CT61. KENYATAAN

27 May

Assalaamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakaatuh

BUATMU YANG MENGERTI….

Andai kata pertemuan menjadi suatu pemberian walaupun bukan milikku, tak akan ku sia-siakan.

Andainya masa menjadikan aku ketinggalan kerana terlalu pagi berangkatnya adalah punca segala yang terkemudian dan sesaat yang telah menghanyutkan hakikat kebenaran.

Namun yang lebih nyata adalah keyakinan yang ku genggam dari pertimbangan yang tercicir di celah kehidupan yang ku punggut.

Dan.. yang lebih aku hargai adalah sebuah RINDU yang ditinggalkan, yang tak sempat ku singkir dari KENYATAAN.

TERIMA KASIH YA RAHMAN menghadirkan rasa itu, buatmu yang selalu ada tempatnya di hatiku.

siti fatimah ahmad
2 Julai 2010-jumaat
2030 malam
sarikei, sarawak
 

 

25 Mei 2011 (Sabtu)/ 18 Jamadil Akhir 1432H/ 10.52 malam- SARIKEI, SARAWAK


Aku… yang menyedari bahawa kehidupan ini dipenuhi dengan kenyataan yang telah ditentukan oleh Tuhan.  Aku tidak akan lemah menghadapi suratan itu. Aku tidak akan pernah lelah untuk mencintaimu.  Tidak akan pernah lelah menyimpan rinduku. Malah, tidak akan pernah kalah oleh waktu yang memisahkan.  RINDUKU… bukan sekadar di tanam untuk dituai, tetapi diperam selamanya di kamar HATIKU.

- SITI FATIMAH AHMAD -

*********

**********

Satu perasaan halus sering mengusap hatiku yang sepi… RINDUKAH ITU ?



About these ads

116 Responses to “CT61. KENYATAAN”

  1. WARDAH F. May 27, 2011 at 8:27 am #

    Asm…..
    Alhamdullilah kamik dpt. no 1 nulis.
    Rindu buat semua yg masih dan telah pergi. Amin…

    Insyallah anak2 kamik akan mengikuti kursus Kaedah Mokhdar selama seminggu dr. 29/5 tok sampei 4/6. 5/6 flight 2 kch.

    Doa buat semua….

    • SITI FATIMAH AHMAD May 27, 2011 at 11:06 am #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, Tuan Haji Faisal…

      Alhamdulillah, suratannya mendapat tempat pertama di pagi ini. :D Terima kasih kerana masih dapat singgah walau mungkin sedang sibuk.

      Kamek doakan akan2 kitak semuanya mendapat manfaat dari Kaedah Mokhdar ya. Beruntung kitak sekeluarga kerana banyak peluang di Semenanjung berbanding di Sarawak tok.

      Mun ada masa, kelak dapat jua berambeh ke Sarikei.
      Salam mesra dan Salam buat Ani. :D

    • ilyasafsoh.com May 27, 2011 at 8:00 pm #

      I Always like this Posting

      Full Picture

      • SITI FATIMAH AHMAD May 27, 2011 at 8:46 pm #

        Thank you, mas Ilyas for your appreciation.
        Have a nice day.

        Best regards. :D

  2. Mabruri Sirampog May 27, 2011 at 8:30 am #

    Assalamu’alaikum bunda…

    wah, pagi2 sudah dilanda rindu untuk berkunjung ke rumah bunda… :)
    betapa indahnya jika diri ini masih dikaruniai rasa rindu oleh Allah SWT ya bun, rindu bersama sanak keluarga dan tentunya rindu kepada Nabi dan Allah…
    Mudah2an rindu yg melanda kita adalah rindu karenaNya, sehingga akan memperoleh barokah dariNya.. aamiin…

    salaam

    • SITI FATIMAH AHMAD May 27, 2011 at 11:09 am #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, Mabruri…

      Alhamdulillah, terima kasih atas kunjungannya.
      Mudahan kerinduan kita kepada Yang Maha Esa tetap subur selamanya. Begitu juga kepada mereka yang disayangi.

      Selagi ada rindu yang dibekal di jiwa, maka jangan pernah menyingkirnya kerana rasa rindu itulah yang mendekatkan kita walau sejauh mana jarak kita berada.

      Aamiin. Mudah-mudahan mendapat barakah dari Allah swt.
      Salam ceria. :D

  3. ehfazella May 27, 2011 at 10:19 am #

    Rindu untuk menuai RohmatNya….

    • SITI FATIMAH AHMAD May 27, 2011 at 11:10 am #

      Rahmat-Nya terkandung dalam rindu hamba-Nya.
      Terima kasih Ehfazella.
      Salam kenal. :D

  4. tunsa May 27, 2011 at 3:24 pm #

    bunda…
    merenung dalam keheningan biasanya bisa mengobati rasa rindu terhadap-Nya
    salam

    • SITI FATIMAH AHMAD May 27, 2011 at 3:34 pm #

      Hai Ari…

      Iya…dalam keheningan itulah, rasa rindu semakin mendalam dan ada penawar yang bisa menyembuhnya. Tidak perlukan dokter kerana obatnya di hati. :D

      Salam mesra.

  5. Aan Subhan May 27, 2011 at 4:14 pm #

    kita harus slalu merindukanNYA…

    • SITI FATIMAH AHMAD May 27, 2011 at 4:46 pm #

      Demikianlah sifat seorang hamba kepada Tuhannya, Aan.

      • Abi Sabila May 27, 2011 at 9:56 pm #

        Insya Allah. menyebut nama Nya, melihat kebesaran Nya, merasakan nikmat karunia Nya, semakin besar rindu terasa.

        • SITI FATIMAH AHMAD May 27, 2011 at 10:11 pm #

          Perasaan rindu membawa kita menjadi dekat kepada yang dicintai dan disayangi. Bukankah begitu Abi Sabila ?

          Tiada rindu yang lebih dirindui melainkan kerinduan untuk berada dalam “pelukan” Tuhan di setiap waktu kehidupan di dunia ini. Yang kemudian rindu itu membawa kepada pertemuan dengan-Nya di akhirat kelak.

  6. ichsan May 27, 2011 at 5:24 pm #

    SubhanaAllah indah banget kata-katanya mba .. saya sangat suka kalau yang berbau dengan puisi ..
    kebetulan saya sedang Merindu :”)
    rindu rezky dari Allah , hehehe :P

    • SITI FATIMAH AHMAD May 27, 2011 at 5:42 pm #

      Hai Ichsan…

      Terima kasih atas apresiasinya.
      Mudahan kerinduan Ichsan kepada rezeki Allah akan diganjari dengan limpahan yang tiak dijangka.

      Awali dengan doa, usaha dan tawakal. Insya Allah kerinduan itu bisa terubat. :D

      Salam kenal dan salam ceria.

  7. nanda uvi May 27, 2011 at 7:07 pm #

    assalamu’alaikum ummi….
    moga sentiasa Allah berikan hidayah dan inayahnya kat kita Semuwa…amien…

    ktika baca post tulisan ni…
    *Andai kata pertemuan menjadi suatu pemberian walaupun bukan milikku, tak akan ku sia-siakan.*

    indahnya pertemuan, padahal..tiap kali pertemuan, pasti ada perpisahan…
    moga Allah pertemukan kita, nanti di bawah keridloanNya…

    ummi..ummi..afwan, barusan uvi kirim lewat mail..alamat uvi kat Solo…

    mudahan Allah berikan barokah pada umur yang tersisa…

    • SITI FATIMAH AHMAD May 27, 2011 at 8:55 pm #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, nanda Uvi…

      Aamiin..Ya Rabbal’alamiin. Semoga kita selalu dalam barakah Allah.

      Alhamdulillah, senang hati Umi mendapat sapaan dari Uvi. Ke mana aja anak Umi yang soleh ini. Mudahan selalu sihat dan sukses dlam kuliahnya. Umi selalu mendoakan.

      Setiap pertemuan ada perpisahan. Satu hal yang terjadi kepada semua makhluk bernyawa baik bertemu secara nyata atau secara maya tetap menemui hal yang bisa membuat hati jadi rindu. hanya dengan Allah sahaja kita tidak pernah berpisah.

      Iya…sudah Umi membaca email Uvi. Terima kasih atas maklumannya.

      Salam mesra dari Umi. :D

      • neni May 30, 2011 at 11:05 am #

        Alhamdulillah……….

      • uvi07 May 30, 2011 at 11:24 pm #

        syukron ummi…
        Mudahan Allah makbulkan semuwa pinta kita, amien..
        eh ummi..

        ternyata laman uvi banyak komentar yang masih minta persetujuan, moderasi…

        salah satu komentar yang uvi kurang mampu mejawab dengan bahasa yang teratur, ini ummi…

        Asalamualaikum saya seorng istri suami kerja diluar kota, sekarang ini ada ponakan laki laki dari suami tinggal dirumah bersama saya umurnya kira kira hampir 30 thn sedangkan saya sendiri berumur 40 thn, sebenarnya saya risih karena saya berjilbab,otomatis klo dirumah pasti tdk sengaja aurat saya terlihat karena keadaan dirumah. Suami tidak berani melarang karena takut dikatakan sombong kebetulan keadaan ekonomi suami agak lumayan bagaimana saya harus bersikap?,karena maaf keadaan orang tua ponakan suami itu jauh dari agama jadi lebih banyak marahnya, atas jawabannya sy ucapkan trima kasih wass

        bliau sang pemberi komentar, kirim di tulisan uvi tt
        19 hadits mengenai wanita, tolong bantu jawaban, atau komentar balasan dari ummi…, syukron jazeelan…

        • SITI FATIMAH AHMAD June 10, 2011 at 9:56 pm #

          Aamiin…Ya Rabb.

          Menurut Umi, sebaiknya dimaklumkan dengan cara baik kepada lelaki berkenaan akan rasa tidak nyaman sang isteri. Ini dibimbangi akan berlaku hal yang tidak baik menurut pandangan masyarakat dan kita tidak tahu permainan syaitan kerana suami wanita itu kerja di luar kota.

          Tidak mengapa kalau dikatakan sombong asal sahaja isterinya selamat. lambat laun Umi yakin pemuda itu memahami keadaan sebenarnya. Demikianlah menurut Umi,Vi. :D

          Maaf baru membalas, kok Neni disuruh menjawab, tidak membantu. Aahh.. tidak mengapa, mungkin Neni tidak faham mesej dari Umi. :D

          Semoga sehat dan sukses dalam kuliahnya, Vi
          Salam rindu dari Umi.

          • insancendekia June 12, 2011 at 5:17 pm #

            syukron jazeelan atas pencerahan dari ummi ni, semoga Allah sentiasa berikan barokah pada kita, kluarga dan orang-orang yang ada di sekitar kita, amien…

            • SITI FATIMAH AHMAD June 12, 2011 at 10:28 pm #

              Aamiin… Ya Rabb.
              Mudahan kita semua mendapat keredhaan dan rahmat Allah, Vi.

              • neni June 13, 2011 at 11:06 am #

                afwan umi, neni ndak sempat tulis dilaman uvi, jadi neni ndak jawab..hehe…padahal baru mahu jawab tp sudah dijawab sama umi…ding..ding..

                • SITI FATIMAH AHMAD June 13, 2011 at 11:32 am #

                  Iya… ndak apa Neni…
                  Jangan berhati walang kok, Nen. :D
                  semuanya sudah selesai.

  8. kangmartho.com May 28, 2011 at 8:08 am #

    Assalamu’alaikum Bunda
    Semakin lama dan sering berkunjung ke blog Bunda, daku merasakan kehebatan Bunda
    ………….
    Tulisannya bagus2
    gambarnya juga menarik
    apalagi sekarang ditambah dengan puisi
    SALUT Bun
    ……..
    Salam mesra dari Lumajang Indonesia

    • SITI FATIMAH AHMAD May 28, 2011 at 10:24 am #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, KangMartho…

      Alhamdulillah dan terima kasih untuk apresiasinya, Kang.

      Mudahan mendapat manfaat dari apa yang dihasil secara sederhana aja ni. Masih belajar untuk memperolehi kepuasan dalam menulis. :D

      Salam mesra kembali.

      • kangmartho.com June 1, 2011 at 7:56 am #

        Assalamu’alaikum Bunda
        bila ingin mengetahui kecepatan loading blog kita
        dapat di cek di sini http://kangmartho.com/?p=212
        smoga bermanfaat

        • SITI FATIMAH AHMAD June 10, 2011 at 10:05 pm #

          Wa’alaikum salaam wr.wb, Kang Martho…

          Terima kasih telah berkongsi maklumat.
          Akan ke sana untuk cek.
          Salam mesra.

  9. roby May 28, 2011 at 10:26 am #

    Assalamualaikum wr. wb..
    saya selalu termenung setiap baca tulisan bunda.

    • SITI FATIMAH AHMAD May 28, 2011 at 10:32 am #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, Roby…

      Hehehe… kok jadi termenung-menung ya. Ada apa yang difikirkan, Roby ?

      Terima kasih. :D

  10. dhila13 May 28, 2011 at 6:04 pm #

    Assalamu’alaikum bu CT..
    rindu sama ibu.. ;)
    Salam hangat dari Bekasi.. :)

    • SITI FATIMAH AHMAD May 28, 2011 at 6:35 pm #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, Dhila…

      Terima kasih mahu merindu bunda. :D
      Salam hangat dan rindu kembali. :D

  11. Batavusqu May 28, 2011 at 9:53 pm #

    Assalamualaikum Wr. Wb
    Salam Takzim
    Indah nian puisinya bund. terkadang saya juga khilaf dengan Arrahman dan Arrahim nya Allah, semoga saya selalu sadar dengan sifat yang terkandung dari rajanya ayat dikala suka dan duka, makasih bunda sudah hadir dalam mewarnai hidup saya Amin
    Salam Takzim Batavusqu

    • SITI FATIMAH AHMAD May 28, 2011 at 10:43 pm #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, Kang Zipoer7…

      Mudahan berhasilnya kita menimbulkan daya keinsafan yang telah ditenggelami oleh arus kecintaan dunia akan mengocak arus ketaatan untuk kembali ke pantai harapan.

      Di sana, sedang menunggu kekasih yang setia walau pantai berubah di landa ombak namun kasih sayangnya tetap bertahan jua. Subhanallah. Demikianlah kasih sayang Allah kepada hamba2-Nya.

      Mudahan kita saling ingat mengingati dengan pesan yang menunaskan bunga kebaikan untuk menyemarak kehidupan di bawah payung kebenaran Ilahi. Aamiin.

      Terima kasih Kang Zi untuk kunjungan yang dialu-alukan.
      Salam takzim kembali dari saya. :D

  12. fitr4y May 28, 2011 at 11:03 pm #

    assalamu’alaikum Bund ..

    malam minggu ini qu rindu padamu Bund .. :D

    • SITI FATIMAH AHMAD May 29, 2011 at 2:50 pm #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, Fitr4y…

      Terima kasih atas kerinduanmu itu.
      Bunda juga Fit. :D

  13. personal health care May 28, 2011 at 11:05 pm #

    Semoga kita selalu ingat pada pemilik kehidupan ya Bund..

    salam sayang selalu, dari Jakarta :)

    • SITI FATIMAH AHMAD May 29, 2011 at 2:52 pm #

      Aamiin… insya Allah, jika kita selalu dekat padaNya, pasti ingatan itu sentiasa ada dan kerinduan tidak pernah pudar, Fit. Yang pentingnya selalu mentaati perintah dan larangan-Nya.

      Terima kasih hadir menyapa dan didoakan bahagia selalu.
      Salam sayang kembali. :D

  14. Amien May 28, 2011 at 11:59 pm #

    Assalaamu’alaikum wr br..Bunda
    Sekian lama tak kunjung kemari membuat hati rindu tuk berkunjung dan menyapa Bunda,Kesibukan didunia nyata yg membuat aktifitas ngeblog dan blogwalking jadi selalu tertunda,memang inilah kenyataannya bund,tp Amien tetap selalu mengingat Bunda.Semoga Bunda beserta keluarga sihat selalu dan tetap dalam lindungan Allah swt..

    Salam mesra dari Amien.

    • SITI FATIMAH AHMAD May 29, 2011 at 2:55 pm #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, Amien…

      Alhamdulillah, senang menerima kunjungan Amien. Tentu sekali saya faham akan kesibukan yang sedang dijalani kerana saya juga demikian sama halnya.

      Terima kasih untuk menyapa kembali dan mudahan silaturahmi ini terjaga baik selalu dalam persaudaraan yang berkekalan. Semoga selalu berhasil dalam pencarian rezkinya.

      Salam mesra kembali. :D

  15. anung May 29, 2011 at 1:37 am #

    assalamualaikum, bunda..
    akhirnya bisa mampir lagi ke blog yang penuh hikmah ini.
    puisi yang menyentuh bunda, saya ingin sekali seperti bunda, mahir membuat puisi yang bagus, tapi kok susah ya..
    apa saya harus kursus membuat puisi sama bunda ya? ^-^
    semoga suatu saat saya juga bisa membuat puisi-puisi yang indah, seperti puisi-puisi bunda di blog ini.
    semoga bunda selalu dalam lindungan dan rahmat-Nya, amiin..
    salam mesra dari saya di jakarta..

    • SITI FATIMAH AHMAD May 29, 2011 at 9:59 pm #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, Anung…

      Alhamdulillah, mudahan bisa beroleh manfaat.
      Hehehe… tidak perlu kursus membuat puisi, Anung. Hanya melalui pelatihan sekerap mungkin. Mulakan dengan puisi pendek dalam 2 baris atau tiga baris, kemudian cantumkan. Yang memberi keindahan dalam sebuah puisi adalah bahasa yang dilahirkan dari hati.

      Mood cinta, kasih sayang dan derita, bisa melahirkan puisi yang puitis. Hehehe.. betulkah ni ? Saya sok tau ajah. :D

      Aamiin… alhamdulillah, saya sihat dan baik2 aja. Semoga Anung juga demikian hendaknya.

      Terima kasih sudah hadir dan senang mengalukan komentar penghargaan dari Anung.

      Salam mesra kembali. :D

  16. achoey el haris May 29, 2011 at 9:27 pm #

    Assalamualaikum Wr. Wb.
    Semoga kenyataan yang ada dalam kehidupan kita adalah kenyataan yang membawa hikmah membuat hidup kita lebih berkah. Sabar dan syukur kita dalam menjalaninya.

    Salam ta’dzim dari Bogor, Indonesia :)

    • SITI FATIMAH AHMAD May 29, 2011 at 10:05 pm #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, nanda Achoey…

      Kenyataan-kenyataan yang hadir dalam hidup kita adalah berupa ujian yang ditentukan Allah swt. Maka, jangan merasa duka, derita dan kecewa jika kenyataan tersebut tidak seperti yang kita rencana ataun impikan.

      Tidak semua hal yang menjadi impian kita bisa menjadi milik kita. maka syukurilah kehadiran kenyataan itu walau sedetik cuma. Allah Maha Mengetahui semua yang dikehendakinya ke atas kita. Maka redha dan tabah menghadapinya.

      Terima kasih betah kemari, Achoey. Bunda senang sekali. Salam mesra selalu. :D

  17. tiara May 29, 2011 at 9:44 pm #

    Assalamu’alaikum cikgu ct…

    Kalau sama2 rindu.. jadilah rindu rinduan… bahagia rasanya..

    Tapi kalau sebelah pihak saja yang merindu… jadilah seperti kata2 Allahyarham Sudirman Hj Arshad dalam lagunya.. `terkapar2 ku kelemasan.. sakit dilambung ombak kerinduan’… aduhh sakitnya….

    Apa pun jangan jadi `seperti pungguk rindukan bulan’.. yang tak mungkin jadi kenyataan… kesian… hehe

    Salam rindu…

    • SITI FATIMAH AHMAD May 29, 2011 at 10:22 pm #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, Tiara…

      Hehehe… membaca komentar Tiara mengingatkan saya yang pernah melalui semua aktiviti rindu di atas terutama “seperti pungguk rindukan bulan.” Memang sakit merindu sendirian dan harus rasa kasihan kepada diri sendiri. Lagi parah apabila mengetahui sebelah pihak juga melalui aktiviti yang sama. :D

      Ternyata masing-masing memendam rindu tanpa diketahui masing-masing mempunyai perasaaan tapi tidak pernah disampaikan lantaran malu sedangkan selalu bertegur sapa dan bercerita. Satu kenangan indah yang tak terlupakan. :D

      Namun menurut saya, proses merindu sendirian ini banyak juga manfaatnya. Saya dapat menghasilkan puisi-puisi puitis yang lebih indah dan menggugah jiwa. Bahasa yang terlahir sangat halus dan sentimental berbanding penulisan puisi yang dilakukan dalam keadaan sedar dan dipaksa-paksa ideanya… hehehe.

      Thanks Tiara untuk rindu yang dilampirkan. Juga sering betah kemari untuk berkongsi hikmah yang menyenangkan.

      Salam rindu kembali. :D

  18. Muchopick May 30, 2011 at 7:19 am #

    Assalamu’alaikum Wr. Wb.

    Alhamdulillah, akhirnya saya bisa juga berkunjung ke istana bunda nan cantik ini,
    dgn harapan dpt kabar kebaikan tentang kondisi jiwa dan raga dari bunda Siti Fatimah Ahmad beserta seluruh family.

    Maaf bunda, saya tak sering hadir disini menghangatkan suasana dikarenakan kesibukan mengurus wap johncms yang tentunya menyita banyak waktu dan pikiran.

    Ingin kerinduan ini senantiasa terobati setiap helaan nafas yang tersisa ini,
    namun apalah daya,
    keadaan yg tak memberinya kesempatan.

    Semoga di kemudian hari saya kan rajin hadir disini, tuk menikmati dan menimba pembelajaran hidup dari tempat yg nyaman ini.

    Kata terakhir dari saya bund,

    ♥ Salam rindu dan mesra selalu. ♥ .

    .. .. .. ..dari.. .. , . .. …. .

    \keluarga besar mywapblog.com/

    -Bekasi-Indonesia-

    • SITI FATIMAH AHMAD May 30, 2011 at 10:45 pm #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, Opick…

      Alhamdulillah, saya sihat dan baik2 aja. Semoga Opick juga demikian sama. Tidak apa tentang ketidaksempatan hadir kemari, silakan aja dengan urusan yang lebih utama dan tika ruang bersahabat, datanglah berkunjung. :D

      Mudahan segala urusan akan selalu berhasil bagi meningkatkan kehidupan. Terima kasih Opick untuk komnetar yang selalu indah kalimahnya.

      Salam mesra dan hangat selalu. :D

  19. kang ian dot com May 30, 2011 at 8:50 am #

    assalamu’alaikum bunda..
    ternyata selain bunda pandai menulis cerita, bunda juga pandai y menulis puisi hehe..
    sungguh indah.. lagi rindu sm siapa ni hihi

    • SITI FATIMAH AHMAD May 30, 2011 at 10:49 pm #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, Kang Ian…

      Sebenarnya masih belajar menulis puisi lagi nih.
      Jika diberi nilai indah, saya senang dan menghargainya.
      Kerinduan itu milik semua insan kepada sesiapa yang dirinduinya. :D

      Terima kasih atas kunjungan.
      Salam mesra.

  20. neni May 30, 2011 at 11:11 am #

    Assalamu alaikum umi,

    afwan, ananda baru sempat mampir lagi dilaman umi, nanda lumayan sibuk hari-hari kemarin, afwan yach umiku yang cantik..hehe..

    tulisan umi menghanyutkan hati ananda, tahu tidak umi, mata ananda jadi berkaca-kaca membaca seuntai kata yang tertoreh diatas, rasa rindu itu jika hadir diQolbu rasanya gimana gitu..hehe…hanya kepada Allah SWT selalu berbagi jika rindu itu menghampiri ananda..hehe..

    umi…………..cantik decchhh……hehe

    • SITI FATIMAH AHMAD May 30, 2011 at 10:53 pm #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, nanda Neni…

      Tidak apa Nen, silakan aja dengan kesibukannya, Umi ngerti kok. Asal jangan bosan dengan kerjaannya. Harus banyak bersyukur dengan nikmat yang telah Allah kurniakan.

      Hehehe… maafkan Umi kalau telah menghanyutkan hati Neni. Kemana hanyutnya ya ? :D

      Mudahan segala kerinduan yang sedang melanda bisa terobat dengan mengingati Allah swt kerana Dialah yang mengurniakan rasa hebat itu di qalbu kita.

      Hmmm… pusing nih, apa yang cantik, Nen ? Umi atau posting ini. :D

      Salam sayang selalu.

      • neni May 31, 2011 at 10:33 am #

        iya umi, neni hanyut kehati umi..hehe..neni berada didalam qolbu umi tuk mengobati rasa rindu umi, apa umi merasainya..hehe…

        umi yang cantik beserta tulisannya..heh..jelaslah umi cantik, masa neni bilang umi itu cakp..hehe..

        apa umi bisa tebak bagaimana suasana hati neni dalam menulis coment ini..hehe..

        semoga neni selalu menjadi anak umi yang pandai bersyukur…

        • SITI FATIMAH AHMAD May 31, 2011 at 11:46 am #

          Neni sedang dilanda kerinduan dengan Umi, barangkali… hehehe

          Aamiin, Umi selalu mendoakan anak Umi yang taat ini.

          Love you, Neni. :D

  21. ibnu May 30, 2011 at 1:58 pm #

    bunda, pandai menulis ya.saya salut bund. saya aja klw menulis masih agak sulit bun

    • SITI FATIMAH AHMAD May 30, 2011 at 10:55 pm #

      Hai Ibnu…

      Menulis mudah aja, jangan disulitkan.
      Saya yakin Ibnu bisa lebih pandai dari saya kalau rajin menulis. :D

      Semoga berhasil. Terima kasih untuk kunjungannya.
      Salam ceria.

  22. masyhury May 30, 2011 at 6:26 pm #

    Assalamu alaikum bunda,

    Rasa rindu itu memang bisa datang kapan saja dan bahkan tanpa kita sadari. Seperti rasa cinta yang tidak bisa kita buat-buat.
    Ohya, puisinya asyik bunda.. :D

    salam hangat dari Medan..

    • SITI FATIMAH AHMAD May 30, 2011 at 10:58 pm #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, Masyhury…

      Rindu juga seperti cinta, bukan barang mainan. Tidak hadir dengan paksaan. Datangnya bersama kesakitan dan keresahan. Rindu membuat manusia rela menyendiri dalam dunianya tersendiri. Rindu itu mengasyikkan. :D

      Terima kasih atas apresiasinya.
      Salam hangat kembali.

  23. mamah Aline May 30, 2011 at 11:27 pm #

    kenyataan memang kadang seperti sebuah kejutan dalam hidup, apapun itu saya harapkan adalah kenyataan yang sesuai harapan ya ummi siti… salam hangat selalu.

    http://www.missaline.com/how-a-natural-way-to-remove-acne/

    • SITI FATIMAH AHMAD May 31, 2011 at 7:38 am #

      Hai Mamah Aline…

      Apa yang berlaku dalam hidup adalah kenyataan-kenyataan yang harus diterima dengan hati terbuka, redha dan fikiran positif. Mudahan kita beroleh hikmah di sebaliknya.

      Thanks mbak kerana kunjungan yang selalu menyenangkan.
      Salam manis selalu. :D

  24. putihnyaawan May 31, 2011 at 12:02 am #

    subhanallah…

    • SITI FATIMAH AHMAD May 31, 2011 at 7:39 am #

      Alhamdulillah.

      Peace you too. :D

    • neni May 31, 2011 at 10:35 am #

      waahh..kok uvi ganti nama, kakak kira siapa..
      yee..kalau kakak jadi awan putih,kok uvi jadi putihnya awan..hoh

      • SITI FATIMAH AHMAD May 31, 2011 at 11:40 am #

        Hehehe… kalau dua2nya jadi awan putih, umi jadi awan nano ajalah. :D

        love both of you.
        Anak-anak Umi yang soleh dan solehah.

        Umi cuti dulu ya Neni, Uvi.. sampai waktunya, kita bertemu kembali. Bye sayang.

        Salam rindu selalu dari Umi. :D

        *******

        Oh ya Neni,

        Mohon bantuan untuk menjawab persoalan Uvi di atas, Umi tidak berkesempatan.
        Maafkan Umi ya kerana membebankan Neni. :D
        Terima kasih didahulukan. Love you, Nen.

        • insancendekia June 12, 2011 at 5:15 pm #

          Subhanallah….subhanallah, ummi da izin cuti..ke mana ummi?…

          wah awan putih, trus putihnya awan, kira-kira bedanya apa ya kak Neni?..
          ayo..bantu uvi tuk jawab permasalahan yang uvi hadapi…

          • SITI FATIMAH AHMAD June 12, 2011 at 10:33 pm #

            Alhamdulillah, sudah habis cutinya Vi.
            Umi sudah kembali ke maya untuk menyapa. :D
            Tapi tetap sibuk dengan tugasnya yang menumpuk.

            Terima kasih kembali menyapa umi.
            Salam ceria selalu.

            • neni June 13, 2011 at 11:08 am #

              waahh…senengnya kalau dapt berkumpul bersama-sama,…

  25. MUXLIMO May 31, 2011 at 1:37 pm #

    Salam alaikum, Mbak Fatimah.. lama tak jumpa ya..
    Benar sekali, Mbak… rindu adalah perasaan yang abstrak, tetapi ombaknya begitu mengalun di kenyataan kita.

    Yang lebih sakit adalah merindukan seseorang yang senantiasa ada di hadapan kita.. pernah merasakan semacam ini?? hehehehhehe

    • SITI FATIMAH AHMAD June 10, 2011 at 9:47 pm #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, akhi Muxlimo…

      Alhamdulillah, dengan senang menerima kehadirana Muxlimo yang lama tidak menyapa.. Maafkan saya kerana aktivitas BW kini kurang aktif. Mudahan silaturahminya tetap baik. Aamiin.

      Benar mas, rindu itu seperti sembilu yang menyucuk tajam hati secara merasainya tetapi tidak kelihatan bentuknya di kenyataan kita. Terkadang, saya menyukai rasa itu kerana menghadirkan rasa kedekatan walau berjauhan. :D

      Hehehe… iya, memang sakit kok kerana ia sebuah perasaan yang dipendam dan tidak tercurahkan.

      Salam mesra selalu.

  26. blackberryunlockcodes June 1, 2011 at 2:09 am #

    webctfatimah.wordpress.com is cool, bookmarked!

    unlock motorola

  27. unduk June 1, 2011 at 2:01 pm #

    unduk juga jadi rindu, rindu dengan kampung halaman di jogja, rindu dengan kampung mama unduk di pulau sulawesi :(

    • SITI FATIMAH AHMAD June 10, 2011 at 10:07 pm #

      Hai Unduk…

      Mudahan kerinduannya bisa terubat dengan mudik di hari lebaran nanti. :D

      Terima kasih ya, sudah menjenguk lagi.
      Salam mesra selalu.

  28. mamung June 1, 2011 at 10:01 pm #

    assalamu’alaikum..

    bunda, terima kasih.. goresan kata-kata bunda memberi semangat tambahan untuk selalu bersyukur dalam kehidupan ini dan tak pernah lelah dalam mencari ridho-NYA.. :)

    • SITI FATIMAH AHMAD June 10, 2011 at 10:39 pm #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, Muhammad…

      Alhamdulillah, mudahan kesyukuran selalu menjadikan kita hamba yang mengenang jasa dan selalu menambah bakti kepada Allah SWT dalam mencari redha-Nya.

      Salam ceria selalu. :D

  29. R. Indra Kusuma Sejati June 2, 2011 at 1:29 am #

    Ass…..
    Bun, sebuah karta yang menggugah hati untuk selalu bertafakur akan segal hal, bahwa kita bukanlah apa-apa dan akan kembali kepada-Nya.

    Sepeti menyusun sebuah karakter kata yang mendji suatu kalimat di atas air yang jernih ya Bun ?

    Sukses selalu untuk Bunda dan keluarga.

    Salam

    Ejawantah’s Blog

    • SITI FATIMAH AHMAD June 11, 2011 at 9:18 pm #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, mas Indra…

      Mudahan kita selalu merasakan bahawa kita hanya meminjam apa yang dimiliki Allah sebagai amanah yang harus dipegang erat.

      Saya suka ayat ini… indah dan bermakna.

      “Seperti menyusun sebuah karakter kata yang menjadi suatu kalimat di atas air yang jernih”

      Terima kasih mas Indra.
      Salam hormat.

  30. Azzahra June 2, 2011 at 9:14 am #

    Kembali bergabung menyemarakkan komentar pada web kakak. Semoga kenyataan akan kesibukan yang menyebabkan saya tidak dapat memberikan kontribusi pada web kakak bukanlah halangan untuk tetap bersilaturahmi.

    Amiin…
    Azzahra.

    • SITI FATIMAH AHMAD June 11, 2011 at 9:30 pm #

      Hai Azzahra….

      Alhamdulillah, senang menerima kunjungan Azzahra setelah sekian lama tidak menyapa. Tidak mengapa kok, silakan dengan kesibukan yang sedang dijalankan. Saya juga demikian sama. Mudahan silaturahminya akan tetap terjalin baik dan diredhai Allah.

      Didoakan Azzahra bahagia dan sukses selalu dalam segala urusan yang disandang. Saya mendoakan dari jauh. Silakan mampir jika ada ruang waktu bersahabat.

      Aamiin… Ya Rabbal’alamiin.
      Salam manis dan ceria selalu dengan aktivitasnya di penghujung pekan ini. :D

  31. aryna June 3, 2011 at 2:10 pm #

    assalamualaikum, bunda….
    Semoga bunda sehat sejahtera…
    Salam rindu dari ufuk kalbuku,

    • SITI FATIMAH AHMAD June 11, 2011 at 9:35 pm #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, Aryna…

      Aamiin…. Ya Aziiz Ya Latiif.
      Alhamdulillah, bunda sihat. Didoakan Aryna juga demikian sama.
      Terima kasih ya hadir bertanya khabar, bunda senang menerimanya.
      Salam rindu kembali buat Aryna yang jauh di sana. :D

  32. loewyi June 4, 2011 at 2:55 am #

    Alhamdulillah…. :)
    Selamat pagi bunda…. :D
    maaf mampirnya pagi2 gini. :D

    • SITI FATIMAH AHMAD June 11, 2011 at 9:48 pm #

      Selamat malam, nanda Loewyi…
      Alhamdulillah, bunda sihat di sini. Didoakan Loewyi juga sihat di sana dan sukses dengan kuliahnya. :D

      Silakan mampir bila-bila masa yang sesuai bagi Loewyi. Jangan menyusahkan diri sendiri. Bunda tidak apa-apa kok. :D

      Terima kasih kerana masih ingat dan hadir menyapa. Bunda senang.
      Salam ceria selalu. :D

  33. Eyangkung June 4, 2011 at 7:08 pm #

    Assalaamu’alaikum wr br.mbak Siti Fatimah,

    Saya amati komentar2 pengunjung blog ini menunjukkan semakin panjang tidak hanya gaya SMS. Sangat sedikit yang masih menulis komentar model SMS. Inilah posisi yang saya RINDUKAN. Dan saya juga RINDUKAN artikel di blog ini seperti kata mbak Siti posting soal komentar di suatu blog. Kapan?

    Saya mencatat dua artikel disini yang berthema tentang RINDU. Yang pertama puisi GETIRAN HATI yang kedua sekarang ini. Dulu pernah saya komentar dan tanya kepada mbak Siti: saya semula menafsirkan maksud rindu mbak Siti itu kepada seseorang yang dicintai. Tetapi kemudian berkembang itu adalah kerinduan kepada “Sang Sumber Hidup”. Ketika saya tanyakan kepada mbak Siti menjawab tidak/kurang tegas. Sekarangpun saya semakin jelas RINDU yang dimaksud di sini adalah RINDU kepada “Sang Sumber Hidup.”

    Memang rindu kepada orang atau sesuatu yang disayangi saja menimbulkan kehangatan atau kebahagiaanTetapi kadang2 juga rasa stress siksaan, gundah dll. Apalagi RINDU kepada Tuhan akan selalu menumbuhkan kehangatan, rasa bahagia dan harapan!!

    Kali ini saya ingin menyampaikan rasa RINDU saya, apakah mbak Siti bisa mengobatinya?? Tentu bukan rindu kepada seseorang melainkan RINDU akan sesuatu. Pengertian RINDU disini adalah searah dengan pengertian:ingin sekali mendapatkannya
    Yang pertama kayaknya mbak Siti sudah jelas memilikinya. Yang kedua mungkin belum memilikinya tetapi setidak2nya bisa memberikan info atau referensi. Sejak saya aktif di dunia maya saya kejar kian kemari namun sampai saat ini hany6a rasa RINDU yang semakin membuncah.

    Nah kalau mbak Siti berkenan akan saya tumpsahkan rasa RINDU saya itu di box kopmentar artikel ini. Saya tunggu jawabannya. Terima kasih.

    • SITI FATIMAH AHMAD June 11, 2011 at 10:18 pm #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, Eyangkung dihormati….

      Maaf Eyang, baru bisa membalas komentar Eyang yang selalu berbobot ini.

      Alhamdulillah, satu imbalan yang baik buat semua yang suka berbagi hikmah dan rasanya bersama saya di sini. Insya Allah, kerinduan Eyang untuk membaca tulisan saya tentang TULISLAH KOMENTAR DENGAN PANJANG akan tertunai dalam detik waktu terdekat di kemudian hari. Sebenar, tulisan itu pernah saya publishkan di blog saya yang hilang dulu. Akan saya edit kembali dan akan disiarkan. Mohon bersabar ya Eyang.. :D

      Rindu adalah anugerah kepada semua makhluk yang memberi dampak kepada jalur nadi kehidupannya. Rindu bisa membuat jiwa tenang menjadi resah. hati bahagia menjadi duka. Tubuh sihat berubah sakit.

      Rindu umpama sembilu yang membelah rasa melalui pisau naluri yang tidak kelihatan luka dan darahnya. rindu menjadi semakin parah andai tiada balas kerinduannya. Rindu bisa membuat manusia menjadi hamba kerinduannya sendiri. Pengobatnya adalah bicara, jumpa dan salam. :D

      Silakan Eyang tumpah rasa rindu kepada sesuatu yang ingin dibicarakan di sini. mudahan ada manfaat yang diperolehi untuk dikongsikan bersama.

      Terima kasih atas kunjungan dan kongsian yang tentunya selalu saya tunggukan kerana banyak pengajaran yang boleh dikutip. Didoakan Eyang selalu sihat.

      Salam hormat takzim dari saya. :D

      • Eyangkung June 12, 2011 at 2:07 am #

        Selamat malam mbak Siti Fatimah,

        Tentu ungkapan rasa terimakasih pertama kali kepada mbak Siti atas kesediannya menawarkan rasa rindu saya. Sekali lagi terima kasih saya diijinkan mengungkapkan keinginan saya di blog ini. Dan tentu saja saya ucapkan kepada sahabat-sahabat blogger pengunjun blog ini ikut menambah informasi yang tentu semakin banyak saya terima semakin membuat pencerahan bagi saya.

        KERINDUAN saya yang pertama ialah: sejak saya aktif di dunia maya dan mulai rajin menulis artikel, cerpen dll saya ingin sekali bisa menulis dengan format tulis di blog seperti selera saya. Yaitu: rata kiri, setiap alinea baru kalimat pertama menjorok ke tengah. Pergantian alinea tidak perlu satu baris kosong.

        Dulu awalnya saya tanya teman-2 blogger banyak yang menjawab: semua rata kiri ini adalah cara Amerika. Akhirnya saya menyerah, saya pikir format tulis memang diciptakan demikian. Sampai pada saat saya posting diblog saya artikel cerpen NAZAR UTAMA. Saya rasa cara postingnya seperti biasa. Tapi tahu tahu dalam blog tertulisnya bisa terjadi setiap alinea baru kalimat pertama menjorok ketengah. Hanya tia p ganti alinea masih terjadi satu baris dikosongkan.. Setelah mengalami kejadian tidak sengaja ini saya coba posting lagi tetapi berkali-2 posting hasilnya seperti dulu rata kiri semua.. Namun dari pengalaman itu ternyata pengaturan alinea baru menjorok ketengah itu ketengah itu bisa hanya saya belum faham prosedurenya. Yang terjadi posting cerpen NAZAR UTAMA itu saya juga tidak tahu dulu tombol mana yang saya tekan. Lalu saya tanya teman2. Saya mendapat info termasuk blog yang ada tutorialnya tentang kalimat pertama alinea menjorok ketengah. Saya coba bisa mengatur seperti itu dengan cara setelah posting seluruh artikel, baru diperlakukan tiap alinea baru diatur menjorok ke tengah. Jadi secara manual satu persatu.
        Yang ingin saya ketahui ialah caranya bagaimana posting artikel yang sudah saya persiapkan ketika masuk keblog seluruh alinea baru bisa menjorok ketengah seperti kejadian tidak sengaja yang telah saya alami. Untuk mengatur aline baru menjorok ketengah secara manual saya sudah bisa tetapi satu persatu. Ini menghabiskan waktu dan tenaga!. Juga bagaimana secara otomatis tiap ganti alinea tidak perlu ada satu baris kosong. Selera saya ialah ganti alinea tidak perlu satu baris kosong hanya kalau ganti bab, sub-bab, atau ganti paragraf. Kalau ganti alinea tidak perlu ada satu baris kosong!

        KERINDUAN kedua. Ini soal musik. Saya sudah tanya-tanya belum ada yang memberi penjelasan dengan tegas atas pertanyaan saya: Software apa digunakan untuk bisa mengedit format musik MIDI kemudian hasil editingnya disimpan lagi juga sebagai file MIDI. Yang sudah saya kerjakan dengan software ADOBE AUDITION saya bisa mengedit format musik MIDI, tetapi hasil editingnya saya simpan sebagai file MIDI tidak bisa. Kalau format MP3 tidak masalah. Masih soal musik : Adakah software yang bisa merubah format musik style suatu merk keyboard tertentu kedalam format style keyboard merk lain. Selama ini style yang dibuat disebuah keyboard tertentu hanya bisa dimainkan dengan merk keyboard yang sama. Kalau song MIDI semuabisa dimainkan untuk semua keyboard.

        Untuk harapan saya yang kedua soal musik ini kalau mbak Siti bukan pemain keyboard tentu tidak bisa menjawab. Namun setidak-2nya mbak Siti bisa memberikan info saya harus bertanya kemana??

        Terima kasih atas bantuan mbak Siti. Juga saya ucapkan terimakasih sebesar2nya kepada rekan2 blogger atau siapa saja yang bisa membantu saya. Email saya: sunarko.amatus@gmail.com

        Salam persaudaraan blogger

        • SITI FATIMAH AHMAD June 12, 2011 at 1:57 pm #

          Selamat siang, Eyangkung yang dihormati…

          Saya sudah meneliti tulisan Eyang di NAZAR UTAMA. Tulisan yang menjorok ke tengah memang sangat menarik sekali berbanding rata ke tepi. Sayangnya, saya tidak dapat membantu Eyang kerana saya juga tidak tahu bagaimana ketidaksengajaan Eyang mendapat cara itu dilakukan… hehehe.

          Saya sudah mencoba juga tetapi hasilnya -nil. tetap sama seperti yang Eyang maklumkan. Mudahan ada kalangan blogger yang mahir tentang ini. Jika Eyang sudah ketemu, bisa mengajar saya juga deh. Tulisan menjorok ke tengah kelihatannya lebih rapi dan menarik.

          Subhanallah, saya jadi pusing membaca harapan kedua Eyang di atas. langsung tidak saya fahami. Malah saya tidak tahu siapa sih kalangan blogger yang minatnya dalam seni musik ini. Maaf ya Eyang, saya tidak dapat membantu sekali lagi.

          Mudahan suatu hari nanti, Eyang bisa menemui pengobat rindu Eyang itu. Jangan berputus ada, pasti ada jalan keluarnya.

          Selamat berhujung minggu dan ceria selalu buat Eyang sekeluarga.
          Salam hormat. :D

          • Eyangkung June 17, 2011 at 9:30 pm #

            Selamat malam mbak Siti,

            Sebagaimorang yang belum mahir berblogging sayamemang baqnyak bertanya sana sini. Mengenai aline menjorok ke dalam itu pada mulanya jawaban teman2 bahwa itu memang format tulisan diblog. Semua rata kiri. Akhirnya saya menyerah dengan cara menulis yang ada. Selera/kebiasaan saya dlam menulis artikel maupun sastera (kecuali puisi) setiap ganti alinea kata/kalimat pertama alinea HARUS MENJOROK KE DALAM. Tiap pergantian alinea tidak perlu ada pengosongan satu baris paling bawah. Kecuali pergantian paragraf/sub bab ada pengosongan baris 1-2 baris.

            Kejadian kemarin tidak sengaja saya posting NAZAR UTAMA seperti cara yang sudah2 tahu2 di blog yang tampil SETIAP ganti alinea kata/kalimat pertama menjorok ke tengah., hanya tiap pergantian alinea selalu ada pengosongan satu baris. Dengan pengalaman yang tidak sengaja timbul lagi obsesi yang lama! Tanya lagi sana-sini. Saya memang sudah bisa membuat tiap aline menjorok ketengah tetapi secara manual, satu persatu. Sebagai orang yang senang meneliti dan berpikir, kejadian yang tidak sengaja itu saya berkeyakinan bahwa ternyata bisa di blog menulis dengan format seperti kalau kita bikin naskah dalam MS. WORDS

            Saya sekarang sedang mencari dan mencoba bagaimana ketidak sengajaan saya itu bisa terpecahkan. Juga bagaimana menghilangkan baris kosong setelah pergantian alinea. Kalau nanti sudah ketemu tentu saya ingin berbagi dengan sahabat2 blogger yang memiliki selera sama

            • SITI FATIMAH AHMAD June 18, 2011 at 12:19 pm #

              Selamat siang Eyangkung yang dihormati…

              Sungguh cekal hati Eyang untuk mendalami sesuatu. Saya dapat merasai kesungguhan Eyang mencari apa yang telah ditemui secara tidak sengaja dan ia menjadi satu hal yang mengujakan. Mudahan berjaya Eyang, saya yakin Eyang akan berjaya menemui solusinya.

              Saya berminat untuk mengetahui ilmu baru itu, jika Eyang sudah menemuinya. Apa yang kita lakukan sengan semangat ingin tahu, pasti tidak akan Allah hampakan. Yang utamanya, rajin dan usaha tanpa mengenal lelah dan berdoa serta usaha yang sungguh2.

              Terima kasih untuk makluman Eyang. Semoga berhasil
              Salam takzim dari saya dan didoakan Eyang sehat selalu. :D

  34. dhedhi June 6, 2011 at 12:03 pm #

    “Andai kata pertemuan menjadi suatu pemberian walaupun bukan milikku, tak akan ku sia-siakan” aaaah, keren sekali :)

    tapi terkadang saya sering sedih kalau mengenang masa lalu. entahlah, mungkin saya melankolis heheee

    • SITI FATIMAH AHMAD June 11, 2011 at 10:24 pm #

      Hai Dhedhi…

      Masa lalu yang ada cerita sedih tentu sekali sedih untuk dikenang. Saya setuju itu.

      Walau bagaimanapun, jadikan ia satu kenangan indah jika dilihat dari hikmah yang dikurniakan Allah pada masa kini, pasti Dhedhi akan menanggapi kenangan lalu itu dengan perasaan bahagia. :D

      Terima kasih ya kerna sudah hadir singgah.
      Salam ceria selalu.

  35. anggun June 7, 2011 at 6:02 pm #

    bunda gimana kabar nya . .
    tulisan2 bunda selalu jadi motifasi buat aq .
    makasih bunda . . .

    • SITI FATIMAH AHMAD June 11, 2011 at 10:31 pm #

      Hai Anggun…

      Alhamdulillah, saya sihat dan baik-baik aja.
      Terima kasih atas apresiasi Anggun terhadap tulisan-tulisan saya. Wah… ini membuat saya jadi semakin bersemangat untuk menulis lebih giat. :D

      Terima kasih kembali dari saya juga buat Anggun.
      Salam mesra.

  36. neni June 9, 2011 at 11:18 am #

    umi, lama bener liburannya, kalau balik jangan lupa bawa ole-ole

    • SITI FATIMAH AHMAD June 11, 2011 at 10:36 pm #

      Hai Neni…

      Alhamdulillah, Bunda kembali kepangkuanmu kini. :D
      Apa bener bunda lama liburannya ya ?
      Kok bunda rasa seperti baru semalam aja sembang dengan Neni… hehehe.. Gurau aja Nen.

      Maaf Neni, tiada ole-ole dari bunda kerana bunda hanya makan angin aja kok. :D
      Terima kasih kembali menyapa bunda.
      Salam sayang selalu.

      • insancendekia June 13, 2011 at 7:25 pm #

        Subhanallah, kasian bunda…makan angin sahaja..apa tak ada makanan selain itu?..ah bunda..bisa aja…

        • SITI FATIMAH AHMAD June 13, 2011 at 9:48 pm #

          Hehehe… Uvi, Uvi.
          Apa ndak pernah makan angin ya ?
          Ada juga makanan lainnya Vi, seperti makan kacang parang, kacang botol, kacang kuda. Hmmm.. kok semua makanannya seperti itu namanya.

          Wah… Umi dapat ide untuk menulis nama makanan yang unik-unik seperti ini. :D

          Uvi, sihat ya ? umi doakan selalu.

  37. tiara June 9, 2011 at 9:36 pm #

    Assalamu’alaikum cikgu ct…

    Amboi!!.. cuti panjang nampaknya… nasib baik cuti sekolah dua minggu saja… kalau tak lagi lama la peminat2 cikgu menanggung rindu…. hehehe…

    Ke mana dan di mana agaknya cikgu menghabiskan cuti ye?

    Salam rindu…

    • SITI FATIMAH AHMAD June 11, 2011 at 10:47 pm #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, Tiara…

      Hehehe… saya tiada peminat yang mahu merindukan saya.
      Satu hari lagi sekolah bermula. Cutinya sudah tamat. Tentu Tiara gembira kalau dapat bercuti juga.

      Alhamdulillah, walau sibuk dengan kuliah di IPG, tetap dapat bercuti bersama keluarga hanya di dalam negeri Sarawak sahaja.

      Terima kasih kembali menyapa dan betah kemari. Semoga silaturahminya selalu baik. senang menerima kunjungan Tiara. :D

      Salam mesra selalu.

  38. wits June 9, 2011 at 9:48 pm #

    pkbr bunda fatimah?lama absen ngeblog, akhirnya bisa bw ke sini. kangen:)

    bahasanya dalem sekali bunda, kosakata bunda ‘wah’ ya. keren.

    salam

    • SITI FATIMAH AHMAD June 11, 2011 at 10:54 pm #

      Hai Wits comnel…

      Wah, lama bener kita tidak bersapa ya Wits. Bunda juga kangen dech.
      Alhamdulillah, bunda selalu sihat dan ceria kok… hehehe. masa mahu bilang menangis ya.

      Terima kasih atas apresiasinya. Bunda seneng dan berharap Wits mendapat manfaatnya.

      Salam sayang dari bunda selalu. :D

  39. mmabet June 10, 2011 at 6:17 am #

    webctfatimah.wordpress.com is amazing, bookmarked!

    mma betting

  40. WARDAH F. June 10, 2011 at 5:01 pm #

    Asm….
    Alhamdullillah. Tahniah untuk kitak. Doa utk kmk dua dpt gi lagi ke sinun kelak. Kmk di rumah C.ros pas tok gi kg. zain. Alhamdullilah dpt ngembak anak2 jln gi kg. budaya, muzium islam sarwak. Berambeh rumah jol di s.aman dua mlm.

    Insyallah esok balit kl. Sik sempat berambeh rumah kitak. kelak mun diizinkan gi rumah kitak.

    Salam buat ustaz n famili.

    Doa…

    • SITI FATIMAH AHMAD June 12, 2011 at 9:46 am #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, Tuan Haji Faisal…

      Alhamdulillah, semoga Allah akan memudahkan urusan ya kelak bila tiba waktunya. Doakan kamek semua.

      Tentu lelah kerana banyak tempat yang dilawati masa pulang tadik. Semoga gembira dan silaturahmi akan selalu meningkatkan kebaikan dalam keluarga kita. Insya Allah, mudahan kita dapat berjumpa dimasa lain kelak.

      Terima kasih dalam sibuk bercuti masih menyempat diri untuk menghantar khabar berita kita sekeluarga.

      Salam mesra dan ceria selalu. :D

  41. szybkieodchudzanie June 14, 2011 at 8:02 am #

    I saw many websites but webctfatimah.wordpress.com is best ever

    tabletki na odchudzanie

    • SITI FATIMAH AHMAD June 14, 2011 at 9:57 am #

      Hai Szybkieodchudzanie…

      Thanks for your appreciation.
      Best regards. :D

  42. veera June 15, 2011 at 5:52 pm #

    Wah, blognya selalu warna-warni yaaa~^^

    Syairnya bagus, sukaaaaaaaaa xD

    • SITI FATIMAH AHMAD June 15, 2011 at 6:14 pm #

      Alhamdulillah, terima kasih atas penghargaannya Veera.
      Semoga beroleh manfaat. Saya jadi semangat nih. :D

  43. mursina September 9, 2012 at 6:16 pm #

    assllmu alaikum bunda betapa sejuknya hati ini membacanya ,mantap bun

    • SITI FATIMAH AHMAD September 10, 2012 at 8:18 am #

      Wa’alaikum salaam wr.wb, Mursina…

      Alhamdulillah, terima kasih.
      Salam kenal dari saya. :D

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 177 other followers

%d bloggers like this: