CT7. SALAM DUNIA SALAM SEMUA SALAM HARIRAYA

5 Sep

Assalaamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakaatuh


SAHABAT PEMBACA LAMAN MENULIS GAYA SENDIRI…. setelah membuat posting ini, saya bercadang untuk beristirehat dari menulis di blog buat  beberapa waktu kerana banyak urusan kehidupan di dunia nyata yang harus saya beri perhatian bagi menikmati hari-hari terakhir bulan Ramadhan dan persediaan menyambut kedatangan Syawal yang tidak siapa menafikan kehadirannya yang menceriakan dunia sejagat ini. Insya Allah BW (anjangsana dan anjangsini) akan tetap berjalan sesuai dengan masanya untuk bersapa.

Cuti panjang IPG sudah bermula semalam. Di ruang mata, kesibukan bakal menanti dalam minggu ini dengan aktiviti mencetak biskut, menggaul kek, mengemas perabut, mencantikkan rumah. Hampir setiap hari merenung baju raya baru yang tergantung dalam almari dan berhias diri  dengan olesan haruman yang wangi (hehehehe…). Walau sekadar duduk di rumah sepenuh masa, kecantikan dan kebersihan diri harus terjaga rapi dan diberi perhatian khusus agar sentiasa secantik permaisuri. :D :D

SELAMAT BERCUTI BUAT SEMUA

Tibanya Syawal bererti berpulangnya Ramadhan. Bak kata pepatah:

Setiap pertemuan, pasti ada perpisahan. Setiap yang bermula, pasti ada akhirnya.Yang patah kan tumbuh. Yang hilang kan berganti.

Begitulah sunnatullah yang melingkari setiap kehidupan mahkluk di muka bumi ini. Syawal yang menjelma menandakan masanya sudah tiba buat Ramadhan:

Bulan rahmah telah pergi. Bulan barakah dirindu kembali. Bulan pengampunan dari Ilahi. Buat bekal diri di esok hari di kemudian nanti

Taqabbalallohu minna wa minkkum. Kullu am wa antum bikhairiin. 1 Syawal  menyinar seluruh alam dengan takbir sahut menyahut. Bergema merentas tiap ruang sendi kemanusiaan sejagat. Dengan ini, SITI FATIMAH AHMAD dan keluarga ingin mengucapkan :

SALAM AIDIL FITRI.

MINAL AIDIN WAL FAIZIN.

Subhanallah walhamdulillah. Maha suci Allah dan segala pujia-pujian hanya milik-Mu. Kini tiba saat yang ditunggu dalam jutaan detik nafasku yang telah berlalu. Dalam kesedaran diri dengan detak nadi juga degup jantungku. Masa itu tiba juga.. dengan kehendak Ilahi yang maha Pengasih Lagi Maha Menyayangi. Aku diberi peluang melaluinya dalam menyambut kemenangan yang menjelma.

Kemaafan dipohon, keampunan dipinta jika saya pernah melakukan salah pada kata, silap pada bahasa, tulis tidak semulia tingkah, nasihat tidak beradu wajah, bimbang hati terluka parah. Maka…. ku pohon:

MAAF ZAHIR DAN BATHIN

…. menjadi bekal hati, menghilang pohon keresahan agar  dedaunan jiwa tenteram damai tidak diulit buah-buah dosa dan dibelit akar jarah yang melintas diri menerjang gelisah. Terima kasih atas kemaafan dan keampunan yang dihulurkan. semoga kita dibarakahi Allah SWT.

*

SalamFatima3SalamFatima   4 SEPTEMBER 2010 (SABTU)/ 1414 PETANG - SARIKEI, SARAWAK



Disambut dengan penuh kesyukuran. Dalam kemenangan penuh kemakmuran. Dari seluruh kehidupan yang disedari. Alhamdulillah… Ya zaljalaaliwalikram.

Allahu Akbar.. Allahu Akbar… Allahu Akbar
Laailahaillahu wallahu Akbar
Allahu Akbar walillahilhamd.
 

About these ads

166 Responses to “CT7. SALAM DUNIA SALAM SEMUA SALAM HARIRAYA”

  1. Motivasi Kerja September 5, 2010 at 2:15 am #

    Salam. Pagi ini saya jadi yang pertama membuat coretan di blog gaya sendiri ni. Selamat Menyambut Aidilfitri. Maaf Zahir Dan Batin.

    • SITI FATIMAH AHMAD September 5, 2010 at 10:37 am #

      Selamat pagi Along.
      Silakan untuk pertamanya setelah sekian lama tidak menjadi yang pertama. :D

      Terima kasih Long.
      Selamat juga dari akak.
      Salam aidil fitri. :D

  2. Red September 5, 2010 at 5:45 am #

    selamat berhari raya dan happy holiday untuk bunda siti dan keluarga! From Red di Bandung :)

    • SITI FATIMAH AHMAD September 5, 2010 at 10:46 am #

      Terima kasih Red.
      Selamat juga buat Red dan keluarga di Bandung.
      Salam mesra selalu. :D

  3. Fitri September 5, 2010 at 7:49 am #

    Selamat menyambut hari kemenangan yaitu Hari Raya Idhul Fitri. :)

    • SITI FATIMAH AHMAD September 5, 2010 at 10:51 am #

      Terima kasih Fitri.
      Semoga bahagia di hari kemenangan itu nanti.
      Salam manis selalu buat Fitri. :D

  4. Ifan Jayadi September 5, 2010 at 7:52 am #

    Saya juga mengucapkan SELAMAT HARI RAYA IDUL FITRI 14331 HIJRIAH. MOHON MAAF LAHIR DAN BATHIN. Semoga Hari Raya kali ini memberikan kecerian kepada kita semua untuk membuka pintu maaf atas semua khilaf dan salah baik disengaja maupun tidak disengaja.

    Tak lupa juga diucapkan selamat menikmati libur panjang kepada Ibu SITI FATIMAH AHMAD beserta keluarga. Nikmati percutian panjang ini dengan senyum dan kegembiraan menyambut syawal tentunya dengan hidangan dan juadah yang menggugah selera :)

    Salam Aidil Fitri daripada saya IFAN JAYADI di Samarinda, Kalimantan Timur.

    • SITI FATIMAH AHMAD September 5, 2010 at 11:08 am #

      Amiin…. Ya Rabb atas doa yang dikirimkan oleh Ifan. senang mendapat doa dan semangat dari sahabat di Samarinda ini. Cutian panjang ini diguna untuk “mengemaskini” semula rumah agar nampak seperti baru dan menyegarkan.

      Saya juga mengucapkan selamat berlibur di penghujung pekan dengan aktiviti yang berguna buat Ifan. terima kasih Fan kerana selalu betah bertandang dengan ide2 yang berbobot.

      Salam mesra selalu dari saya di Sarikei. :D

  5. Kelabang's Blog September 5, 2010 at 8:53 am #

    Saya, ZULFA dan keluarga mengucapkan selamat hari raya buat mak cik Siti Fatimah Ahmad sekeluarga, mohon maaf lahir dan batin.

    Sedikit koreksi: ”ALLAHU AKBAR WALILLAHILHAM” seharusnya ”ALLAHU AKBAR WALILLAHIHAMD. Harusnya ada huruf D dibelakang..
    Terima kasih..

    • SITI FATIMAH AHMAD September 5, 2010 at 11:13 am #

      Terima kasih Mas Zulfa atas ucap selamatnya. Semoga berbahagia di hari raya bersama keluarga nanti.

      Alhamdulillah… terima kasih kembali mas Zulfa atas koreksinya. Sudah ditambahi huruf “d” di belakang. Semoga Allah merahmati atas perhatian yang diberikan walau hanya satu huruf.

      Salam mesra selalu dari saya. :D

  6. teguhsasmitosdp1 September 5, 2010 at 1:39 pm #

    Saya Sekeluarga dari Pekalongan mengucapkan Selamat Hari Raya Idul Fitri, Mohon Maaf Lahir Batin.

    • SITI FATIMAH AHMAD September 5, 2010 at 2:01 pm #

      Terima kasih Mas Teguh.
      Semoga hari raya yang bakal menjelma dapat memberi kejayaan dan kemenangan untuk kehidupan mendatang. Amiin.
      salam ceria selalu. :D

  7. budies September 5, 2010 at 2:57 pm #

    budies sekeluarga dari kalimantan tengah mengucapkan selamat iedul fitri, mohon maaaf zahir batin

    • SITI FATIMAH AHMAD September 5, 2010 at 3:54 pm #

      Terima kasih Mas Budies.
      Semoga berbahagia bersama keluarga di hari raya nanti.
      Salam aidil fitri dari saya. :D

  8. Dangstars September 5, 2010 at 4:38 pm #

    Nanti saja,,saya ucapin idul fitri nya..
    Maklum masih menahan rasa lapar nih..
    Sukses selalu

    • SITI FATIMAH AHMAD September 5, 2010 at 4:47 pm #

      Hehehe… Kang Dangstars.
      Inda apa-apa kok, boleh sih.. kapan ya ? :D
      inda sabar menunggu ucapannya nanti.

      Saya juga sedang menahan lapar saat menulis posting ini, malah hampir mahu pengsan mencari ide2nya. :D

      Terima kasih Kang.
      Sukses juga dari saya.

  9. Vulkanis September 5, 2010 at 4:40 pm #

    Kecepatan dong bila sekarang ucapin hari raya..he..he..he..
    Salam hangat dari Medan

    • SITI FATIMAH AHMAD September 5, 2010 at 5:11 pm #

      Kang Dangstar..
      Iya..iya.. sangat cepat berbanding orang lain.
      banyak kerja harus dilunasi Kang, nanti inda sempat masak kek, biskut dan ngurusin rumah biar cantik. kalau cepat, hanya tunggu tetamu mampir dan saling berucapan. :D

      Terima kasih ya, sudah berkunjung.Di tunggu ya.. ucapannya.
      Salam hangat kembali dari saya di Sarikei.

  10. اسوب سوبرييادي September 5, 2010 at 7:48 pm #

    Assalaamu’alaikum Warahmatullahi wabarakatuh…


    disetiap pagi Kaulah raja diraja
    disetiap senja Kau pula raja diraja
    gagah perkasa tiada tara
    maha kuasa tak terhingga
    maha sempurna tiada cela
    menebarkan karunia seiring fajar menyingsing
    menyiram kasih sepanjang malam gulita
    telah bersaksi alam semesta
    hanya dikaulah sang maha pencipta
    langit dan buana
    gunung dan sungai
    bayu dan banyu
    batu dan debu
    semuanya berseru
    tiada tuhan selain-Mu
    gejolak samudera
    teriakan halilintar
    deru bayu topani
    burung merpati dan kaumnya
    semua bertasbih
    diKaulah yang maha suci
    kasihMu menyentuh seluruh ciptaMu
    mawar jelita merekah senyum
    disentuh embun dipagi yang anggun
    menikmati belaian kasihMu nan santun
    puji dan syukur pula sempurna
    hanya untukMu maulana
    semua kehendakMu pasti segera terlaksana
    sesudah khaf dan sebelum nun di sana
    betapa sabarnya diKau atas dosa-dosa hamba
    siang dan malam dosa kutimpa
    air susu kubalas air tuba
    tapi diKau
    diKau maha pengampun lagi penyantun
    Kau belai hatiku
    sampai tunduk menghiba
    ampuni aku duribaginda
    tubuhku bergetar takut padaMu
    mataku berderai mengingat diriMu
    hatiku berdebar dirasuk cintaMu
    terimalah daku diharibaanMu
    sembah sujudku
    hidup dan matiku hanya untukMu
    hanya untukMu segala sesuatu
    .
    .

    اللَّهُ أَكْبَرُ، اللَّهُ أَكْبَرُ، لاَ إِلَهَ إِلاَّ الله ُ، وَاللَّهُ أَكْبَرُ، اللَّهُ أَكْبَرُ وللهِ 

    الْحَمْدُ
    .
    Nanda sekeluarga mengucapkan,
    Taqabbalallohu minna wa minkkum. Kullu am wa antum bikhairiin.
    Salam Ramadhan Yang Barakah dan Salam Aidil Fitri Yang Bahagia.

    • SITI FATIMAH AHMAD September 5, 2010 at 9:27 pm #

      Tiada kata seindah bicara yang mampu bunda luahkan lewat membaca nukilan curahan hati Nanda Usup kepada Yang Maha Perkasa Lagi Maha Agung dengan segala sempurna sifat dan asma’-Nya yang mulia.

      Hati ini bagai disentak deras kuasa lestrik yang hebat sehingga terasa gegaran dan getaran yang bukan buatan lantaran menghayati kebesaran dan kasih sayang Tuhan Rabbul’izzati. Subhanallah walhamdulillah. Bunda sangat menyenangi bicara mutiara yang berbobot ini. terima kasih nanda kerana meninggalkan jejak bernilai zabarjan dan semurni luk luk wal marjan.

      Selamat menghadapi hari kemenangan yang bakal menjelma beberapa waktu lagi. Semoga dikurniakan Allah dengan rahmat dan keberkatan hidup yang mendamai dan membahagiakan di dunia dan akhirat. Amiin.

      Salam mesra dan harmoni dari bunda di Sarikei, Sarawak. :D

  11. kelly amareta September 5, 2010 at 8:13 pm #

    Minal aidzin wal faidzin ibu, mohon maaf lahir dan batin.
    Barangkali kelly ada salah kata (atau tulis) mohon keikhlasan ibu siti untuk memaafkan.

    • SITI FATIMAH AHMAD September 6, 2010 at 1:30 pm #

      Hai Kelly, Sang Pelangiku yang indah.
      Dimaafkan dan semoga kita diampuni Allah SWT.
      Senang dengan kunjungan Kelly. Semoga berbahagia ya bersama keluarga di hari kemenangan nanti.

      Salam manis penuh kasih dari saya di Sarawak. :D

  12. unduk September 5, 2010 at 8:23 pm #

    Unduk dan segenap kru redaksi Mimbar Jum’at mengucapkan
    Selamat Idul Fitri, 1 Syawal 1431 H
    Mohon maaf lahir dan batin.

    • SITI FATIMAH AHMAD September 6, 2010 at 4:04 pm #

      Senang dikunjungi dan disapa oleh Unduk lagi. Terima kasih ya. Permohonannya dimaafi. Selamat Hari Raya dan maaf juga dari saya.

      Salam takzim dari saya. :D

  13. Sawali Tuhusetya September 5, 2010 at 9:12 pm #

    selamat menikmati hari2 terakhir ramadhan, bunda. selamat hari raya idul fitri, mohon maaf lahir dan batin.

    • SITI FATIMAH AHMAD September 6, 2010 at 4:39 pm #

      Alhamdulillah… insya Allah Pak Sawali, mudah-mudahan nikmatnya akan selalu disyukuri.
      Terima kasih atas ucapan dan kemaafan diberi dengan hati terbuka. Saya juga begitu, sama.

      Salam kemesraan selalu dari saya. :D

  14. fitr4y September 5, 2010 at 9:14 pm #

    Mohon maaf lahir bathin bunda,, selamat menikmati cuti yang panjang ..

    • SITI FATIMAH AHMAD September 6, 2010 at 4:48 pm #

      Kemaafannya diterima dengan setulus hati buatmu Fitr4y. Saya sama juga ya. Cuti raya tahun ini sangat bermakna buat saya kerana pertama kali dapat raya dengan sempurna setelah 2 tahun sibuk dengan kuliah di negeri orang.

      Terima kasih Fit. Selamat Hari Raya.
      Salam ceria selalu. :D

  15. Nohara September 5, 2010 at 10:07 pm #

    Minal aidin wal faizin ya bunda…mohan maaf kalo nohara pernah menoreh luka..

    • SITI FATIMAH AHMAD September 6, 2010 at 5:49 pm #

      Nohara… bunda maafkan walau torehan lukanya tidak pernah kau lakukan. :D Anak yang baik.

      Terima kasih Nohara.
      Salam mesra dari bunda. :D

  16. HE. Benyamine September 5, 2010 at 10:31 pm #

    Ass.
    Selamat menyambut hari kemenangan yang sudah semakin dekat … mohon maaf zahir dan bathin. Tiada yang lain, kecuali ada rasa senang dapat berkunjung ke sini kembali, dan mendapatkan “hidangan” yang sungguh menarik.

    Semoga segala urusannya dimudahkan dan dilapangkan jalannya, teriring salam dunia salam semua (pinjam istilah SFA).

    Salam mesra selalu, dari tempat yang masih diguyur hujan.

    • SITI FATIMAH AHMAD September 6, 2010 at 6:04 pm #

      Wa’alaikum salaam saudara HE.Benyamie.

      Alhamdulillah, saya juga senang dikunjungi mas Ben kerana sudah lama tidak bersapa. Maafi saya juga. Amiin… Ya Rabb, atas doa yang dikirimkan dari Banjarmasin. Mudahan mas Ben serta keluarga juga beri kebaikan oleh Allah SWT dan berbahagia di hari raya annti.

      Di sini juga hujan dan panas yang tidak menentu harinya.
      Salam mesra kembali dari saya di Sarikei, Sarawak.

  17. Aldy September 5, 2010 at 11:22 pm #

    Assalamualaikum Bunda Siti,
    Semoga kemenangan yang nampak didepan mata ini, menjadi didalam hati.

    • SITI FATIMAH AHMAD September 6, 2010 at 6:20 pm #

      Wa’alaikum salaam Nanda Aldy..
      Amiin.. Ya Rabb. Mudahan doa Nanda dimakbulkan Allah. Bunda selalu akan berdoa untuk segala kebaikan yang Nanda lakukan.

      Salam berbuka puasa dari bunda. :D

  18. Aldy September 5, 2010 at 11:25 pm #

    Seandainya tidak hilang fajar dalam temaran, mungkin beduk tiada berbunyi, andaipun dosa dan salah nanda sudah karatan, kumohon iklasnya bunda maafkan dihati :(

    • SITI FATIMAH AHMAD September 6, 2010 at 6:28 pm #

      Nanda Aldy..

      Andainya fajar menyinar ceria
      Bunyi beduk tentu dah berhenti
      Semoga nanda bahagia di hari raya
      Bunda maafi setulus hati :D

      Usah bersedih nanda. Selamat mudik dan beraya bersama keluarga. tentu sedihnya akan sirna.
      Salam mesra dari bunda. :D

  19. kopral cepot September 6, 2010 at 12:34 am #

    Taqabbalallohu minna wa minkkum. Kullu am wa antum bikhairiin

    Selamat hari raya idul fitri, mohon maaf lahir dan batin.

    Hatur tararengkyu atas jalinan silaturahmi selama ini .. tak terasa dah dua kali lebaran dua kali hari fitri .. he he he ;)

    • SITI FATIMAH AHMAD September 6, 2010 at 6:30 pm #

      Selamat Hari Raya juga buat Kang KC dan keluarga. Kemaafan dimaafi dan semoga damai meneruskan kehidupan di jauh hari.

      Iya… senang dapat bersilaturahmi dalam dua tahun ini. Terima kasih ya kang atas persahabatan selama ini.

      Selamat berbuka puasa dan salam mesra selalu. :D

  20. Coba Diklik September 6, 2010 at 2:37 am #

    Selamat bertemu dengan hari Raya cik gu.

    • SITI FATIMAH AHMAD September 6, 2010 at 7:05 pm #

      Sahabat gutu, Coba Diklik..
      Selamat bertemu juga dengan hari raya nanti. :D

      Salam aidil fitri dan selamat berbuka puasa.

  21. GK September 6, 2010 at 2:39 am #

    Taqob balalloohu minnaa wa minkum yaa ustadzah

    • SITI FATIMAH AHMAD September 6, 2010 at 7:13 pm #

      GK..
      Minnaa wa minkum taqobbal Ya Kareem.
      Selamat Hari Raya.

      Terima kasih berkunjung.
      Salam mesra dan salam kenal dari saya di Ramadhan ini. :D

  22. akhta September 6, 2010 at 4:40 am #

    Selamat berhari raya Idul Fitri, minal aidzin wal faidzin. Salam buat keluarga dan semoga berbahagia di hari yang fitri.
    Salam hangat.

    • SITI FATIMAH AHMAD September 6, 2010 at 7:20 pm #

      Terima kasih mas Akhta atas ucap selamatnya.
      Salam kembali dari saya buat mas Akhta dan keluarga di Kalimantan. Semoga sekalian berbahagia berkumpul di hari raya nanti. Amiin.

      Salam hangat kembali, sahabat guru yang baik. :D

  23. melianaaryuni September 6, 2010 at 6:41 am #

    Mohon maaf ya Bun, saya jarang silaturrahiim kesini….Mg kita benar2 menjadi orang yang bertakwa ya,Bunda ….

    • SITI FATIMAH AHMAD September 6, 2010 at 7:23 pm #

      Hai Meliana… Kemaafanmu diberi dengan setulus hati bunda. Nggak apa-apa kok. mampirlah jika ada luang masanya. Bunda senang menerima tamu jauh yang baik ini. Amiin… mudahan Allah meredhai kita.

      Salam manis dan mesra dari bunda buat Aryuni. :D

  24. karzanik September 6, 2010 at 8:31 am #

    mohon maaf lahir dan batin ya bu….
    maaf bila ada kata yang khilaf….
    semoga jadi berkah di ftri ini…

    • SITI FATIMAH AHMAD September 6, 2010 at 7:32 pm #

      Karzanik…
      Iya… kemaafan diberi dan maafi juga. Mudahan kebaikan selalu bersama karzanik dan keluarga di hari kemenangan nanti. Amiin.. mudahan diberkahi Allah SWT.

      Salam ceria dan damai dari saya selalu. :D

  25. cenya95 September 6, 2010 at 10:07 am #

    Faith makes all things possible.
    Hope makes all things work.
    Love makes all things beautiful.
    May you have all of the three.
    Happy Iedul Fitri.

    • SITI FATIMAH AHMAD September 6, 2010 at 10:42 pm #

      Sahabat yang jauh, Cenya95.
      Untaian kata ynag indah buat saya. Sungguh saya terharu membacanya. Amiin… Ya Rabb, mudahan hamba-Mu memperolehi ketiga-tiganya dengan izin-Mu.

      Terima kasih ya… semoga Cenya juga diberi semua ketiga2 di atas, sama.

      Salam super hangat dari Sarikei, Sarawak.
      Selamat Hari Raya. :D

  26. Desi September 6, 2010 at 11:10 am #

    Assalamu’aliaikum Bu Siti..
    Salam kenal dari Surabaya
    Selamat Hari Raya Idul Fitri juga…

    • SITI FATIMAH AHMAD September 6, 2010 at 10:52 pm #

      Wa’alaikum salaam Desi. Salam kenal juga dari saya. Senang mendapat kunjungan dari Desi pada kunjungan pertama. mudahan ada kunjungan seterusnya nanti.

      Terima kasih atas ucapannya.
      Salam mesra dari saya. :D

  27. ummurizka September 6, 2010 at 12:27 pm #

    Assalamu’alaikum Wr Wb bundo Siti, kami sekeluarga mengucapkan Taqabbalallohu minna wa minkkum. Kullu am wa antum bikhairiin, semoga amal ibadah kita selama bulan romadhon diterima Allah SWT, amin..

    • SITI FATIMAH AHMAD September 6, 2010 at 11:09 pm #

      Wa’alaikum salaam Wr Wb UmmuRizka.
      Amiin… Ya Rabb atas doa yang dilampirkan bersama untuk kesejahteraan bersama.

      Terima kasih ya mbak atas kunjungannya.
      Senang sahabat jauh datang mengiringi kedatangan Syawal.
      Salam manis buat mbak dan semga berbahagia selalu. :D

  28. bintangzohra September 6, 2010 at 3:04 pm #

    Assalmualaikum w.b
    Selamat Hari Raya. Minat Aidin Wal Faizin adalah sebaik-baik ucapan menyambut hari raya untuk Cik Fatimah sekeluarga

    • SITI FATIMAH AHMAD September 6, 2010 at 11:25 pm #

      Wa’alaikum salaam Wr Wr.
      Alhamdulillah atas ucapan yang mendamaikan dari Bintangzohra di Singapura. Semoga harmoni dan bahagia bersama keluarga di aidil fitri nanti.

      Salam keindahan syawal dari saya.

  29. Saiful ghozi September 6, 2010 at 3:43 pm #

    Selamat Hari Raya ce’ gu… semoga bunda siti diberi keberkahan idul fitri beserta keluarga..amin

    • SITI FATIMAH AHMAD September 6, 2010 at 11:51 pm #

      Saiful Ghozi…
      Amiin… Ya Raabul Jalil atas doa yang dikirimkan. Semoga Saiful dan keluarga juga akan memperoleh kebaikan yang sama dari Allah SWT.

      Selamat Hari Raya.
      Salam mesra dari saya. :D

  30. Azzahra September 6, 2010 at 4:47 pm #

    Taqobbalallahu minna wa minkum
    Selamat Iedul Fitri 1431 H, Mohon Maaf lahir dan bathin.

    Azzahra.

    • SITI FATIMAH AHMAD September 6, 2010 at 11:55 pm #

      Azzahra…
      Minna wa minkum taqobbal ya kareem.
      Terima kasih ya atas kunjungan di hari raya yang bakal menjelma dan kemaafan jua dari saya, lahir dan bathin.

      Salam keindahan di akhir Ramadhan dari saya di Sarikei. :D

  31. Fitri September 6, 2010 at 9:27 pm #

    Tautan blog Bunda telah saya pasang di Blogroll. Salam ya dari kalimantan timur.

    • SITI FATIMAH AHMAD September 6, 2010 at 11:58 pm #

      Hai Fitri… Terima kasih ya Fit kerana tautan itu. Semoga jalinan persahabatan maya akan terus terjalin erat di masa depan.

      Salam ceria dari saya di Sarikei. :D

  32. doelsoehono September 6, 2010 at 9:46 pm #

    salam …berusaha untuk saling menengok dan saling berbagi , baik doa maupun ilmu yang bermanfaat .

    semoga senantiasa selalu dalam NaunganNya dan selalu dalam keadaan sehat walafiat .

    semoga masih di ijinkan untuk menemui hari yang Fitri .

    selamat hari raya Idhul fitri Mohon maaf lahir dan bathin salam dari Bandung .

    • SITI FATIMAH AHMAD September 7, 2010 at 12:02 am #

      Sahabat guru, Pak Doel.
      Alhamdulillah… senang dengan kunjungan Pak Doel yang selalu hadir dengan doa yang baik-baik untuk kesejahteraan bersama. Amiin. Amiin.

      Selamat Hari Raya buat Pak Doel dan keluarga dari saya di Sarikei. Semoga berbahagia dengan menjelangnya Syawal. Maaf juga dari saya. :D

  33. hajriansyah September 6, 2010 at 9:56 pm #

    mohon maaf, jarang mampir ke sini dan jarang sekali saya buat tulisan di blog saya.
    selamat aidil fitri 1431 H.
    MOHON MAAF LAHIR DAN BATIN, atas segala salah dan kekeliruan yang disadari maupun tidak.
    salam hangat dari banjarmasin.

    • SITI FATIMAH AHMAD September 7, 2010 at 12:06 am #

      Hai Hajriansyah…
      Ahh.. inda apa-apa itu. Silakan mampir jika kurang sibuk dan senang kalau saya dikunjungi jua. Saya akan selalu menanti tulisan-tulisan Hajri yang berbobot itu.

      Selamat Hari Raya dan kemaafan juga dipohon agar hilang segala kekeliruan selama ini, jika ada. terima kasih ya, betah juga ke mari walau sibuk.

      Salam mesra dan hangat kembali dari saya di Sarikei. :D

  34. Roy Rey September 7, 2010 at 12:42 am #

    Assalumualaikum…
    Akhirnya nyampe juga gw kemari…
    hihihihi…..

    • SITI FATIMAH AHMAD September 7, 2010 at 8:22 am #

      Wa’alaikum salaam Roy Rey…
      hehehe….seperti ada halangan aja deh mahu nyampe ke mari ? :D
      Terima kasih ya, sudah berhasil nyampe ke blog saya. Senang kalau sudah selamat.
      Salam keceriaan Ramadhan dari saya. :D

  35. حَنِيفًا September 7, 2010 at 2:54 am #

    Assalamu’alaikum @Mba SFA
    Taqabbalallahu minna wa minkkum. Kullu am wa antum bikhairiin

    Selamat menyongsong hari raya iedul fitri 1431H.

    Salam hangat selalu, saudariku.

    • SITI FATIMAH AHMAD September 7, 2010 at 8:49 am #

      Wa’alaikum salaam Mas Haniifa.
      Terima kasih nyampe ke mari dan semoga berbahagia bersama keluarga di hari kemenangan Aidil Fitri yang mulia nanti.

      Selamat Hari Raya.
      Salam mesra dari saya.

  36. papuaku September 7, 2010 at 7:28 am #

    Assalammualaikum Ibunda Siti, ini adalah pertama kali saya ke Blog Ibu. Semoga selalu semua keluarga selalu sehat-sehat. Amiiinnn…

    • SITI FATIMAH AHMAD September 7, 2010 at 9:57 am #

      Wa’alaikum salaam Papuaku.
      Salam kenal dan terima kasih kerana sudi berkunjung ke mari. Amiin… Ya Rabb atas doa yang dihadirkan bersama. Semoga Papua dan keluarga juga berbahagia sama di hari kemenangan nanti.

      Selamat hari raya dan salam mesra dari saya di Sarawak.

  37. akhmad fauzi September 7, 2010 at 8:52 am #

    Alhamdulillah bisa bekunjung keblog umi…sudah berkali – kali mau silaturahmi tp selalu terkawal/terkunci blognya….bagaimana kabar Umi sehatkan?……

    Ketika ramadhan telah lepas

    Tiada dzikir yang lebih pantas

    Selain takbir bagi pemilik ‘Arsy.

    Ketika takbir telah bergema

    Tiada yang lebih bermakna

    Selain pintu maaf yang dibuka.

    Selamat lebaran, semoga diterima amalan,

    yang ikhlas dilakukan, selama Ramadhan.

    fauzi & Istri

    • SITI FATIMAH AHMAD September 7, 2010 at 10:08 am #

      Akhmad Fauzi…
      Alhamdulillah, senang juga dapat bersilaturahmi dengan Akhmad kembali. Umi sihat wal’afiat. Mudahan Akhmad juga demikian.

      Terima kasih sudi menyapa Umi dan menitipkan bicara indah yang mengesankan. Semoga kita diterima amalan oleh Allah SWT.

      Selamat hari raya dan doa Umi, Akhmad dan isteri berbahagia di hari mulia nanti. Salam mesra selalu dari bunda di Sarawak. :D

  38. ARIEF RACHMAN HERIANSYAH September 7, 2010 at 11:57 am #

    Tidak terasa bULAN rAMADhan yang penuh berkah hampir berlalu.Semoga dengan hati yang bersih kita dapat menyambut hari yang fitri dengan jiwa yang riang.

    Minal Aidhin Wal Faidzin
    “MOHON MAAF LAHIR DAN BATHIN”

    • SITI FATIMAH AHMAD September 7, 2010 at 1:06 pm #

      Arif Rachman..
      Alhamdulillah, sebulan kita berpuasa menunaikan hak Ilahi Rabbi. Namun kepergiannya pasti menghiba dan memilukan kerana belum diketahui pertemuan dengannya lagi. mudahan amalan kita diberkati.

      Terima kasih Arief sudi berkunjung kembali walau pernah terputus jalinannya buat sementara. Maaf bermaafan kita untuk keharmonian dan kesejahteraan hidup. Selamat Hari raya.

      Salam mesra dari saya di Sarawak. :D

  39. Dahrun Marada September 7, 2010 at 1:37 pm #

    ”Taqabbalallahu minna wa minkum, shiyamana wa shiyamakum. Ja’alanallaahu minal aidin wal faizin” || “Semoga Allah menerima amal-amal kita, Dan semoga Allah menjadikan kita termasuk dari orang-orang yang kembali dari perjuangan Ramadhan sebagai orang yang menang.”
    Salam mesra kembali dari saya di Gorontalo.
    Salam mesra selalu buat keluarga Ibu Sitti Fatimah Ahmad

    • SITI FATIMAH AHMAD September 7, 2010 at 4:48 pm #

      Fatahul Arifin…
      Selamat Hari Raya.
      Amiin… Ya Rabb. mudahan doa yang dikirimkan mendapat restu Ilahi dan dimakbulkan.
      Terima kasih mas dan salam mesra juga buat mas fatahul dan keluarga di sana. Semoga berbahagia di hari kemenangan.

  40. omiyan September 7, 2010 at 1:51 pm #

    Mohon Maaf Lahir Dan Bathin Bu
    Jika Ada Salah kata Dalam Setiap Tulisan yang Saya Buat
    Semata-mata ketidaksengajaan

    • SITI FATIMAH AHMAD September 7, 2010 at 5:38 pm #

      Iya mas Omiyan.. marilah kita saling bermaafan atas apa yang telah berlaku tanpa kita ketahui keadaannya.
      terima kasih mas.
      Selamat Hari Raya.

      Salam keceriaan dari saya. :D

  41. Mbah Jiwo September 7, 2010 at 3:32 pm #

    tanggal berapa hari raya disana…

    • SITI FATIMAH AHMAD September 7, 2010 at 5:44 pm #

      Belum tahu lagi Mbah Jiwo.
      Di Malaysia melihat anak bulan pada petang hari masuk puasa 29, maksudnya hari rabu petang. Jika nampak anak bulan, makan rayanya hari Khamis, jika tidak menggunakan rukyah, bermakna hari Jumaat, raya. pengumuman hari raya akan disiarkan diseluruh media elektronik oleh Penyimpan Mohor Raja-Raja. Begitulah.

      Di Indonesia gimana pula ya ?
      terima kasih mbah kerana sudah sudi mampir ke mari.
      Selamat berbuka dan salam mesra dari saya. :D

  42. dian September 7, 2010 at 3:59 pm #

    Maaf lahir batin.
    Ditunggu sekembalinya ke dunia maya :)

    • SITI FATIMAH AHMAD September 7, 2010 at 6:20 pm #

      Terima kasih mbak Dian.
      Salam kenal dari saya. senang dapat sahabat penyiar radio dari Idonesia.

      Insya Allah akan menulis kembali selepas idul fitri nanti.
      Selamat Hari Raya mbak.
      Salam emsra dari saya. :D

  43. bayuputra September 7, 2010 at 4:05 pm #

    Assalammualaikum Bunda ….

    Selamat Hari raya Idul Fitri yah bunda …
    salam hormat dari Bayu di Kalimatan Tengah ..
    Maaf jika selama ini ada kata-kata bayu didalam berkomentar yang tidak enak dan tidak berkenan di hati .. sekali lagi bayu minta maaf ..

    salam hormat dari Bayu di Kalimantan Tengah.

    • SITI FATIMAH AHMAD September 7, 2010 at 6:36 pm #

      Wa’alaikum salaam Nanda Bayu.
      Terima kasih hadir berkunjung di penghujung Ramadhan. Selamat hari raya dan semoga segala amal ibadah kita diberkati Allah SWT.

      Segala kesilapan itu sudah bunda maafi dan mohon dimaafi juga kesilapan bunda yang tidak disedari. Cucu bunda sihatkah kini. Salam buat isteri Bayu.

      Salammesra dan ceria selalu dari bunda di Sarawak. :D

  44. Masdin September 7, 2010 at 5:52 pm #

    Assalamualaikum….
    Selamat Hari Raya Idul Fitri
    Mohon Maaf Zahir dan Bathin
    … ditunggu kembali dengan cerita idul fitrinya :)

    • SITI FATIMAH AHMAD September 7, 2010 at 6:37 pm #

      Wa’alaikum salaam Masdin.
      Terima kasih atas ucap selamatnya.
      Selamat hari raya dan maaf zahir bathn juga dari saya.
      Insya Allah, akan kembali menulis lagi.

      Salam ceria dan Selamat berbuka puasa. :D

  45. citromduro September 7, 2010 at 10:41 pm #

    tidak ada kata yang pantas diucapkan selain MOHON MAAF LAHIR DAN BATIN

    • SITI FATIMAH AHMAD September 8, 2010 at 8:50 am #

      Kang CM..
      Saling kita bermaaafan Kang.
      Mohon Maaf Zahir dan Bathin juga.

  46. citromduro September 7, 2010 at 10:42 pm #

    tidak ada kata yang pantas diucapkan selain MOHON MAAF LAHIR DAN BATIN
    walau tangan tidak sempat berjabat semoga melalui pesan ini permohonan maaf atas segala khilaf selama ini bisa terhapuskan

    salam dari pamekasan madura

    • SITI FATIMAH AHMAD September 8, 2010 at 9:23 am #

      Amiin… Mudahan Allah akan selalu memanjangkan silaturahmi sesama kita dalam kebaikan walau jarak memisahkan, namun ilmu akan menyatukan.

      Terima kasih Kang CM. Selamat Hari Raya diucapkan buat Kang dan keluarga di sana.
      Salam keindahan Syawal yang bakal menjelma. :D

  47. M Mursyid PW September 8, 2010 at 4:11 am #

    Berkunjung lagi tuk mengucapkan, “Selamat Iedul Fitri 1431 H. Mohon ma’af lahir batin. Taqabalallah minna wa minkum”.

    • SITI FATIMAH AHMAD September 8, 2010 at 9:44 am #

      Terima kasih sahabat guru, Pak Mursyid atas ucapan selamatnya. Semoga berbahagia bersama keluarga di hari kemenangan yang hanya sehari dua lagi.

      Maaf zahir dan batin.
      Minna waminkum taqabbal ya kariim.
      Salam syawal yang ceria. :D

  48. Roy Rey September 8, 2010 at 5:04 am #

    Insya Allah kita semua bertemu 1 Syawal
    Insya Allah dihapus semua dosa kita
    Insya Allah diterima amal kita dibulan Ramadhan
    Insya Allah kita bertemu Ramadhan tahun depan…

    Salam Hangat dari Jakarta, Indonesia

    • SITI FATIMAH AHMAD September 8, 2010 at 10:46 am #

      Hai Roy Rey.

      Amiin..Amiin Ya Rahman Ya Rahiim. Mudahan diizinkan Allah untuk semua “insya Allah” yang diharapkan.
      Terima kasih ReyRoy atas titipannya.
      Salam hangat kembali dari Sarikei, Sarawak. :D

  49. Arie Iswadi September 8, 2010 at 7:05 am #

    Selamat pagi bunda, songsong hari mulia nan penuh kemenangan kami sekeluarga mengucapkan Minal Aidzin wal Faidzin Mohon Maaf Lahir dan Batin..

    • SITI FATIMAH AHMAD September 8, 2010 at 11:30 am #

      Arie Iswadi…. Selamat pagi juga.
      Selamat Hari Raya semoga Arie dan keluarga berbahagia di hari kemenangan nanti.
      Salam mesra aidil fitri. :D

  50. saipuddin September 8, 2010 at 2:38 pm #

    renungkanlah hati, segala apa yang telah terjadi, selama bulan Ramadhan ini.
    Selamat Idul Fitri 1431 H. Mohon maaf lahir dan batin.
    Salam kenal.

    • SITI FATIMAH AHMAD September 8, 2010 at 9:49 pm #

      Salam kenal kembali Saipuddin.
      Terima kasih kerana berkunjung di blog saya di saat syawal bakal menjelma.
      ucapan selamat hari raya juga diberi sebagai tanda menghargai silaturahmi.

      Salam mesra di aidil fitri. :D

  51. Pesona Muslim September 8, 2010 at 2:59 pm #

    Subhanallah..kami datang cuma mau ngucapin met idul fitri …jangan lupa ikutan lomba postingan blog di web kami

    • SITI FATIMAH AHMAD September 8, 2010 at 10:44 pm #

      Pesona Muslim… Inda apa-apa. Walau apa pun kehadirannya di laman ini, tetap saya sambut dengan hati gembira dan terbuka semoga akan terjalin kembali jalinan ukhuwwah di maya pada dengan kongsian ilmu yang bermanfaat buat kita semua.

      Salut untuk lomba yang dianjurkan. Saya ini, cukuplah sekadar sebagai pemberi dorongan bagi yang mengikuti lomba tersebut. Terima kasih kerana maklumannya. saya sangat menghargainya. Semoga sukses ya.

      Selamat hari Raya buat anda semua di sana.
      Salam mesra dari saya. :D

  52. R Indra Kusuma Sejati September 8, 2010 at 4:24 pm #

    Dalam kerendahan hati ada ketinggian budi,
    Dalam kemiskinan harta ada kekayaan jiwa,
    Dalam kelembutan lidah ada juga keterlanjuran kata,
    Dalam gurau tentu ada ikhlaf dan dosa,
    Segenap Keluarga Besar Indra Kusuma Sejati dan “Ejawantah’s Blog”
    Mengucapkan
    Selamat Hari Raya Idul Fitri 1431 H / 2010 M
    Taqobbalallahu minna wa minkumMohon
    Maaf Lahir Dan Batin

    • SITI FATIMAH AHMAD September 8, 2010 at 11:00 pm #

      Alhamdulillah, terima kasih saudara Indra atas ucapan indah yang dititipkan sebagai ingatan di hari lebaran yang bakal menjelma. Bicaranya mengesankan untuk dimaknai dalam kehidupan kita.

      Selamat Hari Raya dan maaf zahir batin.
      Semoga bahagia bersama keluarga di hari raya nanti.
      Salam mesra aidil fitri dari saya. :D

  53. Denuzz BURUNG HANTU September 8, 2010 at 8:14 pm #

    Selamat malam, Sahabat BURUNG HANTU …
    Semoga hidayah Tuhan selalu tercurah kepada Sahabat tercinta …

    Sehubungan dengan Blog Competition Beswan Djarum 2010 yang Denuzz ikuti … Denuzz dengan segenap kerendahan hati mohon Sahabat berkenan memberikan komentar berisi kritik, saran, dan masukan yang membangun untuk 3 artikel berikut yang Denuzz ikut sertakan …

    Interaktivitas komentar menjadi bobot yang signifikan dalam kompetisi ini … Oleh karena itu, Denuzz mohon bantuan dari Sahabat …

    Ke-3 artikel dapat dibaca pada link ini:

    http://blog.beswandjarum.com/denus/2010/09/08/eksperimen-mematikan-bersama-djarum-beasiswa-plus/

    http://blog.beswandjarum.com/denus/2010/09/08/uh-untuk-apa-jadi-beswan-djarum/

    http://blog.beswandjarum.com/denus/2010/09/08/beswan-di-tengah-belantara-fana/

    Selain itu, Denuzz juga mohon bantuan Sahabat untuk bisa memberikan vote di http://www.beswandjarum.com/blogcompetition/ untuk blog atas nama DENUS HERUWANDA (sarang BURUNG HANTU)

    Sebelumnya Denuzz mohon maaf jika komentar ini mengganggu …

    Denuzz ucapkan terima kasih yang sebesar-besarnya kepada sahabat semua …

    Salam BURUNG HANTU … :)

    • SITI FATIMAH AHMAD September 8, 2010 at 11:35 pm #

      Hai Denuzz…. saudara sungguh penuh dengan motivasi dan semangat juang yang tinggi. tahniah dan syabas.
      Semoga saudara berjaya/sukses dalam semua acara lomba yang disertakan.

      Terima kasih sudah memaklumkan.
      Saya akan berusaha ke sana dalam rangka menyokong usaha saudara Denuzz.

      Selamat Hari Raya dari saya. :D

  54. yuni September 8, 2010 at 9:59 pm #

    met hari raya juga..
    minal aidin wal faizin…
    mohon maaf lahir dan batin..

    • SITI FATIMAH AHMAD September 8, 2010 at 11:40 pm #

      Hai Yuni.
      Salam kenal dan terima kasih atas kunjungan di akhir Ramadhan dan saat menjelangnya Syawal. Senang menerima sahabat baru.
      Selamat hari raya juga dari saya.
      Salam mesra selalu. :D

  55. ruang hati blog September 9, 2010 at 1:54 am #

    Jalan jalan ke jamaica
    Liat Bob Marley Keselek Ganja
    Ga krasa bentar lagi abis Puasa
    Mohon maaf bila banyak dosa, baik disengaja atau tak sengaja
    Beli es di warung Bu ema
    Untuk di santap bersama – sama
    Smsnya udah di terima,
    teriring pula ucapan yang sama
    Selamat Idul Fitri 1431 H
    Anak kodok makan ketupat.
    Makan ketupat sambil melompat.
    Ngirim kartu udah gak sempat.
    Pake sms pun no what-what.
    Taqobbalallahu minnawaminkum.

    • SITI FATIMAH AHMAD September 9, 2010 at 6:29 am #

      RuangHatiku… Alhamdulillah, semua kata2nya sudah dibaca dan diterima lewat komentar ini. :D
      Terima kasih ya, bisa membuat saya tersenyum pagi ini dengan membaca tulisan di atas.

      Semoga bahagia di hari lebaran bersama keluarga.
      Salam mesra dan manis selalu dari saya buat RuangHatiku. :D

  56. nurhayadi September 9, 2010 at 2:30 am #

    NURHAYADI

    BESERTA STAFF KABINET ZIZZAHAZ BERSATU

    MENGUCAPKAN

    SELAMAT HARI RAYA IEDUL FITHRI 1431 H

    TAQABALALLAHU MINNA WA MINKUM

    • SITI FATIMAH AHMAD September 9, 2010 at 6:43 am #

      Mas Nurhayadi…
      Wah… pasti staff kabinet Zizzahaz happy semuanya dapat THR di hari lebaran nanti. Sampaikan salam saya buat semua staffnya mas. :D

      Didoakan semoga mas dan keluarga bahagia di hari kemenangan nanti. Sama-sama kita bermaafan di hari mulia ini.

      Salam mesra dari saya di Sarikei. :D

  57. Alris September 9, 2010 at 5:00 am #

    Selamat Hari Raya Idul Fitri 1431 H. Mohon maaf lahir dan batin.
    Salam sukses selalu.

    • SITI FATIMAH AHMAD September 9, 2010 at 6:46 am #

      Selamat Hari Raya juga Mas Alris.
      Amiin… Ya Allah. Mudahan mas juga sukses.
      Terima kasih atas kunjungan di terakhir ramadhan dan saat menjelangnya syawal esok.
      Salam ceria selalu. :D

  58. dedekusn September 9, 2010 at 5:31 am #

    Assalamu’alaikum….
    Lama tak berkunjung bunda…
    SELAMAT HARI RAYA IDUL FITRI 1431 H

    Semoga kita menjadi pribadi yg lebih baik…
    MOHON MAAF LAHIR & BATIN.

    • SITI FATIMAH AHMAD September 9, 2010 at 6:55 am #

      Wa’alaikum salam Nanda Dedekusn.
      Alhamdulillah, senang dengan kunjungan nanda buat perama kalinya di blog baharu bunda. Harap silaturahminya terjalin kembali selepas ini.

      Amiin.. Mudahan begitulah harapan kita. Kemaafan diterima dan maafi bunda juga ya.

      SELAMAT HARI RAYA buat Dede dan keluarga.
      Salam ceria di pagi dini dari bunda. :D

  59. Vulkanis September 9, 2010 at 6:43 am #

    Saatnya bermaaf-maafan
    Saatnya kembali ke fitri
    Saatnya menyambut kemenangan
    Selamat hari raya idul fitri 1 syawal 1431 H
    Minal Aidin Walfaidzin
    Mohon Maaf Lahir dan batin
    Kang Dadang Sekeluarga

    • SITI FATIMAH AHMAD September 9, 2010 at 7:01 am #

      Subhanallah walhamdulillah.
      Saya gembira Kang Dangstar kembali menyapa dengan ucap selamatnya. Esok raya Kang. terima kasih ya saatnya tiba juga buat saya dititip pesan yang indah di hari raya.

      Mohon kemaafan juga dari Kang Dangstar. Didoakan bahagia dan ceria bersama keluarga di hari lebaran nanti.
      Salam mesra dalam keindahan Syawal. :D

  60. dedekusn September 9, 2010 at 7:25 am #

    Saya baru menyadari, ini adalah blog baru… :) blog yang lama masih rutin di update bunda?

    Kembali saya ucapkan “Selamat Idul Fitri 1431 H” semoga kita selalu meraih kemenangan.

    • SITI FATIMAH AHMAD September 9, 2010 at 7:52 am #

      Hai Dede.. blog ini blog baharu bunda kerana blog lama sudah dihakker dan hilang di maya. jadi blog lama tidak diguna lagi. Maka linknya kini di blog ini.

      Amiin.. Ya Rabb.
      Selamat hari raya nanda Dedekusn.
      Esok hari raya. Semoga gembira di esok hari. :D

  61. monda September 9, 2010 at 8:46 am #

    selamat hari raya bunda,
    maaf zahir bathin,
    semoga ibadah dan puasa kita diterima ALLAH SWT

    bunda siti masak apa buat hari raya nanti?
    salam buat keluarga

    • SITI FATIMAH AHMAD September 12, 2010 at 3:10 pm #

      Hai Monda…
      Maaf, baru kini sempat membalas setelah mudik beberapa hari ini.

      Selamat hari raya, maaf zahir dan batin.
      Maaf bermaafan juga kita ya, Monda.
      Hmm.. Kerana bunda balik kampung, bunda tidak masak kok. Makan aja. Semua hidangan sudah tersedia. :D

      Salam manis sesuci lebaran dari bunda di Sarikei.

  62. fety September 9, 2010 at 10:47 am #

    Happy Eid Mubarak, makcik :)
    Teriring salam maaf dari bumi chiba..

    • SITI FATIMAH AHMAD September 12, 2010 at 3:23 pm #

      Fety…Terima kasih sudi berkunjung ke laman saya. Salam kenal buat Fety. Salam Aidil fitri dan kemaafan juga dari saya untuk hari mendatang dalam jalinan persahabatan yang baik ini.

      Salam mesra dari saya di Sarawak. :D

  63. teguhsasmitosdp1 September 9, 2010 at 12:27 pm #

    Sejalan dengan berlalunya Ramadhan tahun ini
    Kemenangan akan kita gapai
    Dalam kerendahan hati ada ketinggian budi
    Dalam kemiskinan harta ada kekayaan jiwa
    Dalam kesempatan hidup ada keluasan ilmu
    Hidup ini indah jika segala karena ALLAH SWT
    Kang Guru Blog’s sekeluarga menghaturkan
    Selamat Idul Fitri 1431 H
    Taqobalallahu minna wa minkum
    Mohon maaf lahir dan bathin

    • SITI FATIMAH AHMAD September 12, 2010 at 3:30 pm #

      Terima kasih Mas Teguh, kembali menyapa dengan bicara salam aidil fitri yang indah dan penuh makna rangkaian katanya. Mudahan keindahan hidup yang kita jalani ini selalu dalam redha Ilahi.

      Kemaafan dipohon lagi buat kesilapan dan kesalahan dalam bicara kata di setiap tulisan yang dihamparkan jika ada yang menyinggung rasa.

      Salam tulus ikhlas sesuci lebaran buat Kang Guru dan keluarga di Pekalongan dari saya di Sarikei. :D

  64. اسوب سوبرييادي September 9, 2010 at 6:26 pm #

    belum lama terasa
    untaian-untaian dari batok kepala ini
    tertulis dibelantara dunia maya, melalui sarana yang bernama, blog
    tak butuh waktu lama, ‘tuk memikat para penikmat
    bahagianya hati ini, tiada terkira…
    .
    .
    aku pun sama
    kususuri untaian dari blogmu, sahabat!
    banyak terasa, hikmah yang dapat kupetik
    jika pun tiada, kadang tawa menjadi kesan atas untaian-untaianmu
    .
    .
    tak akan pernah ada kata sesal yang akan terucap
    aku senang sekali berjumpa dengamu…meski hanya, lewat kata-kata….
    tak pernah cukup keberanian untuk berkata jujur siapa aku sebenarnya…
    cukuplah kau tahu….
    bahwa dibalik pemegang de Go Blog
    ada seseorang yang memujamu…
    .
    tentunya, karena
    I am only a human

    Pasti pernah menorehkan komentar yang tiada berkenan,
    maka, dengan momentum menjelang hari raya iedul  fitri 1431 H kali ini
    aku haturkan permohonan maaf,
    sudikiranya dirimu mengulurkan maaf lahir dan batin :D

    • SITI FATIMAH AHMAD September 12, 2010 at 3:40 pm #

      Nanda Usup Supriyadi..
      Bunda senang membaca rantaian mutiara-mutiara kata yang tersusun indah dari torehan minda yang sungguh mengkagumkan dari bait ke bait.

      Insya Allah… hasil dari jalinan yang baik dengan ketulusan hati yang khlas untuk memagar kasih dan menghalamankan saya melalui tulisan yang dipersembahkan buat pesan dan ingatan sesama insan, bisa mengeratkan silaturahmi yang indah dan mengesankan bagi jiwa2 yang memahami erti persahabatan yang sebenarnya.

      alhamdulillah, dengan kehadiran aidil fitri yang mulia sebagai hadiah kemenangan dari Yang Esa buat hamba2Nya yang bersyukur dari perjuangan yang lalu, bisa memberi ruang untuk kita saling bermaafan dan berkirim doa. Semoga apa yang semua kita lakukan untuk kebaikan insaniah akan mendapat keredhaan Allah SWT.

      Salam aidil fitri dan kemaafan diberi setulus hati buat nanda yang jauh. Selamat Hari Raya. :D

  65. kopral cepot September 9, 2010 at 9:53 pm #

    Assalamu’alaikum Wr.Wb

    Taqoba lallahu minnaa wa minkum
    Shiyamanaa wa shiyamakum
    Minal ‘aidin wal faizin
    Mohon maaf lahir dan batin

    Hatur tararengkyu n sehat slalu ;)

    • SITI FATIMAH AHMAD September 12, 2010 at 3:49 pm #

      Wa’alaikum salaam Wr. Wb Kang KC..
      Terima kasih atas ucap selamatnya. Saya senang mendapat ucapan kembali yang tentunya membawa kebaikan buat kita.

      Semoga berbahagia dan bergembira di hari lebaran ini.
      Selamat Hari Raya.
      Taqoba lallahu minnaa wa minkum
      Minal ‘aidin wal faizin
      Mohon maaf lahir dan batin juga dari saya.

      Mudahan Kang KC juga keluarga sehat wal’afiat. :D

  66. Mama Murai September 9, 2010 at 10:27 pm #

    Selamat Hari Raya kak, minta maaf kalau ada diantara tulisan saya yang pernah mengguris perasaan akak selama ini. Semoga lebaran tahun ini memberikan seribu erti dan kebahagiaan untuk kita semua nanti Insya Allah..

    • SITI FATIMAH AHMAD September 12, 2010 at 4:00 pm #

      Hai Mama Murai…
      Amiin… atas doa yang dikirimkan, mudahan kita semua memperolehi kebahagiaan kurnia Ilahi untuk kesejahteraan kehidupan di dunia dan akhirat.

      kemaafan diberi dan maafi juga akak jika ada yang salah dan silap sepanjang perkenalan ini. Insya Allah, semuanya baik dan tiada yang mengguris rasa.

      Selamat Hari Raya dan bergembira bersama sanak saudara juga handai taulan di hari lebaran ini. Salam ceria dari akak di Sarikei. :D

  67. Sugeng September 9, 2010 at 11:35 pm #

    Dari Tabanan aku meminta dibukakan pintu maaf yang sebesar-besarnya apabila ada kata serta tulisan yang kurang berkenan semua itu karena kekhilafan saya sebagai manusia yang masih jauh dari sempurna.
    Taqabbalallahu minna wa minkum wa ja’alanallahu minal ‘aidin wal faizin
    Salam hangat serta jabat erat selalu dari Tabanan

    • SITI FATIMAH AHMAD September 12, 2010 at 5:08 pm #

      Bersamalah kita saling bermaafan mas Sugeng. Semoga bergembira dan meniti kebahagiaan bersama keluarga di hari raya ini. Selamat Hari Raya.

      Salam hangat kembali dari saya dan jabat erat selalu. :D

  68. Abdul Aziz September 10, 2010 at 2:15 am #

    Assalamu’alaikum,
    Saya sekelurga menyampaikan Selamat Idul Fitri untuk
    Ibu dan keluarga.
    Taqabbalallahu minna wa minkum.
    Mohon maaf lahir batin atas segala hal yang mungkin membuat hati kurang nyaman.

    Salam buat seluruh keluarga Sarawak

    • SITI FATIMAH AHMAD September 12, 2010 at 9:12 pm #

      Wa’alaikum salaam Pak Abdaz.
      Alhamdulillah di hari lebaran ini, kita dapat saling bermaafan kembali untuk ke sekian kalinya selama mengenali di maya pada ini.

      Selamat Hari Raya juga buat Pak Abdaz dan keluarga di Indonesia.
      Maaf Zahir dan Bathin.
      Salam keindahan aidil fitri dari saya di Sarikei. :D

  69. M. Ni'am September 10, 2010 at 6:32 am #

    Tuk setiap tutur yang khilaf, tuk setiap perangai yang membekas, tuk segenap kerak di hati yang tak kunjung luruh ane mohon maaf bila ada langkah membekas luka, bila ada kata menggores dusta. Dengan sepenuh jiwa, seikhlas niat,sepenuh hati dan sebening embun yang telah dibasuh di bulan suci. Taqobal ya karim, moga ramadhan thn ini dpt menjadi bekal di kehidupan 11 bln mendatang, dan kita tidak membuat kesalahn yang sama lagi. Moga kita selalu istiqomah d jalanNya. Amien
    “SELAMAT IDUL FITRI1431H” Minal ‘aidin wal faizin, Mohon maaf lahir batin.

    • SITI FATIMAH AHMAD September 12, 2010 at 9:38 pm #

      Subhanallah… rasanya seperti kenal aja nih. Kalau tak silap saya, ini Wong Jalur kan ? Maaf kalau silap, tapi saya masih kenal. tak salah lagi. :D

      Alhamdulllah, terima kasih mas, kerana masih ingat untuk berkunjung ke laman saya kerana saya selalu tidak berjaya untuk link ke laman Wong Jalur di sana.

      Amiin.. Mudahan segala kesilapan dan kesalahan yang telah lalu kita maafi bersama bagi kedamaian untuk 11 bulan mendatang. Maaf Zahir dan Bathin.

      Selamat Hari Raya. Mudahan mas Ni’am dan keluarga bahagia dalam menyambut hari lebaran ini.
      Salam emsra selalu dari saya di Sarawak. :D

  70. fanya September 10, 2010 at 9:37 am #

    @Bunda

    Minal ‘aidin wal faidzin, “SELAMAT IDUL FITRI 1431 H”, Mohon maaf lahir batin. Semoga Allah SWT senantiasa melimpahkan berkah, inabah dan magfirah-Nya kepada kita semua. Amiiin.

    salam

    • SITI FATIMAH AHMAD September 12, 2010 at 9:48 pm #

      Hai Fanya…
      Alhamdulillah… akhirnya saya tahu di mana pernah mengenali Fanya. Senang dapat berkenalan kembali.

      Terima kasih ya kerana masih betah bertandang ke mari. Sayangnya, jalinan kita hanya berat sebelah kerana Fanya sepertinya tidak punya blog. harapan saya, suatu hari nanti akan dapat mengunjungi Fanya di sana.

      Amiin.. Ya Rabb atas doa yang dilampirkan untuk kebaikan kita bersama. Selamat hari Raya. Maaf Zahir dan Bathin.
      Salam mesra selalu dari saya di Sarawak. :D

  71. aldy September 10, 2010 at 3:31 pm #

    Assalamualaikum Bunda,

    Dihari yang Fitri ini, saya datang dengan tangan sedakap didada, mohon maaf dan ampunan.
    Selamat Raya Idul Fitri
    Mohon maaf lahir dan bathin.

    Aldy dan Keluarga.

    • SITI FATIMAH AHMAD September 12, 2010 at 10:00 pm #

      Wa’alaikum salaam Nanda Aldy..
      Kemaafan bunda hulurkan dengan hati yang tulus murni buat Nanda Aldy. Begitu juga bunda. Semoga keamanan dan kesejahteraan selalu diberi Allah untuk kebaikan kita semua.

      Selamat Hari Raya dari bunda buat nanda dan keluarga di sana. Semoga berbahagia dan bergembira di sepanjang hari lebaran. :D

  72. HALAMAN PUTIH September 10, 2010 at 6:18 pm #

    Meski cuma ketemu lewat blog namun kesalahan mungkin tetap ada baik melalui tulisan maupun komentar.

    Mohon maaf lahir dan batin
    Selamat idul fitri 1431 H

    Semoga Allah mengampuni segala dosa dan kesalahan kita dan menerima semua amal ibadah kita.

    • SITI FATIMAH AHMAD September 12, 2010 at 10:30 pm #

      Halaman Putih… Iya, begitulah manusia, walau dengan apa pun saluran persahabatannya, tetap ada yang dirasakan kekurangan dari tingkah dan bicara walau tidak pernah bersua muka, bertutut bicara dan bersapa mesra.

      Amiin.. Ya Rabb atas doa yang dibaca. Kemaafan jua dipinta dari saya kepada sahabat Halaman Putih.
      Salam mesra dan Selamat Hari Raya. :D

  73. loewyi September 10, 2010 at 11:27 pm #

    Maaf yach aku gak pandai merangkai kata, jadi langsung saja.
    Loewyi Sekeluarga mengucapkan….

    Selamat Hari Raya Idul Fitrih 1431H.
    Mohon Maaf Lahir dan Batin. :)

    • SITI FATIMAH AHMAD September 12, 2010 at 10:38 pm #

      Nggak apa-apa Loewyi. Yang penting hasratnya baik dan murni setulus hati.

      Terima kasih atas ucapan selamatnya. Alhamdulillah, marilah kita saling bermaafan di hari kemenangan ini.

      Selamat Hari Raya dan Maaf Zahir Bathin.
      Salam iaidil fitri buat Loewyi sekeluarga. :D

  74. TRIMATRA September 11, 2010 at 6:45 am #

    maafkan lahir dan batin,,,met hari raya lebaran

    • SITI FATIMAH AHMAD September 12, 2010 at 11:03 pm #

      Hai Trimatra…
      Selamat Hari Raya.
      Maaf zahir dan batin.
      Terima kasih sudah mampir ke laman ini.
      Salam kenal dan mesra dari saya. :D

  75. Akhta September 11, 2010 at 10:07 am #

    Selamat Hari Raya Idul Fitri 1431H. Mohon maaf lahir dan batin atas segala kesalahan.
    Salam.

    • SITI FATIMAH AHMAD September 12, 2010 at 11:08 pm #

      Selamat Hari Raya juga buat sahabat guru, Mas Akhta dan keluarga di Indonesia. Mohon maaf juga atas silap dan salah selama ini. Terima kasih atas ucap selamatnya. saya senang menerima kunjungan dari sahabat dari sana.

      Salam keindahan di hari kemenangan, syawal yang menceriakan selalu. :D

  76. R. Indra Kusuma Sejati September 12, 2010 at 5:27 am #

    Dalam kerendahan hati ada ketinggian budi,
    Dalam kemiskinan harta ada kekayaan jiwa,
    Dalam kelembutan lidah ada juga keterlanjuran kata,
    Dalam gurau tentu ada ikhlaf dan dosa,
    Segenap Keluarga Besar Indra Kusuma Sejati dan
    “Ejawantah’s Blog”
    Mengucapkan
    Selamat Hari Raya Idul Fitri 1431 H / 2010 M
    Taqobbalallahu minna wa minkum
    Mohon Maaf Lahir Dan Batin

    Salam untuk keluarga.

    • SITI FATIMAH AHMAD September 12, 2010 at 11:38 pm #

      R. Indra Kusuma Sejati..
      Saya suka membaca kata bermadah yang cukup memberi makna tersirat dan tersurat.
      Terima kasih atas ucap selamatnya.

      Dari saya juga;
      Selamat Hari Raya
      Maaf Zahir dan Bathin buat semua keluarga. Semoga berbahagia di hari kemenangan yang ditunggu sekian waktu.

      Salam aidil fitri.

  77. djanuar September 12, 2010 at 12:03 pm #

    minal aidin walfaidzin, maaf lahir batin… kalu2 komentar saya menyinggung anda… hehehehe selamat lebaran 1431 H

    • SITI FATIMAH AHMAD September 12, 2010 at 11:42 pm #

      Djanuar… Alhamdulillah, setakat ini komentar saudara menyenangkan saya dan berbobot.

      Selamat Hari Raya
      Maaf zahir dan batin juga.
      Salam mesra. :D

  78. aldy September 12, 2010 at 12:31 pm #

    Tak lekang kata, tutur berkata
    Tak hilang makna karena salah bicara,
    Dihari yang Fitri, takbir sahut bergema,
    Sedakap tangan, mohon ampunan salah dan dosa.

    Selamat Idul Fitri, mohon maaf lahir dan bathin

    Aldy dan Keluarga.

    • SITI FATIMAH AHMAD September 12, 2010 at 11:46 pm #

      Nanda Aldy…
      Bunda juga begitu, diharap kemaafan dipohon jua jika ada silap dan salah dalam bicara tulis di setiap komentar. Terima kasih selalu betah ke laman bunda dan mengingat pesan untuk kebaikan dalam dunia tulis baca ini.

      Semoga riang ria dan dirahmati Allah SWT bersama keluarga di aidil fitri yang masih malar segar ini.

      Salam mesra dari bunda di Sarikei, Sarawak. :D

  79. bundadontworry September 13, 2010 at 7:08 am #

    Ibu Fatima tersayang…..
    kami sekeluarga dr Tangerang ,indonesia .
    mengucapkan :
    Selamat Hari Raya Idhul Fitri 1 Syawal 1431 H
    minal aidin wal faizin,
    mohon maaf lahir dan bathin
    Semoga kita semua termasuk hambaNYA yang selalu mendapatkan berkahNYA ,amin
    salam hangat utk keluarga ya Bu
    semoga selalu sehat ,amin
    salam

    • SITI FATIMAH AHMAD September 15, 2010 at 11:12 pm #

      Bunda yang disayangi…
      Terima kasih atas ucapan selamat yang mengirigi kebahagian buat semua insan yang merayakan aidil fitri di alam jagat ini.

      Senang menerima kunjungan bunda yang mulia. Saling bermaafan sesama kita adalah ajaran terindah dari Rasul tercinta dan unjuran kasih dari Yang Maha Esa.

      Amiin… mudahan kita mendapat barakah dari-Nya, Bunda.
      Salam hangat dan mesra selalu dari saya di Sarikei, Sarawak buat bunda dan keluarga di Tangerang. :D

  80. Pakde Cholik September 13, 2010 at 8:09 am #

    Selamat Raya Idul Fitri 1431 H
    Mohon maaf lahir dan bathin segala kesalahan dan kekhilafan.
    salam hangat dari Surabaya

    • SITI FATIMAH AHMAD September 15, 2010 at 11:20 pm #

      Terima kasih Pakde atas ucap selamatnya.
      Maaf kerana lambat menyapa kembali. Baharu mudik dan masih lelah.

      Maafi juga saya, kalau selama ini banyak bicara yang tidak kena. semoga kita diampuni Allah untuk apa yang tidak kita sadari selama ini. Sama-sama kita bermaafan.

      Salam hangat kembali buat Pakde dan keluarga. :D

      SELAMAT HARI RAYA.

  81. harto September 13, 2010 at 3:54 pm #

    ucapan yang sama dari Hartohadi dot com :
    Selamat Iedul Fitri 1 Syawal 1431H, Taqobalallahu minna wa minkum Shiyamana washiyamakum Taqobalallahu Yaa Kariim, Minal Aidin Wal Faidzin ….Mohon maaf lahir dan batin….

    • SITI FATIMAH AHMAD September 15, 2010 at 11:33 pm #

      Selamat Hari Raya
      Maaf Zahir dan Bathin
      Buat Mas Harto dan keluarga.

      Terima kasih hadir menyapa dengan salam mesra di aidil fitri. Semoga berbahagia bersama keluarga.

      Salam mesra dari Sarawak. :D

  82. WARDAH F. October 7, 2010 at 8:08 pm #

    Rasanya masih belum terlambat utk ucapkan selamat hari raya. Syawal masih ada lagi ari ni. Maaf zahir n batin.

    Lupak nak padah ngan kitak kawan kamek di kuching kakaknya lecturer di Maktab di kuching baru abis molah PHD. Lupak namanya tapi nya madah kenak ngan kitak. Namanya bt. Mohd Yassin.

    • SITI FATIMAH AHMAD October 7, 2010 at 9:07 pm #

      Tuan Haji Faisal…
      Aok…. belum lambat agik. last mimute pun boleh juak. Esok lusak pun agik dapat. :D.

      Kamek juak maok minta maaf zahir dan batin mun ada salah silap dengan kitak sekeluarga di sinun. Mudahan selalu dalam kebahagiaan dan dirahmati Allah.

      nama kawan kakak kitak ya Dr. Siti Zohra Mohd Yassin kah ? Mun nya ya, nang kawan rapat kamek. Best friend.

      Terima kasih betah datang lagik.
      Salam ceria dari kamek di Sarikei. :D

  83. WARDAH F. October 12, 2010 at 7:54 pm #

    auk lah ya. Adiknya best friend kamek waktu di ploy 89′. Waktu raya ada kamek sekeluarga ziarahnya n mak nya. Waktu kamek kahwin dolok pun bertandang di rumah nya di kuching. Mun kitak kenal abg ipar nya ada di kg. hulu, simanggang. Cuba tanya ngan nya kenal sik kamek? Adiknya mohd yassin.

    • SITI FATIMAH AHMAD October 13, 2010 at 12:03 am #

      Tuan Haji Faisal…
      Insya Allah, mun kamek jumpa dengan kak Zohra kelak kamek nanyak. kenak masa di Simanggang ari ya, sik ke rumah abang iparnya. dapat juak kita berlanggar ke rumah sidaknya di kampung hulu ari ya.

      Kirim salam dengan Ani kelak. Harap anak2 semuanya sihat terutama si kecik Ismail ya. Kiut. Sinun sik ujankah. Sitok ujan jak-jak.
      Terima kasih kita selalu singgah sitok, dapat juak kelakar Sarawak.
      Salam mesra dari Sarikei. :D

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 154 other followers

%d bloggers like this: