah bunda lakukan sehingga sanggup menreka menganiayai bunda ?

      Terima kasih Fathuri kerana telah hadir berkunjung. Bunda senang dan gembira sekali. Salam mesra dari bunda selalu. 😀

    • Selamat datang juga ke blog saya mas Teguh. Blog baru ini sebagai mengganti blog yang telah dicerobohi dan dicuri oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

      Selamat menjali puasa juga dari saya.
      Salam mesra selalu.

  10. Assalamu’alaikum

    Akhirnya bisa bersua kembali dengan Bunda … setelah rindu lama tak jumpa 😉

    btw gimana nasib tulisan2 di laman yang lama, adakah terarsipkan .. sayang bila hilang 😦

    Met Shaum mohon maaf lahir n bathin

    • Wa’alaikum salaam Kang KC.
      Alhamdulillah… kembali bersapa kita di maya. Terima kasih Kang KC kerana sudi berkunjung. Kebanyakan karya2 yang terakhir dan terkini; tidak sempat diarsipkan. kekesalan yang tak terkata dan membuat hati sangat terluka kerana semuanya hilang dalam sekelip mata.

      Selamat berpuasa juga, dimaafi dan maaf kembali.
      Salam mesra dari saya. 😀

  11. Sama2 Bunda, selamat menjalankan ibadah Ramadhan, semoga di bulan yg penuh barokah dan magfirah ini kita mampu mengoptimalkan ibadah, muamalah dan shadaqah kita lillahhi ta’ala. Amin

    Senang sungguh mendapati Bunda dgn laman yg baru dan menjanjikan.

    • Hai Fanya….Mudahan amal ibadah kita diterima Allah SWT. Amiin… Ya Rabb.

      Terima kasih sudi mampir dengan senangnya. Insya Allah akan menyajikan ide2 menarik untuk kongsian bersama pada masa mendatang. Salam ceria dari bunda. 😀

  12. Assalamu’alaikum,
    Saya sangat bersyukur Ibu CT bisa kembali. Semoga semakin sukses.
    Selamat berpuasa, mohon maaf atas segala kekhilafan.
    I miss u 2. Have a nice day.

    Wassalamu’alaikum

  13. blue senang bunda kembali
    semoga unda sehat selalu disana y
    apapun kesibukannya jangan pernah lupa sholat dan beristirahat y,bundaku tersayang
    lama sekali blue emnanti kabar bunda

    met menikmati ibadah puasanya y,bunda……hehehe
    maafkan jika blue ada salahnya
    salam hangat dari blue

    • Alhamdulillah…. bunda sihat selalu.
      Senang menerima kunjungan semula dari nanda Blue setelah sekian lama menghilang.

      Terima kasih atas kiriman doa yang baik dari nanda dan berharap nanda juga keluarga di sana juga tenang, sehat dan dapat menjalani ibadah puasa dengan penuh kesejahteraan.

      Kemaafan yang dipinta, dimaafi dan bunda juga serupa.
      Salam hangat kembali dari bunda di Sarikei, Sarawak. 😀

  14. Assalamualikum Wr. Wb
    Bunda Siti, Selamat datang kembali didunia maya, yang lalu biarkanlah berlalu. Patah tumbuh hilang berganti, esa hilang dua berbilang.
    Tahniah dengan blog yang baru dan selamat Ramadhan.

    • Wa’alaikum salaam Wr.Wb Nanda Aldy…
      Alhamdulillah… bunda kembali walau hati masih sedih dan berduka. Terima kasih atas segala bantuan dihulur yang tidak mampu bunda balas dengan susah payahnya mencari titik pertemuan kepada punca permasalahan yang berlaku.

      Hanya Allah sahaja yang dapat membalas segala jasa nanda dan teman2 nanda di sana. Bunda sungguh terharu mengingatkan blog yang banyak berbudi dan berjasa itu. Semoga akan ada keajaiban yang tak dijangka berlaku.

      Terima kasih atas ucap selamat dan selamat berpuasa juga dari bunda. Salam mesra selalu. 😀

    • Darahbiroe… Selamat buat blog baharu kita. Mudahan pembaharuan ini memberi inspirasi yang lebih mantap.Insya Allah akan tetap bersemangat ngeblog.
      Selamat berpuasa juga.
      Salam ceria selalu. 😀

  15. Assalaamu’alaikum…

    Alhamdulillah … apapun itu, Siti tetap dengan ala sendiri, semoga Siti memperoleh hikmah dari semua yang telah terjadi baik pada lamannya maupun yang lainnya.

    selamat menjalankan ibadah Ramadhan, moga dapat menggapai tujuan dari puasa di bulan yang penuh kemuliaan dan kesucian ini.

    Salam hangat selalu … rindu yang selalu ada dalam silaturahim.

    • Wa’alaikum salaam sahabat HE.Benyamine..
      Terima kasih untuk bersama menyerikan langkah pertama LMGS Gen2 di maya pada ini.

      Alhamdulillah… terima kasih atas doanya dan insya Allah akan memperbaharui konsep gaya sendiri dalam penulisan.
      Selamat berpuasa dan salam hangat kembali.

  16. sungguh disayangkan memang bunda, blog yang sudah kita kelola dengan susah payah akhirnya harus tamat riwayatnya, tapi syukurlah, bunda masih berkenan berbagi dengan membuat blog baru. semoga tetap mampu menjadi media utk berbagi dan bersilaturahmi. selamat menunaikan ibadah puasa, semoga kita bisa menjalankannya dengan khusyu’ sebulan penuh. salam.

    • Sahabat guru, Pak Sawali…. itulah kesedihan yang saya alami, tidak tahu kenapa saya diperlakuan sedemikian dalam sekelip mata hilang segala penulisan dan karya yang sangat bernilai. Hanya dengan bangkit kembali dan sokongan teman2 sekalian, saya meniti waktu mendatang dengan harapan yang menggunung tinggi meneruskan impian menulis.

      Terima kasih kerana berkunjung dan memberi sokongan.
      Selamat berpuasa dari saya. Amiin… atas doanya.
      Salam ramadhan yang mulia.

  17. Kembali menuliskan catatan untuk bunda sekedar mengingatkan bahwa ada kawan dari desa terpencil di Borneo yang pernah menuliskan komentar di halaman yang lama.
    Miss you much.

    • Hai Akhta… insya Allah, bunda masih ingat lagi. Tidak akan lupa ada kawan dari desa terpencil dari Borneo yang pernah mencatat komentar di laman lama.

      Terima kasih sudi berkunjung lagi ke laman baru ini. Bunda senang mengetahuinya.Harap betah ke mari lagi.
      Salam hangat dari bunda. 😀

  18. Alhamdulillah, akhirnya Ibu Sirti bisa ngeblog lagi,
    ikut prihatin dgn blog lamanya yg ditutup.
    Selamat menunaikan ibadah puasa ramadhan.
    Mohon maaf lahir dan bathin.
    Semoga puasa kita kali ini mampu meraih ridhoNYA,amin
    salam hangat utk keluarga.
    salam

  19. Assalamualaikum wr wb ..
    Sebelumnya saya ucapkan selamat menunaikan ibadah puasa smoga senantiasa memperoleh barokah di bulan yang penuh rahmat ini…

    Sejuta pertanyaan terlintas didada ttg hilangnya seorang sahabat yang baik dan bersahaja…
    Kini terjawab sudah.., ternyata ada musibah yang membuat sedih dihati…
    Atas perbuatan orang yang semena mena ….semoga bunda sll diberikan kekuatan hati, ikhlaskan saja apa yang telah hilang anggaplah sebagai amal yang kelak akan menuai balasan yang setimpal…
    Yang terpenting sekarang bunda sudah exis kembali..dan ini membuat kami semua bahagia.., tampil dg blog baru yang tidak kalah cantik dari yang lalu.., dan isinya pun pasti akan sll cantik menggugah kalbu…
    Sabar , tabah adalah pakaian yang sll dikenakan bunda tuk menghiasi selama ramadhan ini, dan smoga kedepan akan melahirkan karya karya yang lebih menarik lagi…..
    Kiranya demikian harapan kami, dan karya bunda sll kami nantikan…

    Salam mesra from west java…..

    • Wa’alaikum salaam Wr. Wb. Mas Setyantocahyo…

      Terima kasih kalau pernah berkunjung di laman lama dan maafi jika mendapati tiada tuan yang menyambutnya. Itulah pengalaman pahit yang menjadi kenangan atas kehilangan karya yang tentu amat bernilai sekali kerana tak sempat di”backup”.

      Sokongan dari sahabat semua.. membuat semangat kembali membara untuk meneruskan perjuangan yang belum selesai. Mudahan jalinan persahabatan akan selalu terjaga baik.

      Amiin… atas segala doa yang dikirim bagi kesejahteraan dan ucapan selamat berpuasa juga dari saya. Salam mesra dan ceria dari saya di Sarawak.

  20. hai bunda.. 😀
    oh…itu toh..yang bikin.bunda hilang..
    awalnya bingung juga..
    knapa setiap mau berkunjung harus masukin password dulu
    kirain blognya di protect….

    salam hangat dari bulan..

    • Hai My CuteLitleUsagi 😀

      Iya dong… buat bunda resah dan mau nangis aja. Awalnya mahu hilang terus tapi kangen banget sama Usagi, maka bunda muncul kembali… 😀 😀

      Nggak, blog bunda dicuri orang. Bunda sendiri nggak boleh masukin blog bunda, malah email juga dicuri sekali. maka, bunda tidak dapat berbuat apa-apa lagi.

      Thanks ya.. for coming.
      Salam hangat juga dari bunda di bumi.

  21. Assalamu ‘alaikum wr.wb.

    Saya berkunjung ke laman ini unuk menyatakan ikut prihatin dan bersedih atas musibah yang menimpa mbak Siti. Semoga kejadian itu bisa kita ambil hikmah dan pelajaran yang baik.

    Tetapi tak perlu Mbak Siti terus bersedih ya,bersabarlah , bangkitlah dan menulis lagi dengan artikel yang menarik dan bermanfaat.Insya Allah tulisan mbak Siti akan bermanfaat bagi kita semua.

    Selamat menunaikan ibadah puasa Ramadhan, semoga kita menjadi insan muttaqien. Amin
    Mohon dimaafkan segala kesalahan saya lahir dan batin.

    Salam hangat dari saya di Surabaya

    • Wa’alaikum salaam Wr. Wb. Pakde Cholik…
      Alhamdulillah akan selalu berusaha untuk tabah dan menyabar diri dari musibah ini.

      Terima kasih Pakde kerana sudi berkunjung untuk memberi semangat. Senang menerima sapaan dari sahabat sebaik Pakde. Insya Allah akan terus bersama menyemarak ruang maya dengan tulisan yang bermanfaat.

      Selamat berpuasa juga dari saya. Kesilapannya dimaafi dan saling memaafkan atas kesilapan yang lalu. Salam hangat kembali dari saya di Sarawak.

  22. SELAMAT MENJALANKAN IBADAH PUASA BUNDA …
    Bayu turut bersedih juga nih bunda atas musibah yang menimpa bunda …
    Semoga kejadian itu bisa bunda ambil hikmah dan pelajaran yang baik.
    Tetapi bayu yakin .. apapun yang bunda tuliskan … tetap membawa hikmah dan berkat bagi pembacanya bunda …
    Semangat yah bunda …

    Salam hangat dari Kalimantan Tengah.

    • Hai BayuPutra… Selamat berpuasa dari bunda.

      Terima kasih Bayu, atas sokongan dan kunjungan ke laman baru bunda ini. Insya Allah akan terus bersemangat dan bersabar setelah melalui saat kesedihan tersebut. Doakan bunda selalu ya. Kirim salam sama isteri dan puterinya..cucu bunda. 😀 Pasti makin indah dan cantik.

      Salam hangat dari bunda di Sarawak.

  23. TETAP SEMANGAT BUNDA,, JANGAN MENYERAH BEGITU KATA BAND D’MASIVE …
    BAYU YAKIN BUNDA BISA BANGKIT LAGI BAHKAN BISA MEMILIKI LEBIH DARI 1 BLOG,, KARENA SETIAP TULISAN YANG BUNDA TUANGKAN BANYAK MEMBERIKAN MANFAAT KEPADA PARA PEMBACANYA …
    TETAP SEMANGAT BUNDA …

  24. Alhamdulillah, sungguh bunda, nanda khawatir sekali, kok blog bunda tak dapat dilayari…

    selamat berpuasa ramadhan, bunda…. senang bisa berjumpa kata kembali 😀

    • Nanda Usup… Alhamdulillah, bunda kembali dengan ceria dan cerita baru. Tunggu aja ya dan harap akan selalu beah kemari.

      Terima kasih atas kunjungannya.
      Selamat berpuasa juga dari bunda.
      Salam mesra selalu. 😀

  25. Alhamdulillah bunda Siti sudah bangkit dari kesedihan karena kehilangan blog lamanya,
    saya mencoba berkunjung ke laman menulis gaya sendiri 1 beberapa kali memang diminta password, tapi tak berhasil masuk

    Mohon maaf lahir batin bunda, selamat menjalankan ibadah puasa

    • Hai mbak Monda… Alhamdulillah, saya bisa kembali dengan semangat baru setelah rebah sebentar. Terima kasih ya, kalau pernah berkunjung ke blog lama dahulu. Malah saya sendiri tidak dapat memasuki rumah sendiri lantaran ia sudah ditawan dan dirampok.

      Terima kasih juga atas kunjungan ke mari Monda. Saya senang menyatu diri semula. Salam manis dan mesra selalu dari saya. Selamat menjalani ibadah puasa.

  26. Assalamu’alaikum Wr Wb
    Selamat berjumpa Bunda, Alhamdulillah Ramadhan telah tiba dan kesehatan menjadi berkah guna menjalankan ibadah sebulan penuh dan selamat datang kembali ke dunia maya dengan semangat baru tentunya dan Insya Allah keberkahan senantiasa bagi Bunda dan keluarga, Amin.
    Wassalamu,alaikum Wr Wb.

    • Wa’alaikum salaam Wr. Wb. Mas Yusami.
      Jumpa kembali kita di ramadhan yang mulia ini. Amiin.. mudahan kesehatan kita terjamin kukuh untuk melaksanaka ibadah puasa tahun ini.

      Terima kasih memberi semangat baru. Insya Allah akan terus berkarya.

      Salam mesra dari saua selalu.

  27. Selamat Datang Bunda, selamat beraktivitas kembali di dunia maya, semoga Allah SWT selalu memberikan kesehatan, kekuatan, ketabahan dan keberkahan dalam hidup yang kita jalani ini.
    SELAMAT MENUNAIKAN IBADAH SHAUM, MOHON MAAF LAHIR DAN BATHIN

    • Wa’alaikum salaam Masdin… Kembali kita menyapa ilmu dan berkongsi idea di medan maya. Terima kasih atas kunjungan.

      Blog ini hilang kerana dicuri oleh pihak yang tidak bertanggungjawab dan sehingga kini saya tidak dapat menemuinya kembali. Mudahan ada keajaiban bakal berlaku pada masa mendatang.

      salam mesra dan selamat berpuasa.

    • Terima kasih Bali Property atas kata penghargaan dan juga doanya. Amiin… mudahan dimakbulkan Allah SWT.
      Apakah Bali property ini sama dengan Bali Villas ya ?
      Saya sudah ke laman Bali dan senang membaca destinasi pelancungan di sana. Sungguh menarik sekali.

      Saya pernah mencadangkan kepada Kelab Pensyarah di kampus saya untuk melancung ke Bali. Insya Allah, mudahan suatu hari nanti saya akan dapat ke sana.

      Mudahan selalu betah ke mari. Senang dapat berkenalan. Salam Ramadhan dan kemaafan jua dipohon andai ada kesilapan sepanjang masa yang singkat ini. 😀

  28. siang bunda…………..duh bunda hari ini blue tak bisa menikmati ibadah puasa………blue harus membatalkannya
    blue berharap hanya sehari saja………esok blue berpuasa lagi…………..hmm, blue hanya pd bunda bisa terbuka seperti ini.tak mengapakan bundaku tersayang
    salam hangat dari blue
    semoga bunda sehat selalu disana

    • Siang Blue… subhanallah, kenapa begini jadinya nanda Blue? Bunda terkasima mengetahuinya. Harus banyak sabar dan nikmati ujian Allah dalam apa jua sitasi yang menimpa. Apa sedang diuji Allah ini, nanda ?

      Jika ia memudharatkan, maka harus berbuka dan usaha lagi untuk esoknya jika mampu, Blue. Allah Maha Adil dan Maha Penyayang kepada mereka yang diuji di bulan barakah ini.

      Bunda senang dapat mengetahui keadaan nanda di sana. Selalu ada doa dari bundamu yang jauh ini untuk Blue. Mudahan diberi kekuatan oleh Allah SWT untuk tetap istiqomah dalam menjalani ibadah puasa dan ibadah lainnya.

      Jangan gusar dan resah, segalanya adalah sentuhan cinta Ilahi yang mahu kita mendekati-Nya selalu. jangan lupa makan obat terutama antibiotik ya. Sangat bagus untuk pertahanan badan. Semoga lekas sembuh nanda.

      Bunda akan selalu berdoa dari sini. Insya Allah.
      Salam hangat kembali dari bunda. 😀
      Selamat berbuka puasa dan jadilah hamba Allah yang selalu redha.

    • Wa’alaikum salaam Saiful Ghozi…
      Alhamdulillah, terima kasih ya sudi untuk berkunjung di blog baharu ini. Senang menerima kunjungan sahabat guru dari KalTim dan berharap silaturahminya terjalin kembali untuk maslahat ilmu yang bermanfaat.

      Selamat berpuasa juga dan salam mesra dari saya di Sarikei. 😀

  29. Berarti ada dunia ceria bunda Siti yang hilang sebelum ini. Seperti apa itu, juga proses hilangnya seperti apa?
    Biar jadi pelajaran kita yang lain untuk mengantisipasinya, paling tidak menyimpan arsipnya biar tidak sia-sia kita pernah menggores sesuatu hanya untuk raib.
    Salam !

    • Hai mas Rahman…

      Yaps… sebuah blog yang penuh dengan aroma ilmu bermanfaat yang kini hanya tinggal sejarah kerana berkubur tidak bertanda. hingga kini tidak bisa diselamat dari rekuhan durjana manusia yang sengaja mahu menghilangkannya di bumi maya. banyak juga tulisan yang tidak sempat diselamatkan kerana ia hilang tanpa pesan dan amaran jelas.

      kehilangan blog itu berpunca dari satu tulisan saya yang berisiko tinggi kerana menyentuh sensiviti fatwa seorang mufti di Malaysia. begitulah dibilang oleh beberapa sahabat blogger yang membantu dalam urusan menjelmakan kembali blog ini tetapi tidak berjaya kerana sudah dikuasa (blocked)dengan memecah password saya beserta dengan email sekali.

      Ternyata menulis ini punya risiko tersendiri yang harus kita terima sebagai imbalan berada di dunia yang tidak kita ketahui siapa pelaku yang tega memusnakan khazanah fikir manusia tanpa keizinannya. mudahan mereka diberi pengajaran oleh Allah kerana merampok ilmu yang sepatutnya diketahui umum tetai usaha disembunyikan.

      Demikianlah mas kisah yang terjadi. semuan itu jadi teladan buat saya dan yang lain di kemudian hari.

      Terima kasih untuk perkongsian dan pertanyaannya.
      Salam ceria selalu.

  30. Pingback: 19- Bicara Saya Dengan Encik Guru Siti Fatimah « Manusia Bisa Salah – Rahman Wahyu Gtlo

  31. Pingback: CT70. LMGS G2 – ULANG TAHUN PERTAMA 2011 « LAMAN MENULIS GAYA SENDIRI G2

    • Wa’alaikum salaam wr.wb, mas Nadjeeb…

      Alhamdulillah, senang menerima kunjungan sahabat dosen yang sudah lama tidak menyapa dan saya juga sudah tidak tahu lagi blognya, mas Nadjeeb setelah blog saya dihakker setahun yang lalu.

      Terima kasih sudi bertandang lagi di blog baru ini, juga doa yang dilampirkan. Insya Allah, berkat doa semua sahabat, semangat menulis tidak akan pernah pudar. Aamiin.

      Silakan betah kemari jika ada luang waktunya untuk berkongsi hikmah.

      Salam mesra selalu. 😀

  32. Pingback: CT346. “LAUNCHING” BANNER BARU LMGS G2 – ULANG TAHUN KE 5 BERGAYA SENDIRI | LAMAN MENULIS GAYA SENDIRI G2

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s