CT34. SEPERTI SELALU…

2 Jan

Assalaamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakaatuh

Believe me, that is it. From amongst all people, i have loved you and have chosen you for myself. I’m always with you. You always on my mind and in my heart. I’m always miss you, even if  i’m with you.

Tamally Ma’ak -Amr Diab

SEPERTI SELALU… aku memeluk harapan sambil tersenyum mengharap sebuah damai di hati.

SEPERTI SELALU… aku mendakap keyakinan sambil berdoa agar dikurniakan kebahagiaan di jiwa.

SEPERTI SELALU… aku mengirim pesan kepada angin supaya mentari selalu bersinar menghangatkan hidupku.

SEPERTI SELALU… aku berbisik kepada hujan agar menghantar Sang Pelangiku untuk mewarnai senyumku.

SEPERTI SELALU… aku mengharap perhatian Tuhanku Yang Maha Penyayang agar mengurniakan ketenangan buatku.

SEPERTI SELALU… semakin kalahkah aku dengan ketakjuban. Apakah yang paling abadi untuk sebuah DOA, selain ungkapan sayang yang tidak bisa menghilangkan kenangan.


*

SalamFatima3SalamFatima  2 Januari 2010 (Ahad)/ 1344 petang- SARIKEI, SARAWAK


SAYANGKU… ada rindu yang tidak pernah padam untukmu. Percayalah, dihatiku sentiasa ada kamu.

-SITI FATIMAH AHMAD -



Dan ENGKAU, pernah aku temui dalam mencari ERTI KEHIDUPAN


About these ads

85 Responses to “CT34. SEPERTI SELALU…”

  1. orange float January 2, 2011 at 10:39 pm #

    lagi rindu siapakah ini :lol:

    • SITI FATIMAH AHMAD January 3, 2011 at 12:20 pm #

      Hai OrangeFloat…

      Iya… sedang merindu nih. :D

    • ilyasafsoh.com January 4, 2011 at 5:17 pm #

      kata-kata yang Indah

      Bunda :)

      • SITI FATIMAH AHMAD January 4, 2011 at 7:04 pm #

        Terima kasih Mas Ilyas atas kunjungan dan kata penghargaannya.

        Silakan nikmati. :D
        Salam mesra selalu.

  2. mamah Aline January 3, 2011 at 1:56 am #

    selamat menyongsong tahun baru masehi 2011 ummi siti… semoga terwujud apa yang direncanakan dan sukses selalu. salam hangat… :P

    • SITI FATIMAH AHMAD January 3, 2011 at 12:25 pm #

      Hai Mamah Aline…

      Amiin…Ya Latif Ya Halim. Alhamdulillah, mudaha semua rencana kita semua bakal sukses di tahun baru.

      Senang menerima kunjungan Mamah di awal tahun baharu. Terima kasih ya. semoga bahagia selalu.
      Salam hangat kembali. :D

  3. Mood January 3, 2011 at 4:07 am #

    Semoga rindunya cepat terobati, memang lagi rindu sama siapa sih :D
    Gambarnya bagus bagus, senang melihatnya.

    • SITI FATIMAH AHMAD January 3, 2011 at 1:00 pm #

      Amiin…. Alhamdulillah, mudah2an.
      Iya… sedang merindu lagi nih. :D

      Terima kasih kerana senang dengan foto2nya.
      Salam ceria.

  4. R. Indra Kusuma Sejati January 3, 2011 at 4:31 am #

    Semoga dapat segera terobati rasa rindunya.

    Segenap Keluarga “Ejawantah’s Blog” Management
    Mengucapkan
    SELAMAT TAHUN BARU 2011

    • SITI FATIMAH AHMAD January 3, 2011 at 1:07 pm #

      Salam Mas Indra…

      Amiin… Ya Adhzim Ya Ghaffur. Alhamdulillah, mudah2an akan terubat rindunya.

      Salam tahun Baru 2011 dari saya.

  5. fitr4y January 3, 2011 at 10:06 am #

    happy new year bund ..

    rindu yang tak pernah padam, :)

    salam mesra dari jakarta

    • SITI FATIMAH AHMAD January 3, 2011 at 1:10 pm #

      Hai Fitr4y…

      Selamat Tahun Baru juga Fit.
      Iya Fit, rindu itu selalu segar dan mekar, tidak akan pernah padam dan layu. :D

      Salam mesra selalu.

      • fitr4y January 4, 2011 at 3:07 pm #

        lagi ronda siang nh bund … hehehe ;)

  6. Dahrun Marada January 3, 2011 at 10:47 am #

    Salam rindu selalu buat Bunda Sitti Fatimah dan keluarga di Serawak.

    • SITI FATIMAH AHMAD January 3, 2011 at 1:12 pm #

      Terima kasih mas Dahrun atas salamnya buat saya dan keluarga.

      Salam mesra dan ceria selalu. :D

  7. andinoeg January 3, 2011 at 11:47 am #

    Rindu siapa nich??

  8. wits January 3, 2011 at 1:41 pm #

    Puisinya menasrik…
    ENGKAU? maksudnya Sang pencipta, Bun…
    Setiap manusia pasti merindu pada Sang Khalik yang terbesit melalui doa-doa yang kita panjatkan, sbg wujud kelemahan manusia..
    Nice poem:)

    • SITI FATIMAH AHMAD January 3, 2011 at 1:53 pm #

      Hai Wits…

      ENGKAU itu bisa sahaja diinterpretasikan. Tuhanku = Allah Yang tercinta atau ? Terpulang ? Yang tahu hanya penulisnya… hehehe. :D

      Benar Wits, Allah adalah tumpuan kecintaan abadi yang tiada siapa menafikannya. Terima kasih ya atas ingatan yang mengesankan. Saya senang sekali.

      Salam manis selalu.

  9. Akhmad Muhaimin Azzet January 3, 2011 at 2:12 pm #

    seperti selalu doa memenuhi ruang dada
    agar kerinduan senantiasa dalam cahaya
    berbinaran cinta yang betapa memesona
    duhai, jiwa yang senantiasa rindu surga

    [salam dari Yogyakarta, smg kehidupan kita di tahun baru ini semakin baik dan berbahagia]

    • SITI FATIMAH AHMAD January 4, 2011 at 9:05 am #

      Salam takzim Mas Amazzet…

      Senang sekali membaca bait2 nukilan indah di atas. Semoga Allah selalu menjadi kerinduan kita untuk menuju jalan syurga-Nya, baik dalam senang mahupun susah. Itulah imbalan kerinduan yang tiada tara ganjarannya. Amiin.

      Amiin.. Ya Syakur Ya ‘Alii. Mudahan kebaikan dan kebahagiaan selalu mengiringi kehidupan kita di dunia dan akhirat.Terima kasih mas Amazzet atas kunjungan.
      Salam harmoni dari saya.

  10. Thomas January 3, 2011 at 5:07 pm #

    Bunda apa kabar? lama nda berkunjung nih….blogku yang aktif sekarang yang blogspot bunda. yang wordpress sudah lama ga aktif.

    salam hangat

    • SITI FATIMAH AHMAD January 4, 2011 at 9:10 am #

      Hai Thomas…
      Alhamdulillah, saya sihat. Terima kasih ya, masih ingat dan saya senang menerima kunjungan Thomas ke blog baru saya. Maafkan saya juga kerana lama tidak bersapa.

      Wah… kalau di blogspot.com, saya susah mahu berkomentar kecuali menggunakan shoutmix box sahaja kerana tidak punya akun untuk ke sana.

      Salam keindahan tahun baru 2011.
      Salam hangat kembali.

  11. advertiyha January 3, 2011 at 6:07 pm #

    Semoga kita selalu merinduNya bun.. :)
    akan sangat tentram dan teduh hati ini bila rindu dan cinta selalu mengarah padaNya, sang pemilik cinta kasih abadi.. :)

    salam sayang saya bunda… :)

    • SITI FATIMAH AHMAD January 4, 2011 at 9:24 am #

      Hai Tiyha…

      Amiin… Ya Hafiiz Ya Jaliil.
      Mudahan kerinduan kepada-Nya akan mendamaikan hati kita untuk selalu tabah mengulit kegetiran hidup ini.

      Tanpa rindu kita tidak tahu erti sebuah kesakitan di hati. Rasa berat menghimpun, mencengkam tajam dan genggamannya cukup hebat. Di sinilah kita faham apakah makna rindu itu ?

      Terima kasih Tiyha kerana betah kemari. Saya senang sekali. Salam sayang kembali buat Tiyha. :D

  12. Masjid Kita January 3, 2011 at 8:18 pm #

    Wa alaikumussalam Warahmatullahi Wabarakaatuh..
    semoga kecintaan kita pada sang khalik di tahun ini dan tahun2 mendatang akan menjadi semakin membaik ya mbak :) amien…

    • SITI FATIMAH AHMAD January 4, 2011 at 9:29 am #

      Wa ‘alaikumussalam Warahmatullahi Wabarakaatuh..

      Amiin… Ya Kariim Ya Raqib. Iya mbak, mudahan kecintaan kita kepada Sang Pencipta sentiasa mengisi kolam hati kita dengan kejernihan dan kesucian sehingga akhir hayat.

      Terima kasih mbak atas kunjungannya.
      Salam manis selalu. :D

      • Masjid Kita January 7, 2011 at 2:36 am #

        met pagi menjelang tidur :)
        tapi saya bukan mbak, mbak :)

        • SITI FATIMAH AHMAD January 7, 2011 at 8:12 am #

          Selamat pagi.
          hehehe… iya mas, maaf.
          Terima kasih membetulkannya. :D

  13. teguhsasmitosdp1 January 3, 2011 at 10:40 pm #

    Selamat tahun baru Bunda,…semoga belum terlambat. Artikelnya selalu menarik dan tetap akan menarik di tahun 2011 ini, semoga selalu dalam keadaan sehat dan diberikan kemudahan. salam persahbatan selalu dari Pekalongan.

    • SITI FATIMAH AHMAD January 4, 2011 at 9:44 am #

      Salam takzim Kang Guru, Mas Teguh…

      Amiin… Ya Mujiib Ya Wasii’. Alhamdulillah, saya sehat. Didoakan mas Teguh juga demikian sama.

      Selamat Tahun Baru 2011.
      Terima kasih atas dukungan dan semangat yang ditebarkan buat blog ini. Mudahan akan terus berbakti dengan curahan ilmu bagi dikongsikan bersama.

      Salam persahabatan kembali dari saya.

  14. masyhury January 3, 2011 at 11:05 pm #

    Assalamu alaikum bunda,

    Saya baca dari komentar di atas, bunda tak ada menjawab puisi itu untuk siapa, bikin penasaran sahaja..
    Setiap orang pasti punya rasa rindu akan sesuatu hal, entah orang atau keadaan, dan hanya orang yang sedang rindu sajalah yang tahu,, :D

    salam dari Medan,

    • SITI FATIMAH AHMAD January 4, 2011 at 10:53 am #

      Wa’alaikum salaam Masyhury…

      Penasaran ya! Biar orang yang sedang rindu sahaja yang tahu. :D

      Terima kasih Masyhury.
      Salam mesra.

  15. elmoudy January 3, 2011 at 11:27 pm #

    selalu romantis..dan terngiang alunan syahdu yang memanjakan hati berbalut cinta kasih…
    selalu…ada di hati :)

    • SITI FATIMAH AHMAD January 4, 2011 at 11:12 am #

      Mas Elmouldy…

      Semoga romantisanya sentiasa kekal dan balutan kasihnya bersalut hiasan sayang beronakan wangi cinta. Iya… apa sahaja yang selalu di hati akan tetap selalu dirindu, tetap selalu diingatan dan tidak akan pernah padam.

      Terima kasih Elmoudy kerana sudi datang bertandang.
      Salam mesra. :D

  16. andipeace January 4, 2011 at 4:24 am #

    diawal tahun baru 2011,bu siti fatimah sedang merindukan sesuatu,apakah itu..???

    salam sejahterah

    • SITI FATIMAH AHMAD January 4, 2011 at 11:13 am #

      Hai Andi…

      Iya, rindunya selalu ada, tidak akan pernah padam.
      Salam ceria.

  17. info[dot]com January 4, 2011 at 12:07 pm #

    salam rindu…^_^

  18. wahyu nurudin January 5, 2011 at 9:50 am #

    ikhlas menghalangiku mencintaimu karena aku harus sadar suatu saat kau akan meninggalkanku dan aku tak boleh sedih atau menolak ketika kelak itu terjadi

    • SITI FATIMAH AHMAD January 5, 2011 at 11:37 am #

      Hmmm… sedih dan pilu sekali saya membaca curhat di atas. Bersabarlah Wahyu, setiap pertemuan pasti ada perpisahan. Jika tidak mahu berpisah, maka janganlah bertemu. :D

      Perpisahan banyak mengajar kita erti sebuah pengorbanan, kerinduan, kesakitan, kesabaran dan dewasa dalam menanggapi sesuatu permasalahan. Terima kasih Wahyu. Salam mesra.

  19. fety January 5, 2011 at 2:54 pm #

    bunda, lagi merindukan diriku? :) Aku datang Bund, di saat yang tepat hi..hi..

    • SITI FATIMAH AHMAD January 5, 2011 at 3:22 pm #

      Hai Fety…

      Alhamdulillah, rinduku berbalas jua. hehehe.
      Senang dengan kunjungan yang tepat pada waktunya.
      Apakah dirimu rasa dirindui, Fet ? :D
      Salam manis selalu.

  20. bundamahes January 5, 2011 at 5:54 pm #

    regarding of your writing, i love Tamally Maak so much! :)

    • SITI FATIMAH AHMAD January 5, 2011 at 6:17 pm #

      Hai Bundamahes…

      Terima kasih kerana menyukai Tamally Maak. Selain iramanya yang mengasyikkan, liriknya juga menyentuh hati. Saya terharu. It’s a great song. I love it too, so much. :D

  21. Azzahra January 5, 2011 at 8:03 pm #

    Tamally Maak dari Amir Diab, penyanyi asal Mesir usia 40an dan menjadi penyanyi ikon timur tengah….

    Merupakan salah satu yang saya senangi.

    I love it.

    • SITI FATIMAH AHMAD January 5, 2011 at 8:37 pm #

      Hai Azzahra…
      Senang mendapat kunjungan di awal malam. Terima kasih ya atas penjelasan tentang penyanyinya, saya baru tahu.

      Tamally Ma’ak sungguh menyentuh hati. Ia sebuah lagu yang sungguh indah. Thanks Azzahra, i also love it with all my heart :D

      Salam bahagia selalu. :D

  22. MUXLIMO January 5, 2011 at 9:24 pm #

    Subhanallah.. saya suka sekali dengan pencapaian puncak tulisan ini, yaitu {Dan ENGKAU, pernah aku temui dalam mencari ERTI KEHIDUPAN}

    • SITI FATIMAH AHMAD January 5, 2011 at 10:24 pm #

      Hai Muxlimo…

      Alhamdulillah, … dan ENGKAU yang pernah aku temui, telah menyinar kilauan “berlian”nya untuk menerangi hati kehidupan ini. Yang dulunya seperti pokok tanpa burung, seperti syurga yang tidak berwarna warni, seperti rerama yang tidak boleh terbang, seperti burung yang patah sayap dan seperti danau yang tidak berair. Kini, semuanya telah berubah dari dingin membeku, mengalir penuh kehangatan.

      Terima kasih menyukai bait tersebut. Salam mesra. :D

  23. Roy Rey January 6, 2011 at 2:01 am #

    I really like it…
    Mohon izin copy saudariku…

    • SITI FATIMAH AHMAD January 6, 2011 at 7:24 am #

      Hai Roy Rey…

      Terima kasih atas kunjungan.
      Silakan menikmatinya dengan senang hati. :D

  24. yusami January 6, 2011 at 8:29 am #

    Assalamu’alaikum Wr Wb.
    Saya selalu terhanyut dengan untaian kata-kata indah Bunda.

    • SITI FATIMAH AHMAD January 6, 2011 at 10:35 am #

      Wa’alaikum salaam Wr. Wb Mas Yusami…
      Semoga hanyutnya dalam lautan kata yang bermanfaat untuk disempadani.Terima kasih mas atas kunjungan. Salam mesra.

  25. achoey el haris January 6, 2011 at 8:40 am #

    Assalamualaikum Wr. Wb.

    Seperti Selalu
    Bunda posting menyentuh hatiku

    Salam ta’jim dari saya untuk bunda

    Dari Bogor untuk Serawak :)

    • SITI FATIMAH AHMAD January 6, 2011 at 10:40 am #

      Wa’alaikum salaam Nanda Achoey…

      Seperti selalu… bunda menunggu puisi indah buat bunda dari nanda Achoey. :D senang kalau bunda dapat puisi sebagai kenangan… hehehe.

      Terima kasih atas aspirasi nanda selama ini. Bunda senang sekali. Salam ceria dari bunda selalu.

  26. hudaesce January 6, 2011 at 11:41 am #

    Seperti selalu, tiap aku membaca tulisan-tulisan yang ada disini, senantiasa ada hikmah dan makna yang begitu dalam disetiap bait kata-kata yang terungkap. :)

    Salam ukhuwah islamiyah Bu’

    OOT: Pic gif nya yang bawah tu bagus banget deh :D

    • SITI FATIMAH AHMAD January 6, 2011 at 1:23 pm #

      Hai Hudaesce…
      Seperti selalu… saya senang menerima kunjungan Hudaesce kemari. Hehehe.. apa selalu kemari ? Semoga mendapat hikmahnya.

      Terima kasih dan sila nikmati foto yang dimaksudkan. :D
      Salam ceria.

  27. neni January 6, 2011 at 1:36 pm #

    hiyaaaa……

    posting disini lagi bunda..hehe…

    mendarat keplanet lain lagi, dah bosan diplanet satunya..hihi…

    • SITI FATIMAH AHMAD January 6, 2011 at 1:47 pm #

      hehehe… iya, iya, Neni. Anak bunda yang taat nih. :D

      Harus landing planet lain lagi. Planet lamanya udah penuh dengan tumbuhan kata dan buah fikir yang melata.

      Makanya, untuk kali ini, di sini dulu ya. kalau bunga ilmunya udah penuh, baru terbang ke planet baru pula.
      Apa setuju dengan bunda ? :D

      • neni January 8, 2011 at 12:47 pm #

        setuju banget bunda,….sangat sangat setuju..hehe..

        mau tanam apa yach diplanet ini??…bagusnya apa bunda?

        • SITI FATIMAH AHMAD January 8, 2011 at 1:17 pm #

          Alhamdulillah, satu persetujuan telah termaterai.. hehehe. Mau tanam apa ya, Nen ? Pusing mau pulih nih.

          Ok apa kata bunda cadangkan kita tanam benih fikir dari pelbagai spesis tumbuhan kata dan disiram dengan senyum sayang. :D Boleh ? atau Neni ada yang mahu disarankan.

          Silakan, bunda menunggu buah2 katanya. :D

          • neni January 10, 2011 at 12:27 pm #

            ting..ting..ting…apa yach, kantong ajaib tolong beri kami sesuatu yang dapat ditanam diplanet ini..hehe…

            bunda, aku sudah punya dua tulisan lagi loh, tAPI belum diterbitkan…

            bunda, aku jg buat novel ni, tapi belum rampung bener, kata2nya masi bnyk yng rancau..hehe..aku buat novel atau aku buat cerita bersambung aj itu tulisannya atau cerita pendek..hehe

            • SITI FATIMAH AHMAD January 10, 2011 at 9:19 pm #

              Hai Neni…

              Kantong ajaibnya berfungsi nggak ? :D

              Alhamdulillah, satu perkembangn yang bagus dari Neni. Bunda senang mendengarnya. teruskan berusaha untuk menghasilkan karya yang membuat kita berbangga dengannya. walau tidak berkualitas menurut sesetengah orang, yang penting, kita telah berusaha menghasilkannya.

              Kalau mahu buat novel sebaiknya buat seperti bab ke bab atau cerpen yang saling kait mengait, kompailkan menjadi novel. Salut ya aas usaha khayalan yang sebolehnya dapat dimanfaat yang baik. Jika mahu menjadi novelis, seorang itu harus pandai berkhayal.

              Teruskan penulisan Neni, ya. Bunda tidak sabar mahu membacanya.

              Salam sayang dari bunda. :D

              • neni January 12, 2011 at 1:21 pm #

                iya nich bunda, masih mau perbaharui nilai2 apa yang bagus dimasukkan dalamnya..takutnya ntr tidak ada nilai2 yang dpt dipetik..hehe

                • neni January 12, 2011 at 1:21 pm #

                  kantong ajaib tidak berfungsi, tp otak ajaibnya..hehe

                  • SITI FATIMAH AHMAD January 12, 2011 at 2:49 pm #

                    Wah… hebat sekali nih. Belum pernah bunda dengar ada otak ajaib. Beruntung sekali bunda, dapat anak yang punya otak ajaib….

                    Tapi makanan namanya otak-otak, sangat sedap Nen. Apa pernah merasakannya… hehehe. Kalau tidak tahu, nanti bunda maklumkan apakah itu Otak-otak. :D

                    • neni January 14, 2011 at 11:01 am #

                      pernah coba satu kali, dikasi sama temaan, tp biasa aja..hehe

                      cara buatnya gimana bunda? tolong jelaskan….tentang yng namanya otak-otak, biar jadi otak ajaib…hehe

                • SITI FATIMAH AHMAD January 12, 2011 at 2:46 pm #

                  Usah takut dong, Nen. Buat sahaja dulu. nilaian bisa dilakukan melalui komentar pembaca. Ayuuh… terbitkan di blog, biar semua orang baca dan memberi kritikan atasnya.

                  Harus percaya diri dan yakin dengan apa yang dibuat. kalau asyik takut aja, bilakah akan ada beraninya. ?

                  Bunda tunggu hasilannya. Pasti mantab nich. :D

                  • neni January 14, 2011 at 11:01 am #

                    ok dech bunda.. insyaAllah…

                    • SITI FATIMAH AHMAD January 15, 2011 at 8:35 pm #

                      Yang namanya otak-otak itu diperbuat dari isi ikan tertentu yang bunda juga tidak ketahui namanya … hehehe, maaf nen, bunda hanya biasa membeli yang sudah siap dibakar. Coba Nen, search di Google, pasti ada maklumatnya. kok bunyinya malas aja nich… hehehe.

  28. Kelabang's Blog January 6, 2011 at 2:22 pm #

    Jika rindu sudah menusuk di hati, tentu air mata khan jatuh jua, sebagai simpati kepada hati yang terluka, luka tapi nikmat.

    • SITI FATIMAH AHMAD January 6, 2011 at 3:04 pm #

      Hai Zulfa…

      Pedih juga ya menanggung rindu ini. Hati jadi sayu bagai tersayat sembilu. Apatah lagi kalau rindunya tidak berbalas. Lukanya pasti dalam kerana merindu sendirian sedang yang dirindu tidak ketahuan akan kerinduan yang dalam itu.

      Saya setuju bahawa nikmat rindu sungguh nyaman terasa walau sakit dan luka tetapi indahnya berbeza berbanding tika bersua. Kerana bila sudah bersua, rindu itu sudah terubat. Maka hilanglah rindunya.

      Tahu-tahu aja nih mas. Apa pernah merindu dalam luka ? :D

  29. Astra satria January 6, 2011 at 2:48 pm #

    Rangkaian Do’a dan harapan yang berujung kepada kerinduan, Bunda sangat pandai merangkai kata-kata indah, i saluut for you, semoga doanya terkabul

    • SITI FATIMAH AHMAD January 6, 2011 at 3:07 pm #

      Hai Astra Satria…

      Amiin… Ya Aziz Ya Mujiib. Mudah2an rindu ini ada penghujungnya. Wallahu’alaam.

      Terima kasih ya dan silakan nikmati apa yang terhidang di laman ilmu yang sederhana ini. Semoga beroleh manfaatnya.

      Salam mesra.

  30. qefy January 6, 2011 at 5:47 pm #

    Saya suka menulis dengan gaya sendiri, ah saya jadi semangat baca blog ini. Salam kenal ya Bunda :D

    • SITI FATIMAH AHMAD January 6, 2011 at 9:16 pm #

      Hai Qefy…

      Terima kasih kerana menulis dengan gaya sendiri. Semoga terus mantap tulisannya. Semangat terus ya.

      Salam kenal kembali dan sila mampir lagi untuk masa mendatang bagi mengutip hikmahnya. :D

  31. Ifan Jayadi January 6, 2011 at 8:31 pm #

    Saya suka lagu TAMALY MAAK dari AMR DIAB. Nadanya sungguh menyentuh meski saya tak tahu artinya apa. Dari tulisan diatas saya dapat mengetahui makna sebenar dari lagu tersebut. Intinya, perhatian yang tulus kepada seseorang yang kita sayangi merupakan modal utama agar selalu tercipta sebuah keharmonian. Perlu saling mengerti dan memahami kedua belah pihak karena tidak mudah menyatukan 2 atau lebih pribadi yang berbeda.Akan lebih baik jika kita selalu menampakkan keceriaan dan hal2 yang menyenangkan. Tetapi kadang itu tidak mudah. Selalu saja ada problema dalam hidup. Keluh kesah sering menjadi curahan hati kita. Namun, kita harus percaya hanya dengan doa yang ikhlas, maka akan dapat mengobati segala kerinduan dan harap itu.

    • SITI FATIMAH AHMAD January 7, 2011 at 8:32 am #

      Hai Ifan Jayadi…

      Terima kasih kerana menyukai Tamally Maak, Ifan. Liriknya sangat indah, bahasanya menyusuk hati dan membahagiakan. Lagu ini adalah sebuah curahan hati seorang yang sedang merindu.

      Saya setuju dengan pendapat Ifan, kesefahaman amat perlu dalam menyatukan dua hati berbeza. Saling sayang menyayangi akan memupuk rasa cinta yang kuat melalui kepercayaan dan keyakinan yang mantap.

      Bukan mudah untuk mencintai seseorang kerana apabila sudah mencintai, hati akan terikat dengan rindu, sayang, keinginan, kepedihan, kesakitan, pengorbanan dan penghargaan.

      Apapun yang berlaku, cinta yang disemai harus dipertahankan agar buah2 cinta tetap segar dan mekar. Bunga2 cinta tetap wangi dan harum. Tetapi masih ada yang tidak menghargainya kerana banyak sebab yang terkadang tidak kita ketahui kenapa dan mengapa ia berlaku. Semoga kebahagiaan selalu mengiringi setiap keinginan kita untuk mencapai cinta sejati. Ammin.

      Terima kasih atas kunjungan dan komentar yang mengesankan. Salam mesra selalu. :D

  32. cjdw January 6, 2011 at 11:08 pm #

    wow…. like it…

  33. bintangzohra January 7, 2011 at 11:06 am #

    Assalamuailaikum, teman yang jauh di mata yang sedang merindu dan terus merindu heheh. Rindu di hati tiada siapa yang tahu ye, itulah rahsia namanya !
    Tamally ma’ak – Amr Diab, hai lagu-lagu klasiknya memang fav saya.
    Selamat menempuh perjalanan di dalam tahun 2011.
    Salam dari Singapura,Zohra

    • SITI FATIMAH AHMAD January 7, 2011 at 4:41 pm #

      Wa’alaikumsalaam sahabatku, BintangZohra…
      Iya… sedang merindu lagi ni. Tidak akan pernah padam untuk selamanya. :D

      Ramai juga yang meminati lagu2 Amr Diab ya. Lagu2nya memang banyak yang menarik dan enak didengar selain lirik bahasa yang indah penuh makna. Saya sangat menyukai lagu2nya.

      Terima kasih Zohra atas kunjungan yang menyenangkan.
      Salam mesra dari Sarikei, Sarawak. :D

  34. imsfly January 23, 2012 at 9:54 am #

    wow its cool man

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 177 other followers

%d bloggers like this: